איך לנצל את הרשת החברתית לטובת ההצלחה שלך?

את יודעת שהפרסום ברשתות עובד אבל רק לך זה לא ממש קורה? רוצה לדעת איך לשנות את זה? 5 טיפים מנצחים שיהפכו אותך לחיית רשת

20/03/2016
דניאל לוין קבלו עדכונים מדניאל
  • בדואר
  • RSS

צילום: שאטרסטוק

מבזבזת המון זמן בפייסבוק ולא קורה כלום? פוסטים של אחרים הופכים ויראליים ושלך תקועים? כולם מדברים על השיווק ברשתות החברתיות, את משקיעה המון זמן ובשורה התחתונה זה לא שווה את ההשקעה? הסיבה לזה היא לא שהשיווק הדיגיטלי לא עובד, אלא שאת, חיית הרשתות החברתיות, לא עושה את זה נכון.

"זה שאנחנו יודעות מה צריך לעשות לא אומר שיש לנו את הכלים לזה," אומרת שרון מנדלאיל, מרצה לשיווק דיגיטלי. "ברור שהנוכחות ברשת חשובה, אבל נוכחות עסקית שונה מאוד מפעילות חברתית. זה לא להכיר את המדיה, אלא להבין מה עומד מאחוריה ואיך לנצל את זה נכון לטובת העסק - להרחיב את מעגל הלקוחות, לייצר קמפיינים מוצלחים ולהגדיל רווחים".

אז איך להפוך את הרשתות החברתיות למנוף להצלחה עסקית? אספנו 5 טיפים מנצחים:

טיפ 1: ידע הוא כוח

לא כל עסק צריך ליווי וייעוץ פרטני, לפעמים צריך למנף את יכולות העסק בידע מעשי וקונקרטי וכאן הקורסים המקצועיים נכנסים לתמונה. מכיון שעלות הקורסים גבוהה, בעלי עסק, שמנסים לצמצם בהוצאות, מוותרים עליהם וממשיכים להשקיע זמן וכסף בשיווק ופרסום, בלי להחזיר את ההשקעה. "יותר מדי עסקים קטנים וזעירים לא יודעים שמשרד הכלכלה והתעשייה, דרך מעוף - הסוכנות לעסקים קטנים, מנגיש את הקורסים הכי עדכניים ומסבסד אותם כך שהמחיר שווה לכל נפש והתוצאות מכסות את העלויות מהר מאוד יחסית. בעיני זה העניין, זה ההבדל שזה עושה בשטח," מסבירה שרון.

טיפ 2: עשי זאת בעצמך

הרחבת מעגל הלקוחות ובניית גרעין נאמן עוברת דרך שיווק ופירסום. פעם זה היה נמדד בהשקעה כספית גדולה שהצריכה מקצוענים, היום הטכנולוגיה מאפשרת לא רק פירסום ושיווק מפולחים ואפקטיביים, אלא גם מדידה מיידית ועלויות נמוכות והכל בעבודה עצמאית דרך הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

"האני מאמין שלי הוא שאין טוב מהאנשים בעסק לעשות את זה," מסבירה שרון, "התפקיד שלי הוא ללמד אותם לעשות את זה בעצמם. העצמת הנוכחות ברשת מצריכה הבנה של הסוציולוגיה של הרשתות החברתיות. אני אחראית לתת את הכלים הכי עדכניים והידע להשתמש בהם, ובעיניי הם האנשים הנכונים לעשות את זה. לדוגמא גלית ברוידא, הבעלים של חברת האופנה cotton, הגיעה עם מנהלת השיווק שלה, שירית, לקורס שיווק דיגיטלי של מעוף. הכלים שהן קיבלו עשו את כל ההבדל, עד כדי כך שבינתיים הן כבר הספיקו לסיים קורס נוסף למתקדמים"

שרון מנדלאיל בקורס שיווק דיגיטלי של מעוף, באדיבות שרון מנדלאיל

שרון מנדלאיל בקורס מעוף

טיפ 3: להכניס נשמה

גלית ברוידא וארז מעודד, בעלי מותג האופנה לנשים Cotton ושותפים לחיים, הקימו את חברת האופנה הישראלית כבר ב- 1992. "לפני שנה הבנו שמשהו חסר בשיווק, היה לנו דף עסקי בפייסבוק שנוהל על ידי חברה חיצונית, אבל זה לא עבד כמו שחשבנו. בדיעבד ההחלטה לעשות את זה לבד וללכת לקורס של מעוף יצרה שינוי מבורך. יצרנו קשר אחר לגמרי עם הלקוחות, הפקנו קמפיינים חדשים, צמצמנו עלויות ובעיקר התפתחנו" אומרת גלית בחיוך מיד בתחילת השיחה.

"ברגע שהתחלתי להפעיל לבד את הדף העסקי בפייסבוק אפשר היה להבחין בשינוי," מסבירה גלית את ההחלטה. "מה שברור הוא שחוץ מכלים וידע, בדף עסקי צריך להכניס את הנשמה ואת הלב. נוצר קשר אישי עם הלקוחות, נוצרה קהילה שהיא הרבה יותר מדף קניה או פעילות עסקית. הכנסתי את עצמי לרשת החברתית, למשל בגלל אהבתי לבישול העלנו בט"ו בשבט מתכון של הגרנולה שלי. להפתעתנו דווקא העוגה שהיתה בתמונה קרצה ללקוחות, אז כמובן שלא הרבה אחרי העלינו פוסט עם מתכון לעוגה. הדף העסקי הוא קודם כל הקהילה, הקשר."

גלית ברוידא בפייסבוק, באדיבות גלית ברוידא

גלית ברוידא בפעולה – להכניס את האישי לדף העסקי

טיפ 4: להכיר את הכלים

"כשאת עושה שיווק דיגיטילי בעצמך, את לומדת לנתח את הנתונים ולהשתמש בכלים הסטטיסטיים הקיימים שהם מדד טוב להצלחה. המדדים פשוטים, היכולת להבין אותם ולנתח אותם מאפשרת לראות דברים אחרת, להתאים, לחדד, לפלח נכון את השוק ולהגיע לקהל הנכון. הכל נמצא בקצות האצבעות רק צריך ידע ואת זה עושה הקורס," מסבירה שרון.

"זה לא רק הקשר והטראפיק (תנועה באתר), גם ברמה המקצועית זה סייע לנו לחדד קמפיינים, להשתמש בכלים כמו סקרים, לפלח נכון את הלקוחות, לנתח את הסטטיסטיקה - למדנו להגיע לנשים ולהבין מה הן רוצות", מאשרת גלית. "היום לדף יש מעל 15,000 לייקים, כש- 91% מהן נשים, שזה נהדר כי זה הקהל שלנו, אנו פונים לנשים בגילאים שבין 35 ל- 60 והקשר שנוצר הוא בלתי אמצעי. ההצלחה היתה כל כך גדולה עד שאנשים פנו אלינו לשאול מי החברה שמתפעלת לנו את דף הבית."

תצוגה חנות כותון (צילום: יחצ)

"למדנו לפלח נכון מה מתאים לכל חנות, בהתאם לרצון הלקוחות וזה בזכות הפייסבוק"

טיפ 5: כל הזמן להתעדכן

"אחרי הצלחת הקורס הראשון, בו קיבלנו מושגי בסיס והטמענו אותם, לקחנו קורס נוסף שמתמקד בפירסום בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות. למדנו לפלח נכון ולהיות מדוייקים יותר, להגיע למספרים גבוהים בחשיפה אורגנית, כלומר ללא תשלום. היום אני מנהלת את האינסטגרם מהטלפון האישי שלי ומעלה תמונות מהחנויות ומשלבת בפייסבוק, לעולם האופנה האינסטגרם חיוני. הקורסים חשפו בפני עולם שלם וכלים מקצועיים – מה עובד ומה לא והכל במושגים הכי מעודכנים בשוק. אני לגמרי מאמינה בצורך לעשות את זה עצמאית כדי שזה יעבוד, זה לא נושא למיקור חוץ" מסכמת גלית.

"צריך לחשוב צעד אחד לפני כולם כדי להצליח, לדעת מה מייחד את החברה והמוצר, מי שיודע את זה הכי טוב מגיע מבפנים. לבעל עסק קטן עדיף להשקיע את הכסף בקורס מאשר להעסיק חברה חיצונית או לנסות לבד - זה זמן וכסף שלא בהכרח יחזירו את עצמם," מסבירה שרון. "לידים, לייקים, הנעה לפעולה, אלה דברים שצריך לדעת איך לעשות. להשתמש בכלים הנכונים כדי לנתח, לפלח, להבין מגמות וכל הזמן להתקדם. כששואלים אותי אם לקחת את הקורס התשובה שלי ברורה, עם הפתרון של מעוף בסבסוד הקורסים, גם הנושא הכלכלי נפתר מעצמו, ההשקעה מחזירה את עצמה ומהר. אני רואה את זה תוך כדי הקורס, את השינוי לטובה שהכלים מעניקים, אפשר לראות את זה מצוין בדף העסקי של כותון. זה עניין של ידע ושימוש נכון בכלים שיוצרים את השינוי, זה כל הסיפור.".

תצוגה עם תיק אדום (צילום: יח"צ)

 "כל חנות מותאמת להעדפת הלקוחות"

רוצים לקבל גם כנפיים ממעוף? צוות מעוף מחכים לכם

היכנסו לעמוד הפייסבוק של הסוכנות לעסקים קטנים ונשמח לסייע

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה