אחלה וויב

ג'ואנה לנדאו רצתה לשפר את ההסברה הישראלית, אז היא ייסדה את פרוייקט Vibe Israel, שמזמין לכאן בלוגרים מרחבי העולם לסיורים מעוררי השראה

21/05/2012
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS
» יוצרת באזז חיובי ברשת. לנדאו

לפני 3 שנים, כשהייתי בת 35, נשואה + 3, קמתי יום אחד בבוקר והחלטתי שאני לא ממצה את עצמי. פשוט כך. ידעתי שיש לי את הכישורים, המשאבים, הזמן, האנרגיות לעשות מה שאני רק רוצה, אבל מה – לא היה לי לאן לנתב אותם. זה הוביל אותי למסע של חיפוש עצמי שהביא אותי תוך כמה חודשים למסקנה: כמי שנולדה באנגליה ועשתה עליה לפני שנים, מגדלת כאן ילדים וגרה פה מתוך בחירה ולא מכורח, הכי חשוב לי לשנות את איך שמסתכלים על ישראל. רציתי שהתדמית של ישראל תשתפר, גם בעיננו הישראלים, על מנת שכשילדי יסיימו את השירות הצבאי ויצטרכו להחליט איפה לחיות (יש להם 3 דרכונים!) שישראל תהיה אופציה רלוונטית ואטרקטיבית.

אז התכוונתי לעשות את מה שכולם עושים, להצטרף למסע ההסברה, to fight the fight. אבל רציתי גם משהו אחר, חדשני, ובעיקר – לשם שינוי – חיובי ועם חזון אמיתי. חשבתי לעצמי: אנחנו "עושים הסברה" מאז קום המדינה ולא נראה לי שממש הולך לנו. אז חיפשתי משהו אחר, ומצאתי.

לפני שנתיים ייסדתי את קינטיס, סטארט-אפ חברתי א-פוליטי הפועל ללא מטרות רווח ליצירת שינוי תודעתי כלפי ישראל באמצעות הרחבת העדשה דרכה מסתכלים עלינו. כן, הסכסוך הוא נושא חשוב, אבל יש כאן גם סיפור יוצא דופן של מדינה ייחודית, אנשים מעוררי השראה, וסביבה חדשנית, יצירתית ויזמית שאין דומה לה בעולם. אני לא מסתכלת דרך עדשות ורודות וחושבת שישראל מושלמת. אבל באופן השוואתי, המקום הזה פשוט עושה לי את זה יותר ממקומות אחרים.

אנחנו מפעילים תכנית אקדמאית באוניברסיטת תל אביב לבחינת מקורות היצירתיות הישראלית, ויש לנו פרויקט בשם Vibe Israel שמטרתו לחשוף לעולם את היתרונות היחסיים שיש כאן. איך עושים את זה? כמו שסלונה עושה: עם בלוגרים. בלוגרים עם מיליוני קוראים שכותבים על נושאים שבהם לישראל יש מה להציע, אבל אנחנו פשוט לא ברדאר שלהם. אז אנחנו מאתרים את המשפיעים ביותר ומזמינים אותם לישראל על חשבוננו לשבוע של אנרגיה יצירתית, חשיפה בלתי-אמצעית לישראל והישראלים דרך התחום שמענין אותם. קיימנו כבר שלושה סיורים: הראשון פנה ל-Mommy Bloggers, השני לבלוגרים שכותבים על עיצוב והשלישי על מוסיקה (אינדי-רוק). דרכם ישראל נחשפה למעל ל-17 מיליון איש!!! ותאמינו לי, זה עובד, אנשים התעניינו, העבירו הלאה, שיתופי פעולה עסקיים ותרבותיים נוצרו, והבאזז ברשת היה חיובי מאד.

>> לצפיה בפוסטים ופרטים נוספים על הפרויקט, בקרו בבלוג שלנו. אני מזמינה אתכם לבקר גם באתר שלנו או בפייסבוק. ובעיקר אשמח אם תצטרפו לקמפיין גיוס הכספים שהשקנו לטובת קיום הסיור הבא בסוף יוני, והפעם, בלוגרי אוכל - יהיה טעים!.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה