איך משיגים בטן שטוחה?

השנים והלידות עשו את שלהן, והבטן שלכן כבר לא מה שהיתה פעם. גם לא אחרי כל הדיאטות וכפיפות בטן שניסיתן. ומה עכשיו? קבלו 3 פתרונות שבאמת עובדים

17/01/2016
אסנת עופר קבלו עדכונים מאסנת
  • בדואר
  • RSS

איך משיגים בטן שטוחה? צילום שאטרסטוקהיו לה ימים יפים, שטוחים הרבה יותר. ארזנו אותה בג'ינס אופנתי, חשפנו בביקיני מינימלי או מתחת לחולצת בטן. אחר כך החלטנו להביא ילדים לעולם והיא הגיבה בהתאם: התמלאה, התרוקנה, השתנתה. קשה להאמין אילו שינויים היא עברה, וגם מצער, כי למרות התמונות על שערי עיתוני הנשים ובמדורי הרכילות, מרביתנו, בנות התמותה, לא חזרנו למידה 36 שעתיים לאחר הלידה.

איך בכל זאת אפשר להחזיר עטרה ליושנה, ומה קורה לנו שם עם השנים, בפלג הגוף הכי מרכזי שיש: הבטן שלנו? 10 דברים שכדאי לדעת

1. הבטן מרופדת בשרירים ישרים ואלכסוניים. למעשה מדובר ב-4 שרירים שמקיפים את הבטן לאורך, לרוחב ובאלכסון, שתפקידם לייצב את הגוף ולהגן על הבטן. שרירים הבטן תומכים באיברים הפנימיים ובעמוד השדרה. ולכן ההמלצה היא לחזק את שרירי הבטן ובעיקר לקראת כניסה להריון, כדי להפחית עומס הגדל על הגב התחתון.

2. במשך השנים העור באזור הבטן מאבד את גמישותו, ומתחתיו הולכת ומצטברת שכבת שומן, שמשווה לבטן מראה רפוי ומדולדל. ההריונות, ובמיוחד כאלה שגרמו לעלייה משמעותית במשקל עלולים לגרום לקריעה של סיבי אלסטין ולסימני מתיחה.  הקרעים האלה נותרים כצלקות על העור ומה שחמור יותר: הם מונעים מהעור להתכווץ ולחזור למצבו לפני הלידה. גם שרירי הבטן נמתחים בצורה משמעותית, עד פי 3 מאורכם המקורי והם מאבדים מחוזקם ומגמישותם.

3. תוכלו למצוא ברשת עשרות מאמרים ותרגילים שמבטיחים בטן שטוחה תוך 10 ימים. למרבה הצער, ישנה נטייה להפריז בפוטנציאל של תרגילי בטן לעשות שינוי דרסטי, על אחת כמה וכמה במהירות. תרגילי בטן אמנם יחזקו את השרירים, אבל בכלל לא בטוח שישרפו את השומן שהצטבר באזור הבטן.

4. הבטן מכילה בתוכה את מערכת העיכול, מספר אברים פנימיים וגם את הרחם, כמובן. אברי מערכת העיכול עטופים בקרום שנקרא צפק (פריטונאום) שתפקידו העיקרי הוא מניעת זיהומים.

 5. שומן בטני הוא אחת המצוקות הגדולות ביותר עבור נשים, בפרט אחרי לידות, ולא רק מסיבות אסתטיות. לשומן הבטני יש השפעה רעה מאד על הבריאות שלנו. תאי השומן בבטן מפרישים הורמונים שמקשים על הרזיה ומעודדים מחלות כמו סוכרת, טרשת עורקים וסוגים שונים של סרטן. בנוסף, ריכוז השומן בדם עולה והתיאבון גובר, מה שמוביל לאכילת יתר שמובילה להשמנה בטנית,  וחוזר חלילה.

6. השמנה בטנית נמדדת לפי היקף המותניים. 88 ס"מ ומעלה אצל נשים, ו־102 ס"מ ומעלה אצל גברים נחשבים השמנה בטנית.

7. פיתוח שרירי בטן, ובמיוחד של השריר הרחב בטני, הוא משאת נפשם של גברים ונשים, אבל כדי שיראו את ה"קוביות" שנוצרו, צריך גם  להוריד את אחוזי השומן בגוף. ובמקרה הזה, לא בטוח שדיאטה היא הפתרון. אמנם על פי מחקרים שונים נמצא שדיאטת חלבונים מתאימה להפחתת השומן הבטני, אבל מדובר בדיאטה שנחשבת לשנויה במחלוקת ושעלולה להיות מסוכנת במקרים מסוימים.

איך משיגים בטן שטוחה? צילום שאטרסטוק

8. איך בכל זאת נפטרים מהשומן הבטני במהירות? המסת שומן בגלי רדיו (בודי טייט) היא טיפול חדשני מיועד להעלמת מצבורי שומן שקשה להיפטר מהם בעזרת דיאטות ועיסוק בפעילות גופנית, כגון שומן בטני. המכשור המתקדם באמצעותו מבוצעת הפעולה מאפשר המסת שומן ממוקדת ברמת דיוק גבוהה. התוצאה: מראה חטוב והצרה של היקפים. בנוסף, הטיפול מעודד ייצור מוגבר של קולגן וכך בנוסף לחיטוב הגוף והמסת השומן העור חוזר להיות גמיש וחיוני.

9. טיפול נוסף שעשוי לשטח את הבטן: ניתוח מתיחת בטן הכולל שאיבת שומן בבטן ובהמשך הסרת עור עודף והידוק שרירי קיר הבטן. הניתוח מיועד לאנשים שהשילו משקל רב וסובלים מעודפי עור בבטן.

10. קיימות שיטות שונות לביצוע ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן, בהתאם לכמות עודפי העור שיש להסיר. מתיחת בטן נועדה לטפל במצבים לאחר ירידה גדולה במשקל או אצל נשים לאחר מספר לידות, שמרופפים את שרירי הבטן וגורמים למצב של עור רפוי. שאיבת השומן נותנת מענה למצבורי שומן שאינם מגיבים לדיאטה ופעילות גופנית. שתי הפעולות  ובמקרים רבים נותנות פתרון הוליסטי לבעיה גדולה.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה