כל אפשרויות התעסוקה המומלצות העומדות לפני חיילים משוחררים

בחורה עם מחשב נייד

הרגע בו משתחררים משירות החובה ויוצאים באופן רשמי לחיי האזרחות, הוא ללא ספק אחד המרגשים והבלתי נשכחים בחייו של כל משתחרר. למרות זאת, במציאות הכלכלית הלא קלה של היום, מעוניינים חלק גדול מן המשתחררים למצוא פתרונות תעסוקה באופן מיידי לאחר השחרור, כשיבנו עבורם את הבסיס הכלכלי הראשוני להמשך הדרך. בהתאם לכך, פונים כיום רוב המשתחררים לתעסוקה במסגרת של עבודה מועדפת, המאפשרת להם לבחור בין רשימה ארוכה ומכובדת של מוסדות תעסוקתיים שונים, אשר העסקת חיילים משוחררים נמצאת בראש סדר העדיפויות מבחינתם.

עבודה במפעלים

התעשייה המתקדמת של היום, מתבססת כמובן על מפעלים רבים לאורך כל רחבי הארץ, האמונים על הייצור של מוצרים חיוניים רבים מבחינתו. בהתאם לכך, גדל באופן מתמיד הביקוש לידיים עובדות במפעלים, הפותחים את שעריהם בפני אוכלוסיית החיילים המשוחררים. גם כאן, מדובר בתעסוקה במסגרת של עבודה מועדפת, המקנה לכל משוחרר את ההטבות להן זכאי בחוק. בנוסף, מאפשרת עבודה במפעלים לצבור את הניסיון התעסוקתי הראשוני והכה חשוב מבחינתו של כל חייל משוחרר, כשסופג לראשונה את המושגים "מוסר עבודה" ו"תרבות עבודה". כמו כן, קיימת מבחינת המשוחררים גם תמיד האופציה  להתקדם במסגרת של עבודה במפעלים, כשאלו המאותרים כמצטיינים וכמוכשרים ביותר, יכולים תוך מספר שנים להגיע לאחת ממשרות המפתח בכל מפעל.

עבודה באילת

עבודה באילת נחשבת כיום אולי לאפשרות האטרקטיבית ביותר מבחינתם של המשוחררים בכל הקשור לתעסוקה במסגרת של עבודה מועדפת, כשנהנים ממספר גדול של מקומות תעסוקה המוכרים כעבודה מועדפת. מדובר כאן ברוב המקרים בתעסוקה במקומות הקשורים לתיירות הפורה בה מאופיינת העיר, כשבתי מלון, מסעדות ואטרקציות למיניהם, נחשבות לדוגמאות הנפוצות ביותר לכך. כתוצאה מכך, ניתן להבחין מידי שנה בגידול מתמיד במספרם של החיילים המשוחררים אשר בוחרים להגיע ולחפש עבודה באילת, כשהביקוש הרב הנרשם כמעט בכל עת מצד המעסיקים, הופך כאן את המשימה לפשוטה במיוחד.

עבודה בתחנות דלק

אופציה תעסוקתית נוספת ואהודה במיוחד בקרב אוכלוסיית החיילים המשוחררים במסגרת עבודה מועדפת, נמצאת כמובן בעבודה בתחנות דלק. גם כאן, מדובר מבחינתם של המשוחררים בסיכויים גדולים למצוא תוך זמן קצר תעסוקה, כמספר תחנות הדלק לאורך הארץ רק הולך וגדל. בנוסף, מדובר בתנאי עבודה אטרקטיביים ונוחים עבור המשוחררים, החל כמובן שמדובר בעבודה במשמרות, דרך תשלום של המשכורת תמיד בזמן ועד לכזו שאינה דורשת במאמץ פיזי רב.

בשונה מן העבר, ניתן להצביע כיום על מגמה חיובית בכל הקשור לשילובם של חיילים משוחררים במעגל התעסוקה, כשהאפשרות להתקבל מיידית לאחר השחרור לכמות כה גדולה של מוסדות תעסוקתיים במסגרת של עבודה מועדפת, משמשת להוכחה הטובה ביותר לכך. לכן, במידה ואתם נמצאים קרוב למעמד השחרור או קצת אחריו ולא מוצאים פתרון בנושא התעסוקה, פנו עוד היום לאחת מאפשרויות התעסוקה הרבות המוצעות במסגרת של עבודה מועדפת, כמו עבודה באילת, עבודה במפעלים ועבודה בתחנות דלק, ותוכלו תוך זמן קצר להתחיל באופן רשמי את דרכיכם התעסוקתית בחיי האזרחות.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.