איך אינסטגרם שינתה את עולם האופנה

הרשת החברתית הפופולארית שינתה את הרגלי הצריכה, היחס שלנו למותגי אופנה, ליהוק הפרזנטוריות ואופי הפרסומות הרבה יותר ממה שחשבתם. כן, לפעמים סטורי זה לא כל הסיפור

11/10/2018
דניאלה לאור קבלו עדכונים מדניאלה
  • RSS

מאת: דניאלה לאור: משנה למנכ"ל שלמור תקשורת האופנה שבאינסטגרם

לאינסטגרם השפעה עצומה על האופן בו רבים מאיתנו תופשים את סגנון החיים בכלל ובתוך כך את האופן שבו אנו נראים או צריכים להראות כדי לשרת את הכלי הזה, שאמור לשרת את תדמיתנו.

כך זכתה תעשיית האופנה על כל נגזרותיה לשינוי תפישתי, לסוג של מהפכה בה מעצבי האופנה ומנהלי המותגים החלו לאמץ גישה עיצובית ושיווקית חדשה. השינוי יתבטא בבחירת הדגמים וההשראות, החומרים, הצבעים והדפוסים, כך שיבלטו, יצרו "אמירה" ויצליחו ליצר רעש, או לכל הפחות להראות בין רעשי המסך בסלולארי. חברות האופנה וקברניטיה, שגידלו דורות של דוגמניות ואח"כ דוגמניות-על, שינו את התפישה באמצעות בחירת פרזנטורים ומשפיענים שמייצרים תוכן ומערכת יחסים הדוקה עם קהל המעריצים שלהם. וגם בחיבור לעולם המסחרי על ידי אפשרות קניה באינסטגרם, תצוגות המשודרות בלייב, ייצור סרטוני וסדרות אינסטגרם שמציעות תוכן המציג באופן אגבי את הקו החדש וכדומה.

תצוגת אופנה צילום יחצ

הצורך המידי להעלות לאינסטגרם ולסטורי, כאן ועכשיו, הביא ליצור focal POINTS בתצוגות אופנה, בחירת לוקיישנים, עיצוב חלל באביזרים מצטלמים וגימיקים שיגרמו למשפיענים לצלם ולעוקבים שלהם להגיב (רק בשבוע שעבר יצרה שאנל מסלול תצוגה הנראה כחוף ים) ועד האפשרות ליצור קומפוזיציות אופנתיות שמאפשרות למשפיענים לייצר דו שיח עם העוקבים שלהם כשהסגנון האישי שלהם משתקף בצילום. וכאמור, שידורים ישירים מתצוגות האופנה, שימוש באיט גירלז כמו היילי בולדווין, ג'יג'י חדיד, וויני הארלו ועוד, במקום הסופר מודלס מפעם, כגון ג'יזל, קייט מוס והיידי קלום. העידן החדש מאפשר גם תגובות מהירות לאירועים, כמו יום הגאווה, שלכבודו חברות כמו ליוויס ודיזל יצרו חולצות מיוחדות עם אמירות הזדהות שסחפו את הרשת.

אחת התופעות החזקות, בקרב מותגי אופנה, היא שיתוף דמויות אייקוניות לקולקציית קפסולה, כך שמיליוני העוקבים שלהם (המעריצים) נחשפים לעיצוב המשותף שלהם ושל המותג אותו הם מייצגים. מי שהשכיל לעשות זאת הוא מעצב האופנה טומי הילפיגר שהשיק השנה את tommy icons המאפשר לנו הצצה לעולמן של דמויות אותן אנו מעריצים, כמו נהג המרוצים האגדי לואיס המילטון, שמתמודד עם קשיים ואתגרים המעוררים השראה ויוצר תקווה לכל אחד להאמין בעצמו. ולא זו בלבד שטומי הילפיגר יצרו איתו קו הלבשה שמאפיין את עולם התוכן שלו וסידרת אינסטגרם דוקומנטרית, בה הוא משתף אותנו בילדותו בקשייו בהתלבטויות, ביחסיו עם הוריו וכו'.

ריי באן צילום אינסטה

גם הדוגמנית וויני הארלו, פעם ילדה דחויה עם כתמים לבנים על הגוף והפנים והיום דוגמנית ודוברת בלתי רשמית של "ויטיליגו" (מחלת עור נדירה שהפכה אותה לייחודית בנוף האופנה) מייצגת את הרוח החדשה של אינסטגרם. בזמנו דיזל לקחה תופעות רשת והפכה אותן לקמפיין כמו השיימינג, או המרדף אחרי השלמות, שהפכו לקולקציית קפסולה עם אמירות נוקבות וסביב זה גייסו מובילי דעה ומשפיענים ברחבי העולם שלבשו את "הטוקבקים" הרעים שנכתבו עליהם ובכך הציבו מראה לגיבורי המקלדת. קמפיין GO WITH THE FLAW, המדגיש את חוסר השלמות שבכולנו וקורא לציבור באינסטגרם להעלות תמונות "לא מושלמות" שלהם האינסטגרם, יכול להיות היום חלק משמעותי במיצוב המותג, בחשיפה לקהלים ייעודיים, לחלוק את העיצוב שלו עם מותגים בעלי אותם ערכים ו-DNA.

טומי הילפיגר צילום יחצ

החשיפה של מובילי דעה, שלובשים את הסגנון האישי שלהם, משפיעה גם על בחירת השראות, סגנון ודגמים ע"י צוותי העיצוב של המותגים. כלומר, המשפיענים מייצרים אג'נדה אופנתית שמביאה בשורה למעצבים, המתרגמים אותה ל-DNA של המותג שבראשו הם עומדים ולא כפי שהיה בעבר, שהמעצבים קבעו עם מה נלך ברחוב ובאירועים. גם נושא השיווק והמכירה, המתבצע מהרגע להרגע SEE NOW BUY NOW, מבטל את כמויות הדגמים והקולקציות שמעצבי המותגים נאלצו לעצב בעבר ולצמצם אותם לעונה הקרובה ועם זאת להגיב מהר ברמה יומיומית למה שמתרחש בחדשות וברחוב, אם זה שמלה דומה לזו של קייט מידלטון או מייגן מרקל או מילניה טראמפ. הכלים שמעמיד האינסטגרם למשתמשיו מאפשר לאגד סגנון חיים דומה כלומר למי שאוהב מותג מסוים האינסטגרם יציע לו מותגים דומים LINKFLUENCE, כלומר הורדה חינם של מותגים נוספים.
המותגים יוצרים קשר בלתי אמצעי עם הצרכן הסופי כעת, קשר יומיומי שמאפשר הטמעה, חשיפה בלתי פוסקת עד כדי "התמכרות" למותג.

ג'יג'י חדיד
"כל רגע מרפרשים מה חדש ומאידך המעצבים נדרשים לספק חידושים כל הזמן ולא רק בעונות הקבועות" .מציין סימור לוזון, הקניין הראשי של דיזל ומי שעומד מאחורי פיתוח קו מוצרים יעודי לישראל עם צוות מעצבי דיזל העולמית. "אני שם לב שעיצוב ואופן הצגת הקולקציה לוקחת בחשבון תופעות חברתיות החל משוויון מגדרי,עידוד חוסר שלמות ואפילו התיחסות בהומור לתופעת הזיופים ברשת", מציין סימור. תופעה נוספת שיתופי פעולה בין מותגים מובילים באופנה (FENDI) ומותגים שחזקים באינסטגרם FILA, אלה נשענים על אלה כ-WIN WIN SITUATION
בחירת בדים, גזרות, השראות נשענות היום לא מעט גם על טרנדים מיידיים החל מלוגומאניה שהפכה את הלוגו של ליוויס משנות ה-80 לאחד הפריטים הנלבשים כיום בקרב נוער ובוגרים טרנדים, דרך הנעליים המגושמות שנלבשו ע"י ראפרים ואחת התופעות שאפינו את השנה היא חולצות טי בעלות כיתוב עם אמירה פילוסופית או הומוריסטית שכבשו את הרשת והביאו את מעצבי האופנה להגג ולהתחבר ללקוח דרך הלב.

פנדי אינסטה צילום יחצ

האינסטגרם הוא הססמוגרף הכי משפיע כיום. כוכבי אינסטגרם מייצרים אג'נדה אופנתית הם מחליפים את "אנשי המקצוע" דוגמנים צלמים ואפילו מאפרים כי הכל נעשה באמצעות טכנולוגיות שמוטמעות במכשירי הסמארטפון, ריטושים בכל הרמות עיצובים גראפיים של הכותרות אפשרויות עריכה לאיור לצילומים מהירים. וכל האמנים שבלטו בתעשיה העולמית משתמשים גם הם לא אחת בכלי הזה ונכנעו לתכתיביו . וכמו גם הצלמים כך העיתונאים שמכסים את תחום האופנה אט אט חולקים את מושבי התצוגות והפרזנטציות עם בלוגרים ואושיות אינסטגרם שחלקם היחסי הולך וגדל.

** הכותבת, דניאלה לאור היא משנה למנכ"ל שלמור תקשורת האופנה שבאינסטגרם

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה