איך שומרים על שיער צבוע?

שיער צבוע דורש התיחסות מיוחדת. ספיישל עצות לשמירה על שיער רך, מבריק וחי. לזכור ולהעביר

הישראליות הן חובבות צבעי שיער נלהבות. סקרים שנערכו בשנים האחרונות מלמדים כי 80% מהישראליות צבעו את שערן בשלב כלשהו בחייהן  ו- 64% מהן צובעות שיער באופן רציף.

עם זאת רוב הנשים שצובעות את שיערן מרגישות כי הוא מאבד את המגע הנעים הרך והטבעי שהיה לו. לתחושה זו יש בסיס. צבע לשיער הוא אמנם פתרון נפלא למי שרוצה שינוי תדמית קל או מהפך של ממש, ועדיין אם לא מזינים שיער צבוע, הוא עלול להפוך ליבש ושביר יותר וגמיש פחות. הנתון החיובי הוא ש-59% מהישראליות מודעות להזנה שזקוק לה שיער צבוע, ונוהגות להשתמש  בתכשירים לטיפוח השיער.

עומר אסף, מעצב הבית הראשי של נטורל פורמולה, מקבץ טיפים איכותיים לתחזוק נכון של שיער צבוע:

1. מתי צובעים במספרה –  צבע לא מבהיר צבע. אם את רוצה לבצע מעבר מגוון עורב שחור לבלונד צחור, עדיף לעשות את זה במספרה. אם השיער הוא בגוון כהה של חום, אדום או שחור (טבעי או צבוע), צבע בלונד לצביעה ביתית לא יוביל לבלונד. יתרה מזאת עלול אף להתקבל גוון ירקרק. המעבר החד בין הצבעים דורש פעולת הבהרה מקדימה שכדאי שיבצע איש מקצוע.
..

2. צביעה בבית – לעומת זאת, אם אתן רוצות לעבור מגוון בהיר לכהה יותר, או להישאר בסביבות הצבע הטבעי, אפשר בהחלט לצבוע לבד בבית. זה פשוט וחסכוני והערכות הביתיות יעילות וידידותיות למשתמשות. נציין גם שהבון-טון האופנתי בתקופה זו הוא לא לבצע מניפולציות דרמטיות מדי על הנתונים המולדים, אלא לצבוע את השיער בגוון שקרוב לטבעי. כך יש השתלבות הרמונית עם הגוונים הטבעיים של הגבות, העור והשורשים.
..

3. תדירות חפיפות –  על פי הסקרים, אנחנו המדינה הכי חופפת בעולם – 35% מהנשים הישראליות בגילאים שמעל 18, חופפות שיער פעמיים עד שלוש בשבוע. 29% מהישראליות חופפות פעם ביום; 24% חופפות פעמיים ביום (!) ו – 8% פעם בשבוע בלבד. עם כל הכבוד להיגיינה הישראלית, חפיפות תדירות מידי מייבשות את השיער כי הן גוזלות ממנו את הסבום – לחות טבעית שמפרישה הקרקפת. הן גם גורמות לצבע השיער לדהות מהר יותר. מומלץ לחפוף רק כאשר השיער והקרקפת מרגישים מלוכלכים.
..

4. מוצרים מתאימים – כדי לתחזק שיער לח, רך ומבריק אחרי הצביעה, השתמשו בשמפו ובמסכה לשיער צבוע. אלו מכילים, בנוסף ללחות,  גם מרכיבים השומרים על עמידות הצבע: רמת PH (חומציות) נמוכה למניעת דהיית השיער, מסנני קרינה, ומייצבי צבע המקבעים את הפיגמנטים של הצבע לשיער.
..

5. מסכה – לפחות פעם בשבוע טפלו בשיער במסכת הזנה. המסכה תשיב לשיער את הלחות שאבדה לו בתהליך הצביעה ותעניק לו הגנה חיצונית לשמירה על הגוון.

..

5. סרום – תפקידו לטפל בשבירת השיער, לסגור קצוות מפוצלים, והוא יעניק לשיער מגע משיי. ניתן להשתמש בו מידי יום יום על שיער לח או יבש. כדי לא לגרום לקרקפת להיות שמנונית, עדיף למרוח על הקצוות בלבד.

..
6. שמן שיער – מעניק מראה מבריק וזוהר, ומתאים כטיפול חירום לשיער מאוד יבש. ניתן לשימוש על שיער יבש או לח.

..
7. יבוש שיער – אל תשתמשי במייבש שיער או במכשירי עיצוב חמים אחרים בכל חפיפה: הם הופכים את השיער ליבש וגומרים לצבע לדהות מהר. אם ממש מכורה למייבש שיער, מומלץ שלא להשתמש באוויר חם מאוד, ולא לייבש את השיער לגמרי אלא להשאירו מעט לח.  התרחקי מייבוש הקצוות כדי שלא לגרום להם לפיצול.
..
8. קצוות – הקפידי לגזור את קצוות השיער באופן סדיר: ככל ששערך יהיה בריא יותר, כך הצבע ידהה לאט יותר. גזירת קצוות השיער מדי שישה שבועות תשמור על שערך חזק ובריא מהשורשים עד לקצוות.
..

9 . מגע – אל תגעי הרבה בשיער – נגיעה מתמדת בשיער מפרקת את חומרי ההזנה, מחרבת את הפריזורה המושקעת, וגם מגבירה את רמת הרגישות של הקרקפת  ולכן היא עלולה להזיק לצבע השיער ולעור הקרקפת.