אז מה מחכה לכם בכנס הבלוגרים?

ב-30 ביולי זה קורה: כנס הבלוגרים יוצא לדרך. סלונה גאה להציג את התוכנית המלאה, עם כל ההרצאות, הדיונים וכיתות האומן ממיטב אושיות הרשת של ישראל

16/07/2012
אפרת מיכאלי קבלו עדכונים מאפרת
  • RSS
» נרשמתם כבר? (צילום: thinkstock)

איך מחברים בין האדם הפרטי שיושב עם הלפטופ או הטאבלט בבית, אל ההשפעות האדירות שהוא מחולל בעולם שבחוץ? זהו האתגר של כנס הבלוגרים, הראשון מסוגו בישראל. כנס שיעסוק בלמידת הכוח של היחיד, משמעויות הכוח הזה והאחריות הכרוכה בו.
.
כשבנינו את התוכנית של "בלוגו" עמדה לנגד עינינו מטרה אחת מרכזית: להיות מעניינים ורלוונטיים עבורכם הבלוגרים. לבנות יום בעל אמירה על המקום המרכזי שאתם הולכים ותופסים; בעיתונות, ברשת כמובן, ובעבודת המפרסמים. אפילו אנשי יחסי הציבור מקטרים שהסטטוסים בפייסבוק מייתרים את עבודתם. התעוררות המחאה החברתית הקיץ מדגימה זאת היטב, אבל לא רק. את כל אלה נשלב עם מידע אמיתי ועדכני בתחום הטכנולוגי שתאפשרל נו לדון ביחסי הכוחות החדשים בהקשרים יותר רחבים, כהשפעות הטכנולוגיה על התכנים ועליכם ככותבים ופעילי רשת.

בוקר: ההרצאות המרכזיות והפאנל

אל הכנס יגיעו במיוחד ארבע אורחות מחו"ל. הדוברת הראשית היא קארה סווישר, העורכת והמייסדת של AllThingsD, מגזין הרשת האיכותי בבעלות הוול סטריט ג’ורנל, שתדבר על הדומיננטיות של ארבע החברות המובילות: גוגל, אפל, אמזון ופייסבוק עבור הצרכן הפרטי. עוד מגיעות: המאמא-בלוג סאלי וויטל, והאחיות אנטוניה ותרזה נאוובר שהקימו מגזין רשת מצליח בגרמניה; שלושתן ינהלו דיון על בלוגינג בגוש היורו.

פרופ' ישע סיוון, ראש התכנית לניהול מערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו, יציג סדרת תובנות לשיפור הבלוג שלכם, למשל קביעת המטרה, שינוי המטרה, שימוש באנליטיקה, קישורים פנימיים (דוגמת אאוטבריין), חיבור למדיה חברתית ועוד.

נערוך פאנל בהנחיית שירה מרגלית בו נדבר על ניו מדיה מול מדיה מסורתית, בנקודת הזמן הזו אצלנו בארץ; האם השתיים יחיו בשלום? כיצד ישפיעו זו על זו? מה יכולה האחת לקחת מהאחרת? משתתפי הפאנל הם: עורך הארץ אלוף בן, ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" ו"ניו יורק טיימס" הבלוגריות טל שניידר (הפלוג) ודבורית שרגל (Velvet Underground), איילה צורף, עיתונאית ותיקה ומוערכת ב"דה מרקר" שעברה ל"תנובה" כמנהלת דיגיטל של הקבוצה.

בנוסף, יפעת כהן, מומחית לאסטרטגיה שווקית החיה בארה"ב, תנחה את הבלוגרים בכלי העבודה העומדים לרשותם בגוגל פלוס.

צהריים: שבע דקות על...

בהמשך נרד לרזולוציות של העבודה שלנו. נפגוש בלוגרים ישראלים ונדבר אתם על הנושאים שבוערים לכולנו, כאשר לכל אחד מוקצות שבע דקות לומר את דברו:

יהונתן קלינגר מהבלוג Intellect or Insanity ידבר על אתיקה של בלוגרים: על ההפרדה ההכרחית בעיניו בין להרוויח כסף לבין לכתוב בלוג, על כך שעל מנת שבלוג יהיה אתי הוא חייב להיות עצמאי לחלוטין ולא תלוי בנותני תשורות למיניהם.

ניר רפואה, סמנכ"ל קריאטיב במקאן דיגיטל, יתן את זווית אנשי הפרסום, וידבר על איך מפרסמים מתמודדים עם בלוגרים.

עידו קינן, האיש, התופעה וחדר 404, ידבר על הנרטיבים הסיפוריים החדשים שמכתיבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והפלטפורמות החברתיות. ריבוי סוגי הפלטפורמות החבריות ומכשירי הקצה (כמו סמארטפונים וטאבלטים) והאפליקציות שמקשרות ביניהם מייצרים ז'אנרים סיפוריים חדשים המספרים אחרת את היומיום שלנו.

קרן טאירי, המנהלת את הבלוג של בנק לאומי, תדבר על ניהול בלוג מותג, למה למותג לעשות זאת? אלו ערכים מנחים אותו וכיצד הם באים לידי ביטוי הלכה למעשה, פנימה בארגון והחוצה, עבור צרכני התוכן. מה מפרסמים בבלוג מסוג זה כך שיהיה לו ערך אמיתי עבור הקוראים.

נציגת הבלוגים של סלונה היא גלי סגל דודזון, בעלת בלוג האופנה "הקונה נחמה", שתספר איך הבלוג השפיע על חייה ושדרג אותם. מאחת שכל חברותיה שואלות אותה "מאיפה וכמה" הפכה להיות הגורו שלנו ל"הלבשה ברת השגה" ובימים אלו היא אפילו עושה רימייק און ליין לאחת מיקירות המערכת שמתמסרת אליה בהנאה גדולה.

מורן בר המנהלת את הבלוג הטכנולוגי "ניוזגיק" תדבר על המרוץ של בלוג טכנולוגי ישראלי בעולם של ענקי מדיה ותקשורת ועל המעבר מתחביב ותשוקה למשרה מלאה פלוס בסטארט אפ המפעיל את בלוג הטכנולוגיה הגדול בארץ.

נועם שיזף, עורך מגזין 972, ידבר על עיתונות אזרחית ברשת: כיצד מחזקת את הדמוקרטיה ואיזה חלל באה למלא (למי שלא יכול להתאפק: את זה שהתקשורת הממוסדת הותירה) מה זה? למה זה חשוב? מה מגבלות הז'אנר ומי מאיים על עיתונות כזו?

דר משיח, עורכת בלוג האופנה, אפונה, המשמשת גם דוגמנית הבית בבלוג המקסים שלה, תספר איך היא מתחזקת בלוג אופנה חי ובועט ואקטיבי ומה רווחי המשנה שלה בעבודה הקשה הזו.

נועה לביא, מרצה לתקשורת וסוציולוגיה מהאקדמית ת"א-יפו, מגיעה להרוס את המסיבה: לביא תזכיר לנו ש-74% מאוכלוסיית העולם, בחלקה הגדול שחורה, נשית וענייה עדיין אינה חלק מהשיח הוירטואלי. האם באמת אפשר לאמר כי הבלוגרים יביאו את המהפכה?

איתן זינגר, מנכ"ל חטיבה עסקית בזאפ גרופ, ידבר על השפעת הבלוגינג על עולם הצרכנות: איך הלכה למעשה, שינו בלוגרים ופעילי רשת את כוחות השוק בחלק מעולמות הצרכנות ומה צופן לנו העתיד בתחום זה.

אחרי הפסקת צהריים: כיתות האמן

נארח חמש כיתות אומן למי שרוצים להתמקצע בתחום:

ריקי כהן, מנהלת הקהילות של סלונה, ואושיית רשת ותיקה - תדבר על הפצת בלוגים ברשתות חברתיות; תיתן כלים פרקטיים, ותספר על עולם הבלוגים ההולך ומתרחב של סלונה.

דניה ויינר ודיאנה לינדר מבלוג האוכל מתכוניישן יספרו איך לפתח זהות אישית אסתטית לבלוג, איך לשדרג את מראהו ולעשות אותו לא רק טעים ואכיל אלא גם מגרה ויפהפה.

בלוגרית האמהות חלי גורסוי תתן את הזווית הכלכלית: איך בלוג יכול להפוך לעסק מכניס, תוך שמירה על כללים חשובים, אתיקה ואחרים: עבודה מול משרדי יחסי ציבור וחסויות, מול גוגל, תוכניות שיתופים, פעילויות עם גולשים ועוד. גורסוי מזכירה שזו השקעה לטווח ארוך. ומי שרוצה להרוויח כסף מהיר, שיחפש אותו במקום אחר.

אדם שוב מריפרש, סוכנות שיווק בזירות דיגיטליות, ידבר על שבעה בלוגרים ש"עשו את זה", הוא ינסה לפצח את השיטה בעזרת הדוגמאות. בין השאר, מרתה, ילדה בת תשע מאנגליה שעוררה מודעות לאומית לנושא ארוחות ביה"ס (בעזרת ג'יימי אוליבר שקרא את הבלוג שלה), רנדל מונרו שבעודו עובד בנאס"א התחיל לשרבט דמויות קומיקס, ויתר על עבודתו הנחשקת בנאס"א וכיום הוא אחד מיוצרי הווב קומיקס הידועים בעולם, ואחרים.

ויקטור בזרוקוב, צלם חובב המנהל פוטובלוג בגוגל פלוס, יעביר כתת אומן על כך ויספר איך יש לו כיום מיליון וחצי עוקבים(!).

>> נותרו מקומות ספורים, מהרו! לפרטים והרשמה לכנס הבלוגרים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה