איך ארוחת הבוקר עוזרת לכם לשמור על המשקל?

95% מהדיאטניות ממליצות על שילוב של סיבים תזונתיים בתפריט הקבוע, כדי לסייע לתהליך העיכול ולגרום לתחושת שובע, אז בואו נסביר אחת ולתמיד מי הם אותם סיבים תזונתיים, למה הם חשובים כל כך, ואיך ממליצות הדיאטניות לצרוך אותם?

26/04/2018
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

סקר שנערך בקרב דיאטניות בישראל באמצעות מכון המחקר TNS, מצא כי 95% מהן מסכימות שצריכת סיבים תזונתיים מסייעת לשמירה על תזונה נכונה, וזאת משום שהסיבים התזונתיים מסייעים לפעילות יעילה של מערכת העיכול, תורמים לתחושת שובע ולשמירה על משקל תקין. הדרך הקלה והבריאה לצרוך סיבים תזונתיים על פי 80% מהדיאטניות, היא באמצעות צריכת דגני בוקר עשירים בדגנים מלאים וסיבים, כמו פייבר 1..

.
אבל מהם בכלל סיבים תזונתיים ואיך בדיוק הם פועלים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

איך ארוחת הבוקר עוזרת לכם לשמור על המשקל (צילום: יח"צ).
אפקט הקסם של הסיבים התזונתיים
.

הסיבים התזונתיים נמצאים בדגנים, בפירות, בירקות, בקטניות ובאגוזים. מרגע שהם מגיעים אל מערכת העיכול, הם פועלים כמו קסם: הערך הקלורי שלהם נמוך, הם אינם מתעכלים, אך הם סופחים נוזלים, והופכים לבעלי נפח גבוה בהרבה מכפי שהיו לפני שהגיעו אל מערכת העיכול. זוהי כנראה הסיבה לכך ש-97% מהדיאטניות שנשאלו בסקר הסכימו כי צריכת סיבים תזונתיים מסייעת בשמירה על תחושת השובע. אותה התרחבות של הסיבים מייצרת תחושת שובע שנמשכת לאורך זמן, מה שמסייע כמובן בשמירה על משקל הגוף.
.

ואם כבר הזכרנו את נושא שמירת המשקל והתזונה המאוזנת, הנה עוד כמה נתונים מתוך סקר הדיאטניות שחשוב להכיר: כשנשאלו על ההמלצות אותן הן מעניקות למטופליהן, הצהירו 80% כי הן ממליצות על צריכת דגני בוקר עשירים בדגנים מלאים וסיבים, כנראה שזו אחת הדרכים הנוחות ביותר לשלב סיבים תזונתיים בתפריט היומי. כששאלנו אותן על איזה דגני בוקר הן ממליצות באופן ספציפי, 71% הצהירו כי הן ממליצות על פייבר 1, הדגנים המכילים את כמות הסיבים התזונתיים הגבוהה ביותר בהשוואה לדגני בוקר אחרים. ולמה זו ההמלצה הרווחת? כנראה שהתשובה טמונה בנתון הבא: 65% מהדיאטניות מסכימות עם האמירה כי דגני פייבר 1 מסייעים לשמירה על משקל ואורח חיים בריא.

 הדיאטניות המליצו על צריכה קבועה של דגני הבוקר פייבר1 (צילום: יח"צ)

.
אבל אלה רק חלק מיתרונותיהם של הסיבים התזונתיים, מה עוד הם עושים?
.

הסיבים, מרגע כניסתם לגוף, מהווים למעשה מעין מזון לאוכלוסיית החיידקים הידידותית במעי, המתפקדת כמערכת חיסון בפני עצמה, ובכך מסייעים להגדיל את אוכלוסיית החיידקים. אוכלוסיית חיידקים עשירה ומשגשגת מסייעת במניעת חדירת רעלנים אל המעי, ומשם אל מחזור הדם. נוכחות הסיבים התזונתיים במערכת העיכול גם מסייעת להאטת קצב הספיגה של הסוכר, ולהפחתת ספיגת כולסטרול ושומן המגיעים מהמזון אל המעי.
.

איפה הכי כדאי לשלב סיבים תזונתיים? בארוחת הבוקר
.

הדיאטניות מסבירות שארוחת הבוקר היא מקור חשוב של אנרגיה לגוף בתחילתו של היום, ושאם ארוחת הבוקר שלכם תכיל דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, היא גם תשאיר אתכם ערניים, אנרגטיים ושבעים. ללא מאמץ, תרוויחו הרגלי תזונה בריאים של ארוחות מסודרות, פחות תחושת רעב, בלי "בור" בבטן, וחופשיים מהצורך לחטוף משהו בין הארוחות.
.

אז איך להפוך את ארוחת הבוקר לארוחה מנצחת?
.

ארוחת בוקר עשירה בסיבים תזונתיים תכיל דגנים מלאים, פירות, ירקות ושתיה. אם הבוקר שלכם פנוי ונינוח, תוכלו להכין לעצמכם דייסת שיבולת שועל מלאה, לשלב בה פרי, חופן שקדים וחמוציות. אבל אם, כמו אצל רובנו, הבוקר שלכם הוא מרוץ לחוץ, ההמלצה של הדיאטניות תתאים לכם הרבה יותר.
.

.
דגני בוקר עשירים בסיבים, כמו פייבר 1, מהווים פתרון מצוין וזמין, שמסייע לצרוך כמות תקינה של סיבים תזונתיים באופן קבוע. לכן, קערה עם 30 גרם דגני בוקר על בסיס דגנים מלאים, בתוספת יוגורט ופרי, לא תגזול מכם זמן יקר ממעט הזמן שיש לכם בבוקר, והיא בדיוק מה שאתם צריכים כדי לצרוך את כמות הסיבים התזונתיים המומלצת ביום.
.

איך למקסם את הקסם?
.

אם תקפידו לשתות שתי כוסות מים לאחר כל ארוחה המכילה סיבים תזונתיים, השפעתם על מערכת העיכול, על תחושת השובע, ועל השמירה על המשקל תהייה מקסימלית.
.

ואל תשכחו שהגוף שלכם יבקש את מה שהרגלתם אותו לקבל, וזה נכון לגבי שעות שינה, ספורט ותזונה. תתרגלו לאכול ארוחת בוקר שמכילה דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים, ולשתות מים, ומהר מאד תגלו שזה בדיוק מה שמתחשק לכם כשאתם מתעוררים בבוקר.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה