איך לשקם את השיער לקראת הקיץ?

האביב הוא חלון הזדמנויות מצוין לשיקום השיער מנזקי החורף והכנתו לקראת מה שמצפה לו בקיץ. אספנו 5 טיפים שיסייעו לך לעשות את זה בהצלחה

18/04/2017
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

shutterstock_462981280

הגיע הזמן להיפרד מהחורף, על יתרונותיו וחסרונותיו, ולהיערך לעונה החמה. האביב הקצר הוא חלון הזדמנויות מצוין לשיקום העור והשיער מהנזקים שהאוויר הקר והיובש הותירו, ולהיערכות לקראת השמש והלחות שיראו אותותיהם ממש בקרוב.

רונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסופר-פארם, סניף דיזנגוף סנטר, ממליצה על 5 פעולות שכדאי לעשות ממש עכשיו בדרך לשיער נהדר

1. הכניסי מסכה לשגרה -

בין אם את בוחרת לעשות את זה לבד בבית או להתפנק במספרה, ישנם היום טיפולי שיער מעולים שמספקים יתרונות ברורים. מסיכת לחות או סרום טיפולי לפחות אחת לשבוע יכולים לעשות פלאים בשיקום השיער. הקפידי לקנות מוצרים שמתאימים לסוג השיער שלך ולעקוב אחר ההוראות על מנת לקבל את התוצאה המיטבית. זה אמנם דורש מעט השקעה של זמן וסבלנות, אבל את התמורה את תראי באופן מיידי.

HAIRMUSK74ולדה, מסכת הזנה שיבולת שועל. מחיר: לצרכן 69.90 שקל | לוריאל פריז, מסכה אלביב ארג’נין. מחיר: 40 שקל | נטורל פורמולה, מסכה מסדרת אמפולה אינטנס. מחיר 39.90 שקל | TRESemee, מסיכה טיפולית עם קרטין. מחיר: 34.90 שקל | TONI&GUY, מסכה משקמת. מחיר: 99.90

2. גיזרי קצוות -

shutterstock_575762491

קצוות יבשים ומפוצלים גורמים לשיער להיראות עייף וחסר צורה ותנועה ומעבר לזה הם גם גורמים נזק למבנה השערה ומעכבים את קצב צמיחתה. המומחים ממליצים לגזור קצוות כל 6 עד 8 שבועות, אבל גם אם אינך יכולה לעמוד בהמלצה, נסי לאמץ לעצמך מנהג לגזור קצוות לפחות פעמיים בשנה בחילופי עונות. באביב לשיקום נזקי החורף והכנת השיער לקיץ ובסתיו לשיקום נזקי הקיץ והכנת השיער לחורף. גזירה של מילימטרים ספורים תעשה הבדל גדול למראה השיער לבריאותו.

3. הפחיתי בשימוש במכשירי ההחלקה והסלסול -

shutterstock_305096699

בעבור נשים שמורגלות בהחלקת שיער או סלסולו זה כנראה יהיה הדבר הקשה ביותר לעשות, אבל אין מנוס מלהגיד שהוא גם זה שייתן את התועלת הרבה ביותר בשיקום השיער.

אתגרי את עצמך בשבועיים ללא שימוש במכשירים שמחממים את השיער. ראשית תופתעי מכמות הזמן שנחסך לך, בהמשך תופתעי מכמה שהשיער שלך יראה חי, תנועתי ובריא, ומי יודע, אולי תתרגלי למראה הטבעי ותלמדי לאהוב אותו. אם את לא מסוגלת או רוצה לוותר, הורידי את הטמפרטורה של המכשיר למינימום האפשרי, העדיפי מכשירים עם בקרת טמפרטורה מובנית והשתמשי בתכשירים ייעודיים להגנה מפני חום.

DAFNI17417ספריי מגן מחום של TONY&GUY, מחיר: 99.90 שקל,  מברשת חשמלית מחליקה DAFNI go, שומרת על טמפרטורה קבועה של 185 מעלות משורש השיער ועד הקצוות מחיר: 399 שקל 

4. חפפי פחות -

shutterstock_378849910

חפיפה יומיומית של השיער פוגעת בשמנים הטבעיים של הקרקפת, החיוניים לבריאות השיער ותורמים למראה חי ומלא ברק. אמנם לסוג השיער יש השפעה על התדירות המומלצת לחפיפה, אבל “השתמשי בפחות שמפו” זו המלצה שתועיל לכולן בלי קשר לסוג השיער שלהן.

בעלות שיער שמן כנראה יתקשו יותר ליישם את ההמלצה, אבל ישמחו לדעת שהפחתה במספר החפיפות “תאמן” את השיער להיות פחות שומני, כך שבטווח הארוך תתקבל התוצאה הרצויה. התחילו במעבר לחפיפה אחת ליומיים ובהדרגה חפפו פחות ופחות. בימים שבין החפיפות תוכלו לרענן את השיער באמצעות שמפו יבש.

DRYSHAMPOO17417שמפו יבש של נטורל פורמולה, מחיר: 29.90 שקל, שמפו יבש של בטיסט, מחיר: 29.90 שקל

5. הקפידי על תזונה נכונה -

shutterstock_594621377

תזונה מאוזנת חשובה לכל תא בגופינו ולא פחות לבריאות השיער. חסרים תזונתיים ייראו בראש ובראשונה על העור, הציפורניים והשיער. שירלי קיטרון, רוקחת ודיאטנית קלינית בסופר-פארם מסבירהכאשר התזונה לקויה זקיק השיערה נחלש, דבר שגורם בטווח הארוך לנשירה, אבל עוד לפני עלול לגרום לשבירת השיער ולמראה דהוי וחסר חיים. כשהשיער חלש הוא גם רגיש יותר לגורמים מזיקים ולכן רגע לפני השמש הקופחת, הלחות הכבדה והאיסוף המתמיד כדרך להתמודדות עם החום, חובה לחזק אותו ולהקדים תרופה למכה”

בין הרכיבים החיוניים לשמירה על שיער בריא ניתן לציין בראש ובראשונה חלבונים, כיון שהשיער עצמו הוא חלבון ובנוסף – ברזל, אומגה 3, וויטמינים כשהעיקריים בהם הם A, C, ו- E.

***

חמישה שינויים בטיפוח העור שכדאי לאמץ באביב

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה