איך לשמור על המשקל בחורף

החורף מעורר בנו הרגשה שצריך לאכול יותר, אבל למעשה לא צריך להוסיף לתפריט אפילו נקודה אחת. איך לשמור על איזון גם בחורף? עשו ואל תעשו

31/01/2016
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • בדואר
  • RSS

טיפים לדיאטת החורף (צילום: שאטרסטוק)

בארצות הכפור נהוגה תזונה מיוחדת לחורף, כזו שמגדילה את כמות הקלוריות והשומן כדי לספק לגוף את מה שהוא צריך בשביל להתמודד עם הצניחה הגדולה בטמפרטורה. אבל הנה מבזק חדשות קצר- אנחנו בישראל! החורף כאן לא מצריך שינוי מהותי בתזונה, בוודאי לא מההיבט הביולוגי.

אז למה בכל זאת אנחנו חשים רעב ונוטים לעלות במשקל בחורף?

עם בוא החורף והחושך יש רצון להתמודד עם הקור, וכן יש עלייה ברמת המלטונין וירידה ברמת הסרוטונין – ההורמון שמשפיע על השמחה ועל הערנות. למרות שהחורף בארצנו הוא קל יחסית, ההבדל בינו לבין העונה החמה שלנו גורם למיעוט יציאה מהבית, ליותר שעות כירבול וכן לחיפוש אחר אוכל כנחמה או לחימום.

אז איך מתמודדים עם השינויים וכיצד שומרים על המשקל? טופז דרזנר, דיאטנית שומרי משקל, עזרה לנו בהכנת רשימת 5 הדברים של ׳עשו ואל תעשו׳ לשמירה על איזון גם בחורף

עשו: לדבוק בהרגלים

דיאטה החורף: מומלץ לעשות (צילום: שאטרסטוק)

1. המשיכו לאכול על פי העקרונות הרגילים בתזונה נכונה – אכלו פחמימות מורכבות, חלבונים, ירקות, פירות ומוצרי חלב.

2. התאימו את המנות לעונה – העדיפו ירקות מבושלים או מאודים, מרקים, מוצרי חלב בפשטידות, דייסת קוואקר במקום דגנים וחלב, וכדומה.

3. הקפידו על שתייה מרובה – אפשר לעבור לשתייה חמה של חליטות פירות ותה, הן טעימות מחממות ויעזרו לכם להבחין בין רעב לצמא.

4. איכלו 3 מנות פרי ביום כדי לתגבר את הגוף בויטמינים – פירות הדר, אפרסמון, תפוחים, קיווי, דובדבנים – גם בחורף יש לטבע שפע להציע לנו.

5. גם בחורף המשיכו בשגרת הפעילות הגופנית- עברו להתאמן במקומות סגורים או הקפידו על לבוש חם.

אל תעשו: לוותר למתוקים מהר מדי

דיאטת החורף כדאי לוותר (צילום: שאטרסטוק)

1. אל תוסיפו ארוחות – כאמור, אין צורך לאכול יותר בחורף וחשוב לשמור על מנגנוני השובע והרעב שלנו מאוזנים.

2. אל תוסיפו שומן – קערת מרק מחממת ומשביעה היא-0 נקודות, אבל לא אם מוסיפים לה שקדי מרק או קרוטונים בשפע. ותרו עליהם, כנ״ל על בשר שמן – אין צורך להחליף את נתחי הבשר שהתרגלתם אליהם בקיץ בנתחים שמנים.

3. אל תפריזו בסוכרים – ירידה ברמות הסרוטונין שולחת אותנו לחפש מתוק כדי להעלות את תחושת השמחה והערנות, אבל למעשה צריכת הסוכר מובילה דווקא לצניחה בערנות ובתחושת החיוניות זמן קצר לאחר אכילתו. העדיפו מתוקים טבעיים – תמרים, צימוקים, ופירות טריים וכמובן חליטות פירות שכבר הומלצו קודם.

4. אל תוותרו על פעילות גופנית – ספורט גם יעזור לשמור על משק אנרגיה מאוזן וגם ישפר את הערנות ומצב הרוח שלכם בשל שחרור האנדורפינים במהלכו.

5. אל תתפתו – בחורף, כשגם אתם וגם הילדים נמצאים יותר שעות בבית, נורא קל להתפתות לאבזר ארון ׳חירום׳ בחטיפים וממתקים – אל תתפתו לכך. העדיפו פירות טריים, פירות יבשים או אגוזים, ובכל אופן אם תבחרו בחטיף או בממתק העדיפו כזה שמגיע במנה מדודה ולא בשקית גדולה ללא יכולת מדידה.

>> הצטרפו לשומרי משקל בחורף ובקיץ תשיקי גזרה לוהטת!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה