אח חדש במשפחה? קבלו כמה טיפים להתמודדות

בחורה עם מחשב נייד

תדמייני שיום אחד בעלך מביא הביתה אישה יפה  ואומר לך: נעים מאוד, זו המאהבת החדשה שלי. זה בערך מה שעובר על הבכור שלכם שמקבל אח חדש

לידת ילד חדש במשפחה שבה קיים כבר לפחות ילד אחד , בהרבה מקרים מפרה את האיזון שהיה קיים. הילד חש בשינוי וזה משפיע עליו ועל התנהגותו.

אז איך מתמודדים? הנה כמה עצות עבוריכם:

  • 1. חזרה הביתה מבית החולים – בימים הראשונים מומלץ לבקש עזרה מבן הזוג / סבתא שיטפלו בתינוק ויאפשרו לאמא להיות עם הילד הבכור.
  • 2. אל תהפכו אותו "לגדול" – יש לנו נטייה להפוך את הילד הבכור לילד "גדול" ולצפותת ממנו שיתנהג כמו ילד גדול ולפעמים אנחנו שוכחים שמדובר בתינוק בן שנתיים. בנוסף, הם רואים שאת כל תשומת הלב מקבל התינוק הקטן אז הם לא באמת רוצים להיות ילדים גדולים, אלא רוצים להיות כמו התינוק החדש.
  • 3. בקשו ממנו עזרה – הילדים שלנו צריכים להרגיש שייכים, הם רוצים להרגיש אהובים, נחוצים ויכולים. אם נבקש מהם עזרה הם ירגישו תורמים ומועילים. ניתן לבקש מהם לערו את השולחן לארוחת ערב, להוציא את הכביסה מהמכונה (בהנחה שמכונת הכביסה נגישה להם) ועוד שלל פעולות מותאמות כמובן לגיל הילד. כשהם ירגישו תורמים תהיה להם תחושת ערך טובה.
  • 4. אל תרחמו עליו ותקפצו על כל מה שמבקש – אל תוותרו על הגבולות והחוקים שכבר קיימים בבית. תנו לילד ללמוד לחכות בסבלנות ולא לעזוב הכל ולהתפנות אליו מיידית. אפשר להגיד לו "חמוד, אני עוד רגע מסיימת ואתפנה אליך" אפשר לשאול: "איך אני יכולה לעזור לך?"
  • 5. נסו לא להגיד הרבה לא ואסור –  יש לנו נטייה כשהגדול מתקרב לקטן (מעיר אותו, מנענע את העגלה, מעיר אותו) יש חהגיב בכעס ולהגיד את המילים "לא" "אסור" ו"אל" זה עלול לגרום לילד הגדול לחשוב שהוא מהווה סכנה לתינוק החדש ושהוא עלול להזיק לו. במקום זה מומלץ לשתף אותו ולשאול אותו: "למה לדעתך הוא בוכה? אתה חושב שאולי הוא רעב? עייף? ברגע שנשתף את הילד הגדול הוא לא ירגיש שמרחיקים אותו, להיפך ירגיש תורם ובעל ערך.
  • 6. תנו לו זמן משלו – מידי פעם כשניתן קחו את הילד הגדול לשעה של ביחד. לא חשוב מה תעשו העיקר שתהיו רק איתו ללא כל הפרעות כך שיוכל לקבל את כל תשומת הלב ותהיו מרוכזים בו.

IMG_5868
לסיום: המתנה הכי טובה שאתם יכולים להעניק לילד שלכם זה אח/ות

שלכם ובשבילכם,

דנה מצר – כלים להורות אחרת
יועצת שינה ומדריכת הורים

https://www.facebook.com/dana.metzer/?ref=aymt_homepage_panel

 

052-6636740