אתן לא אוכלות מספיק!

אם אתן מתאמנות או שוקלות להתחיל כושר אז מומלץ להקפיד על התזונה שלכן במקביל. אתן תגלו שהגוף שלכן זקוק ליותר פחמימות ממה שחשבתן

22/08/2017
נדב מאירסון קבלו עדכונים מנדב
  • בדואר
  • RSS

אני לא תזונאי אך כל מה שתקראו כאן היום לא יכלול מתכונים שאם תאכלו לפיהם תרדו במשקל. אפילו מעבר לזה, אני מאמן כושר שידבר איתכן על תזונה מתוך ראייה של מאמן כושר. אלה המלצות בלבד המבוססות על ניסיון, הרבה מאוד ניסיון! כל מתאמנת שרוצה להתאמן איתי קודם כל תפגוש את הדיאטנית שאני עובד איתה. תמיד אחרי שהמתאמנות מספרות לי מה הן אוכלות אני מגיע לאותה מסקנה: "את לא אוכלת מספיק!", מילא מתאמנת אחת או שתיים אבל כולן במצב זה.

ברור לי שיש פה משהו בלתי נתפש. מי שמגיעה אלי כנראה ניסתה כבר הרבה "דיאטות" ואז אני אומר לה לאכול יותר. מה ההיגיון בלהתאמן קשה במטרה לשרוף קלוריות ואחר כך לאכול הרבה ולהוסיף אותן? אבל האמינו לי, אין מנוס מלאכול הרבה כי הגוף צריך את אבני הבניין על מנת לתפקד טוב. ארוחת הבוקר היא הכי חשובה, מהסיבה הפשוטה שהיא שוברת את הצום של הלילה.

אם אתן "לא רגילות לאכול בבוקר" או "אין לי זמן בבוקר" אז עזבו אתכן מתירוצים. צאו מהבית עם סנדוויץ' קטן ופרי או ירק, לא מסובך נכון? גם אני מכין לגן שתי בנות קטנות ומוצא את הזמן להכין גם לי (וגם לבת זוגתי לפעמים), את הסנדוויץ'.  אתן יכולות לאכול אותו כאחת מארוחות הביניים וגם את הפרי. אין תירוצים.

חיטוב וספורט טובים לדיאטה

הדבר היחידי שעוזר לי לאכול מסודר ונכון הם "הנהלים": 

ב-10:30 וב-17:30 אני אוכל את ארוחות הביניים שלי, ביניהן מופיעות ארוחות הצהריים והערב אבל אותן רוב האנשים לא מפספסים (בתכולתן לא נעמיק היום) אבל ניתן גם להחליף ביניהן כי מי באמת רוצה לאכול ארוחה כבדה באמצע היום ולהמשיך לתפקד? בהתחלה זה נשמע מעיק אבל זה יסדר לכן את היום, יעלים את הכאוס ותתפלאו - גם יסייע להבחין בין תחושות הרעב המדומות לאלו האמיתיות.

בשבוע הראשון אתן תהיו יותר רעבות וזה מעולה כי רעב הוא איתות של הגוף, אולם רעב מוגזם הוא קריאה לעזרה ושם אתן לא רוצות להיות. עשו בדיקה עם עצמכן, תחשבו על האותות שהגוף מסמן לכן כשאתן ברעב מוגזם (יובש בגרון, עצבים) ועכשיו תחשבו על האותות שהגוף שולח לנו ב"רעב בריא"- שם אתן רוצות להיות לפני שאתן ניגשות לאכול.

הגוף שלנו יודע מה הוא צריך לקבל, אז אם את עובדת בלילות וחושבת שהגוף התרגל או שאת פשוט אוכלת ארוחה ביום והגוף רגיל לזה אז הוא לא. הוא מתפשר, מסתגל ועובד פחות טוב. בכלל, אם החלטת לעשות שינויים בגוף כמו להתחיל להתאמן ואת רוצה להצר היקפים אז תני לו משהו שונה. אינשטיין אמר שאי אפשר לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות אז נסו לאכול יותר ותראו על מה אני מדבר.

תזונה נכונה. צילום: שאטרסטוק

אם את כבר אצל דיאטנית אז בבקשה תגידי לה שהתחלת להתאמן ועכשיו את מוציאה יותר קלוריות. קרוב לוודאי שהיא תעלה לך את כמות הפחמימות היומיות. אם התחלת לבנות שריר אז קרוב לוודאי שהדיאטנית תעלה לך את כמות החלבונים היומית ולא משנה אם הם יבואו מן החי או מן הצומח. המטרה שלכן באימונים היא להעלות מסת שריר על מנת שהגוף יצמצם היקפים ושבמנוחה תשרפו יותר קלוריות - זאת העבודה של החלבונים.

אל דאגה, אתן לא "תתנפחו" כי על מנת להתנפח את צריכה לעבוד עם עומסים מאוד כבדים ולצרוך כמויות גבוהות מאוד של חלבון (אלא אם כן זו מטרתכן ואני בעד), התפריט מותאם להעדפות הטעם האישיות שלך ולסדר היום שלך. האתגר האמיתי הוא, יחד איתך, למצוא כיצד משלבים את השינויים ההכרחיים האלה בהדרגה, אני לא בעד שינויים דרסטיים מפני שהם מועדים לכישלון.

בחורה עושה ספורט בחוף

טיפ של אלופה:

אם קשה לך להתמיד בתפריט זו לא אשמתך, אלא של התפריט ויש לשנות אותו עד שתגיעי למצב שאת יכולה להגיד :"על זה אני יכולה להתחייב" גם בשגרה, גם בחופש וגם בימי עבודה ארוכים או בפגישות מלחיצות, זה הבסיס.

 נפוליאון אמר שהצבא צועד על קיבתו, כנראה שהוא צדק.

אוכל הוא טעים, אוכל הוא מנחם ואנחנו מעניקים לו לפעמים תכונות מוגזמות. האוכל הוא בילוי חברתי והרבה מהמונח "בית אמא" נקשר לחוויית האוכל. בואו ננסה להבחין בכל המטענים הרגשיים הנלוים ולשלוט בתזונה שלנו יום-יום, בואו נכניס את כל הסיפור המוגזם הזה לפרופורציה, נקבע נהלים ברורים מתי אוכלים ומה, נתחיל להתאמן, נאכל יותר ורק כך נראה תוצאות.

** הכותב הוא נדב מאירסון, מומחה לכושר




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה