איך לרזות ולשמור על המשקל במינימום מאמץ

כמה פעמים מצאנו את עצמנו בבית כשאין ארוחה מוכנה ואז מתחילים לחטוף מכל הבא ליד. לכן, חשוב שלכל אחד מאיתנו יהיו בבית באופן קבוע מצרכים לארוחות חירום. למשל, ביצים – תמיד אפשר להכין חביתה ויחד עם ירקות , לחם וגבינה זו יכולה להיות כבר ארוחה

25/01/2017
רחל גרנות קבלו עדכונים מרחל
  • בדואר
  • RSS

ראשית, בואו נודה על האמת. אין אפשרות להשיג משהו בחיים ללא מאמץ, ללא עשייה. אולם, המאמץ צריך להיות ריאלי, כזה שניתן לעמוד בו לאורך זמן, בעצם לחיים. אין זו חוכמה לפצוח בדיאטה קיצונית, להוריד הרבה במשקל רק כדי שהקילוגרמים יעלו חזרה אחרי פרק זמן. החוכמה היא למצוא איזון בריא ונכון שאפשר להתמיד איתו על פני שנים. הרעיון הוא לאמץ אורח חיים בריא.

אז איך ניתן לרדת במשקל בקלות יחסית? אם תקפידו על הסעיפים הבאים, תוכלו לשמו על המשקל שהגעתן אליו.

דיאטה

1. לא דיאטה

ראשית בואו נחליט שזו לא עוד דיאטה. מספיק עם כל החוקים, האיסורים והלאווים שבעצם אף אחד לא יכול לעמוד בהם. נשכח מה”אסור” שרק גורם לנו לרצות אותו עוד יותר. כבר אמרו חכמינו “מים גנובים ימתקו..” אם חושבים הכול מותר – החיים כבר נעשים קלים יותר. ואת התפריט בואו נתאים לנו, לאורח החיים שלנו, לאהבות ולצרכים. הרי לא יתכן שאותו תפריט שמופיע בעיתון מתאים לי, לחברתי ולשכנתי.

2. ציפיות ריאליות

 ירידה של חצי ק”ג בשבוע היא נהדרת. זה אומר שאנחנו אוכלים פחות ממה שהגוף צריך (לכן יורדים), אבל זה מאמץ שניתן לעמוד בו. ואגב, חצי ק”ג בשבוע מצטבר לירידה של 27 ק”ג בשנה. נכון שזה נשמע טוב יותר?

3. אסור להיות רעבים

 רעב הוא האויב והמכשול להצלחה. אם מגיעים לדרגת רעב גבוהה מאוד ואם זה מלווה בעייפות ומתח, זהו, הזלילה הגדולה בפתח…

4. ירקות זמינים

 ירקות כידוע מספקים לנו ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וכלום קלוריות. אבל אם מגיעים הביתה רעבים ומותשים, למי יש כוח אפילו לחתוך קצת ירקות? לכן, מיד כשמביאים הביתה את הירקות, בואו נשטוף , נחתוך אותם ונאחסן בכלי סגור. הכוונה לכל כלי בנפרד. וכך, בקלות נוכל להכין לנו סלט מגוון וכיפי. ואם יהיה גם רוטב דל קלוריות מוכן, זה יהיה מושלם.

5. על מה קל לנו לוותר?

 אני תמיד מציעה לבדוק את צורת האכילה הבסיסית ולזהות את המאכלים/מזונות/משקאות שקל לוותר עליהם. אני, למשל, החלטתי לפני שנים רבות שחבל לי לבזבז קלוריות על משקאות. בצעירותי שתיתי קפה על בסיס של חלב (100-150 קלוריות בכל כוס) ואם היו עושים לי בדיקת דם, אני משוכנעת שהיו מוצאים מיץ אשכוליות. .שוב, 100-150 קלוריות בכל כוס.

דיאטה עם סרט צהוב

6. “אין לי זמן להכין לעצמי אוכל, מה לקחת לעבודה?”

אלו הן שאלות שמפנים אלי רבים. ובכן, סנדוויצ’ים הם בחירה מעולה. אני בכלל מתייחסת ללחם כאל חבר. רעבים? אבל רעב אמיתי, שבא מהבטן ולא מהראש… – אז בואו נאכל עוד פרוסת לחם. זה נגיש, משביע, טעים ודל קלוריות יחסית. אבל כשאני מדברת על סנדוויצ’ים, אני לא מדברת על לחמניות, בייגל, ג’בטות וכו’, האם ידעתם שבלחמנית ג’בטה יש כ-7 פרוסות לחם רגיל או 14 פרוסות לחם קל?

7. ארוחות חירום

 כמה פעמים מצאנו את עצמנו בבית כשאין ארוחה מוכנה ואז מתחילים לחטוף מכל הבא ליד. לכן, חשוב שלכל אחד מאיתנו יהיו בבית באופן קבוע מצרכים לארוחות חירום. למשל, ביצים – תמיד אפשר להכין חביתה ויחד עם ירקות , לחם וגבינה זו יכולה להיות כבר ארוחה

8. הקפדה על שתייה

 מי לא יודע ששתייה חשובה וגם עוזרת לתהליך הירידה. אבל חלק גדול מאיתנו לא שותה מספיק. אז איך שותים יותר? ראשית, בדקו את דפוסי השתייה שלכם. כלומר, מה שותים, כמה ומתי. וכך, לאט ובהדרגה ניתן להעלות את כמות השתייה. כדאי לקשור את זה עם פעולות שעושים כדי להפוך את השתייה לאוטומטית. למשל, לפני ארוחה – כוס מים. אני קשרתי את השתייה  עם קפה. וכך, לפני כוס קפה אני שותה אוטומטית כוס מים. ואגב, ככל ששותים יותר, צמאים יותר.

9. קניות

 כולם יודעים שלא כדאי לצאת לקניות כאשר רעבים. קונים הרבה יותר, מתפתים לקנות דברים שאין בהם צורך וגם מתפתים לאכול דברים שממש לא רצינו בהם. אולם, בקניות חשוב לקנות גם דברים שחשובים לנו. וכל אחד צריך לעשות את רשימת המצרכים שתעשה לו את החיים קלים יותר. וכמובן, אנא, לא לקנות דברים שאין לנו סיכוי לעמוד בהם. בינינו, הרי זה לא בשביל הילדים ו/או האורחים??.

10. והעיקר, לדעת לחזור למסגרת במהירות האפשרית

אנא, בלי קיזוזים מחר. בינינו, מה זה ישנה אם נאכל מחר 200 קלוריות פחות? זה רק מכניס לסחרור ולמאבק מיותר. והיזהרו מהחשיבה הכל כך מסוכנת של “אם כבר אכלתי, אז קדימה…” מה לעשות? את הארוחה הבאה לאכול כרגיל. האמינו לי, זה חוסך המון כאב , תסכול וייאוש מיותרים.

 ובואו נזכור שהירידה במשקל היא תהליך שיש בו ירידות גם עליות, שמחות ואכזבות. ואם נתייחס לזה כאל תהליך ולא פרויקט ניתן יהיה אפילו ליהנות מהתהליך.

 ** הכותבת היא הכותבת היא רחל גרנות, שפיתחה תוכנית ייחודית לאכילה - “לאכול ולרזות עם רחל גרנות” לפיה מותר לאכול הכל ולהתיידד עם האוכל. התוכנית זמינה גם באינטרנט. גרנות היא יועצת תזונה בעלת תואר שני בחינוך לבריאות מאוניברסיטת קליפורניה בארה”ב ועוסקת בנושא מזה שלושה עשורים. כתבה טור במוסף “שלך” בעיתון ידיעות אחרונות. היא פרסמה שני ספרים בנושא: “לאכול ולרדת עם רחל גרנות” ו-”מועדון המנצחים”, שנכתב יחד עם סמדר שיר.

טלפון ללקוחות אונליין / בירורים / קביעת תורים : 073-207-2207

צילום: שאטרסטוק

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה