להפוך אהבה למקצוע

באמצע החיים, כשמאחוריך ניסיון מקצועי, זו דווקא נקודת הזמן המושלמת להתחיל לעשות את מה שאת באמת אוהבת. שאלנו 2 נשים שעשו את זה איך הן עשו את זה

18/05/2017
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • בדואר
  • RSS

את נטע ורדי לויצקי, בת 37, נשואה+2, אני תופסת בדיוק כשהיא יורדת מטיסה מקוריאה לטאיוון. נטע היא מנהלת שיווק בינלאומי של מותג קוסמטיקה מוביל, ואת שטף הדיבור שלה בנוגע למה שהיא עושה קשה לעצור. מהרגע הראשון ברור שמעבר לקו יושבת אישה שאוהבת מאד את מה שהיא עושה.

נטע ורדי לויצקי

ההבדל בין תואר ראשון לשני

״את התואר הראשון עשיתי בגיל 24, אחרי הטיול הגדול, לפני שהיה לי ניסיון מקצועי. בחרתי ללמוד תקשורת וניהול, כי עניין אותי העולם של שיווק פרסום. הייתי צעירה וללא מחויבויות גדולות, ולאט לאט התחלתי לצבור ניסיון תעסוקתי, התקדמתי בתפקידים ניהוליים ועשיתי דברים שעניינו אותי. אבל לאחר כמה שנים טובות של צבירת ניסיון רציתי ללמוד דברים חדשים, לפתוח את הראש, לקבל נקודות מבט שונות ולהרחיב אופקים. הרגשתי שהכלים שיש לי כבר לא מספיקים לי כדי להתקדם מאותה נקודה, ובנקודה הזו החלטתי ללכת לתואר השני״, מספרת נטע.

פעמים רבות את לימודי התואר הראשון מתחילים בגיל צעיר מאוד, כשאנחנו עדיין לא מגובשות ולא יודעות מה נרצה לעשות בחיים. לעתים קרובות, אנחנו אפילו לא יכולות לדמיין בגיל צעיר כל כך מה צופן לנו העתיד ולאן יתרחבו יכולותינו.

״אחרי התואר הראשון, עד לשלב שבו הגעתי לעבודה הלימודים כבר היו רחוקים ממני, הם נשארו בגדר תיאוריה", מספרת נטע. "את התואר השני עשיתי בגיל 30 תוך כדי עבודה, ומהר מאוד הבנתי כמה ההבדל מהותי כשיש מאחורי ניסיון תעסוקתי וכשאני נמצאת בעשייה יומיומית, ואיך הלימודים מיתרגמים לעשייה כשאפשר ליישם מדי יום את מה שאני לומדת״.

"החלטתי שאני נפתחת לשוק הבינלאומי"

ההשראה לשינוי הכיוון הגיעה ממקור בלתי צפוי, מספרת נטע: "עד התואר השני עבדתי בניהול בשוק המקומי, ורק במהלך התואר גיליתי כמה מעניין להרחיב אופקים ולצאת לשוק הבינלאומי. המסלול כלל יציאות לנסיעת לימודים בחו״ל, ושם כל הרצאה היתה כל כך מרתקת ופתחה לי את הראש. כשחזרתי כיוון החשיבה שלי השתנה מבחינת האופן שבו ראיתי את הקריירה שלי ומבחינת ההחלטות שלי לגבי האופק המקצועי שלי. שם החלטתי שאני נפתחת אל השוק הבינלאומי, וזה מה שהביא אותי לאיפה שאני היום״ .

דילמת הסטודנט הצעיר

ליאור קרנכל, רק בת 29, עובדת כמנהלת השקעות בקרן הון סיכון Mangrove Capital Partners, והדרך שלה לשם אולי היתה קצרה, אך כלל לא מובנת מאליה בגילה הצעיר.

ליאור קרנכל

קרנכל, חיה בזוגיות מאושרת ואימא לתינוקת בת חודש, מספרת: ״הגעתי לארץ כחיילת בודדה ולכן לא בער בי לעשות טיול אחרי הצבא, הרי גדלתי בחו״ל כל חיי. הלכתי ללימודי תואר ראשון ישר אחרי השירות הצבאי, למדתי פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית ומהר מאוד הבנתי שאני אוהבת את האקדמיה, אבל לא הצלחתי למצוא דרך לחבר את זה לשטח. נהניתי מהמחקר ומהלימודים עצמם, אבל לא הצלחתי להבין איך לקחת את הכלים ליומיום ולעבודה שלי״.

ליאור מתארת את הדילמה שעמה התמודדה: ״רציתי להתפתח ולגדול, וחיפשתי דרך יישומית ברורה יותר, שגם תאפשר לי להעלות את רף השכר ולהרחיב את קשת התפקידים שאני יכולה להשיג. בנקודה הזו כבר לא הסתפקתי במעבדה, הרגשתי שאני לא באמת עושה שם דברים משני חיים, ומאד רציתי לייצר ערך במפגש עם אנשים. אז חיפשתי תואר עם זיקה לתחום שלי, פסיכולוגיה, ובחיפושיי אחר תואר שני שיענה על הציפיות האלה הגעתי לבינתחומי, שם החלטתי ללכת ללמוד לתואר שני בהתנהגות ופיתוח ארגונים״.

דווקא מהמקום הכי לא צפוי

היעדים שהציבה ליאור הובילו לטוויסט בעלילה שאי אפשר היה לצפות מראש, כשהחלה לעבוד בקרן הון סיכון, שבה היא עובדת עד היום. ״על פניו כשאומרים קרן הון סיכון, שהיא קרן שמשקיעה בסטארט-אפים, חושבים על מומחי פיננסים, כלכלה, מדעי המחשב ותחומים יותר ריאליים ואנליטיים. אני גיליתי שמתוך לימודי הייעוץ הארגוני יש לי סט כלים רחב שמתאים מאד לעבודה בקרן, כי דווקא ההון האנושי שפועל מאחורי התכנית העסקית הוא שיקבע האם הסטארט-אפ יצליח, והיכולת לזהות אלמנטים אישיותיים מסוימים עשויה להיות זו שתכריע בעד או נגד השקעה״.

לפני שנתיים הקימה ליאור עם השותף הישראלי בקרן, סניף של הקרן בארץ. היא מספרת שגם הקולגות וגם היזמים עמם היא עובדת יודעים שאצלה הדברים עובדים אחרת: ״בלימודים למדתי איך להסתכל על אנשים, למדתי להבין אותם, הבאתי לעולם הזה מתודולוגיות אחרות, כלים שונים, דינמיקה חדשה, אנושיות שמסתכלת מעבר לטבלאות האקסל. בהתאם, ההשקעות שזיהיתי ככדאיות אכן מוכיחות את עצמן ופורחות עד היום״

ליאור, שנבחרה לאחת מ-30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של פורבס, וכמוה גם נטע, מדברות גם על חשיבות המפגש עם אנשים חדשים בלימודי התואר השני: ״התואר הראשון היה למען ההתפתחות האישית שלי, אבל אז עוד לא ידעתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה. התואר השני הספציפי שבחרתי תרם להתפתחות המקצועית שלי וליכולת שלי למנף את הקריירה. לא הייתי יכולה לעשות את מה שאני עושה היום ללא התואר השני", אומרת ליאור.

״בתואר השני הכרתי אנשים חדשים ממגוון תעשיות, למדתי מהניסיון שלהם, נחשפתי באמצעותם לעולמות שהיו אחרים מאלה שהכרתי ושם נולדה היכולת שלי לצמוח לכיוון תעסוקתי חדש״, מוסיפה נטע.

ליאור ונטע, הן גם דוגמה נהדרת לכל מי שרוצה לעשות את קפיצת המדרגה הבאה בקריירה ותוהה מה יהיה הצעד שייקח אותה לשם. מסתבר שיש מה להרוויח כאשר שבים אל ספסל הלימודים בשלב בוגר ובשל יותר של החיים.

הכתבה נכתבה בשיתוף המרכז הבינתחומי הרצליה. פרטים נוספים על תואר שני תוכלו למצוא כאן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה