איך נולד עסק רשת – רוני מעוז


לרוני לא היה בכלל פייסבוק, עד שפתחה את הקליניקה ואיתה גם עמוד עסקי ובלוג. משם הדברים המריאו וחייה השתנו

01/03/2017
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • בדואר
  • RSS

רוני מעוז היא מדריכת הורים ויועצת משפחתית שהתחילה בפעילותה המקצועית ללא ידע מוקדם ברשתות חברתיות ודיגיטל, והיום היא מככבת כמומחית בתכניות טלוויזיה, ומנהלת תקשורת עשירה ומגוונת עם קהל עצום ברשת.

העסק של רוני, במהותו, מתנהל בעולם ״האמיתי״ – בקליניקה במפגש עם זוגות הורים ומשפחות, אך את קפיצת המדרגה האמיתית עשתה דרך עבודת רשת.

מה מייחד אותך כמדריכת הורים?
אני חושבת שמגיעים אלי בעיקר בזכות החיבור האישי והאנושי, השיח בגובה העיניים, העובדה שאני משתפת מהחיים האישיים שלי, משדרת חום ואמפתיה וכמובן מגיעה עם הרבה מאד ידע – בזכות אלה, מאוד קל לאנשים להתחבר אליי כאשת מקצוע.

איך הכל התחיל?
לפני שפתחתי את הקליניקה בכלל לא היה לי פייסבוק, זה פחות עניין אותי. כשרציתי להפיץ את העסק והידע שלי הבנתי שהזירה הדיגיטלית היא המקום והכלי, ופתחתי עמוד עסקי בפייסבוק ובלוג בסלונה – שם שיתפתי בידע המקצועי שלי, אבל מהר מאוד הבנתי שאנשים לא רוצים לקרוא רק על עסק – הם רוצים להכיר אותך, להרגיש את הבנאדם שמאחורי העסק, להתחבר, לדעת מי את.

בכלל לא היתה לי ״פרסונת רשת״, אז פתחתי פרופיל פייסבוק אישי, שם התחלתי לשתף גם בחיים האישיים ובהורות שלי, כי הבנתי שמי שאני זה לגמרי חלק מהמיתוג האישי והמקצועי שלי.

אני מבינה שהיתה לי פריצה מאוד גדולה. פתאום, בתוך שנה, יש לי 5000 חברים, ואלו חברים ממוקדים שקוראים, מגיבים ומשתפים, הם חלק מההצלחה שלי.

ronifamilyleumi

איך משרת אותך הבלוג?
כשפתחתי את הבלוג חשבתי לכתוב בו המון ידע מקצועי, והוא באמת הביא לחשיפה גדולה, אנשים מאוד התלהבו מהתוכן, מעצם העובדה שאני כותבת. בכלל, כל המדיה הדיגיטלית מאפשרת לי לתת המון ערך להורים עוד לפני שהם בכלל מגיעים אליי.

לאט לאט נחשפתי לקהילת בלוגריות ולמערכת סלונה שלמעשה היוו פלטפורמה ליצירת רשת קשרים חדשה, לפתיחת דלתות להזדמנויות שקודם בכלל לא הייתי מודעת אליהן, משם העסק הפיזי וברשת ממשיך כל הזמן לגדול.

לפני כחצי שנה התחילה רוני לשתף תכנים גם בוידאו בפייסבוק. היא משתפת בעצות וטיפים מקצועיים וזוכה לאלפי צפיות, שיתופים ותגובות מצד הורים שהם קהל היעד שלה.

איך את עושה תוכן וידאו?
הייתי בסדנה קצרה של בלוגריות וידאו, ראיתי כמה זה קל ומאז אני מצלמת הכי פשוט, באמצעים ביתיים – בסמארטפון באוטו, במצלמה בבית, ממש לא הפקה מסובכת. זה לא דורש ממני שום השקעה כספית. אני חושבת על הרעיון שאני רוצה להעביר, מה המסר המרכזי ואיך אני מעבירה אותו בדקה אחת, מדקלמת לעצמי בראש ומצלמת. מקסימום אם לא יוצא מספיק טוב אני מצלמת שוב – זו השקעה כל כך מינימלית והאפקט כל כך גדול. החשיפה עצומה, הפידבקים מעולים, אפילו עוצרים אותי ברחוב, בגן, בדרך, כדי להחמיא, ופתאום הבנתי שזה כלי מעולה בשבילי.

את לא חוששת שיגנבו ממך תוכן?
ממש לא. היכולת שלי להתמודד עם המצלמה הביאה אותי גם לתכניות טלוויזיה והפקות, מקום שבכלל לא חשבתי עליו. פתאום אני יכולה להעביר את המסר שלי להרבה יותר הורים ומשפחות, וזה החלום האמיתי שלי. מבחינת התוכן – מי שטוב מצליח. יש מספיק לכולם. אני מחלקת את הידע שלי באהבה – טיפים וטעימות מהגישה, מהדרך שלי, אני מאמינה בזה וכך אני עושה וזה מוכיח את עצמו כטוב לי ולעסק שלי. ואפילו להיפך, אני מקווה כל הזמן שישתפו את התכנים שלי יותר ויותר.

מה התכניות להמשך?
אני מתכננת הרצאות בכל הארץ, עוד טלוויזיה, עוד סרטונים, אבל למדתי דבר אחד, כשאת מתמסרת לאפשרויות שהמדיה הדיגיטלית פותחת בפנייך את יודעת איפה את מתחילה, אבל לא יודעת לאן זה ייקח אותך. אני מחכה בסקרנות גדולה לראות מה מחכה לי בהמשך.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה