הבלוג של עדי כהן סימן טוב

בישול טבעוני שמח

אשת שיווק, בלוגרית ומנחת סדנאות בישול טבעוני, מבשלת, מנסה, מאלתרת, ממציאה, טועמת ומאד נהנית בדרך. אוהבת ללמד מהידע והנסיון שלי וגאה לראות את ההצלחות וההנאה של אחרים. אם אתם רוצים להיות בעניינים ולקבל ממני מתכונים שווים... +עוד

אשת שיווק, בלוגרית ומנחת סדנאות בישול טבעוני, מבשלת, מנסה, מאלתרת, ממציאה, טועמת ומאד נהנית בדרך. אוהבת ללמד מהידע והנסיון שלי וגאה לראות את ההצלחות וההנאה של אחרים. אם אתם רוצים להיות בעניינים ולקבל ממני מתכונים שווים ישירות למייל שלכם לחצו על הכפתור “עקוב אחרי” בראש הפוסט משמאל (רק במחשב לא מהסלולר) ולהיות הראשונים לקבל את המתכון החדש. חוץ מזה, אשמח שתשתפו עם חבריכם או סתם תפרגנו בלייק. מוזמנים גם להצטרף לסדנאות הבישול השמחות שאני מקיימת או להזמין אותי לסדנא אצלכם. עוד עליי בדף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/bishultivoni/ רוצים לראות מה אני מבשלת? בערוץ היוטיוב שלי https://www.youtube.com/channel/UCEZab7YX70NMR0lL-kHAJCQ

עדכונים:

פוסטים: 54

עוקבים: 24

החל מיוני 2016

“פתאום נפל עלינו הדבר הזה” – הוא משפט שאני שומעת רבות. ואני אומרת: תסתכלו על הילד/ה המדהים/ה שלכם, שמתעקש/ת על הערכים שלו/ה, שמלא/ה בטוב לב וחמלה, ותהיו גאים בעצמכם שגידלתם ילד/ כזה/ו.

12/11/2017

בהתחלה כשהילד/ה מחליט/ה להיות טבעוני/ת, יש קצת צחוקים במשפחה, עוד “שגעון” של גיל ההתבגרות, אח”כ זה קצת מלחיץ ומפחיד, וההורים מתנגדים ומעלים טענות שסובבות בעיקר סביב התזונה הלקויה של טבעונים והמחזור בברזל וחלבון.

“פתאום נפל עלינו הדבר הזה” – הוא משפט שאני שומעת רבות.

הם מגיעים אליי בטלפון או דרך הפייסבוק, או אפילו מזהים אותי ברחוב, “שמעתי שאת מנחה סדנאות לבישול טבעוני, מה אני יכול/ה להכין לילד/ה?”

אז ראשית חשוב לי לומר, תסתכלו על הילד/ה המדהים/ה שלכם, שמתעקש/ת על הערכים שלו/ה, שמלא/ה בטוב לב וחמלה, שחושב/ת גם על אחרים ולא רק על מה שטעים, שחושב/ת עצמאית ותהיו גאים בעצמכם שגידלתם ילד/ כזה/ו.

ואח”כ אני מרגיעה: תזונה טבעונית יכולה להיות הכי בריאה בעולם, חשוב רק לדעת מה לאכול ואיך לשלב ובשביל זה אני כאן – אני מנחה מגוון רחב מאד של סדנאות בישול טבעוניות בנושאים שונים: בישול בייתי, קציצות ולביבות, פשטידות ומאפים, אוכל רחוב, בישול איטלקי, פיוז’ן אסיאתי ועוד. בכל סדנה אני מסבירה ומדגימה, נותנת טיפים לבישול קל ובריא וכולנו מכינים יחד מגוון מנות מתוך מטרה שתלכו הבייתה ותכינו את המאכלים האלו בעצמכם.

חברתי ורד דלאל אמרה לי לאחרונה: “לא כולם יודעים במה ניתן להשתמש, את צריכה לכתוב פוסט עם רשימת מצרכים שחשוב שיהיו בבית”.

אז לקחתי את הרעיון של ורד ולכבוד כל ההורים המתלבטים, לכבוד הטבעונים החדשים, או הותיקים שלא ממש שולטים במטבח, הנה רשימת המצרכים שאני ממליצה שיהיו בבית, והוספתי בסוף גם לינקים למתכונים בסיסיים מומלצים.

ואחרי שתעברו על הרשימה, תראו שחלק גדול מהמצרכים, נמצאים אצלכם בארון בכל מקרה.

אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולהצטרף, לבד או עם הילד/ה לאחת מהסדנאות הקרובות שלי, וללמוד כמה פשוט טעים ושמח לבשל טבעוני.

אז מה מומלץ להחזיק במזווה בבית טבעוני:

אגוזים ושקדים מסוגים שונים

עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות העוזרות להגן על הלב, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שונים כמו ויטמין E, מגנזיום, אבץ, ועוד. בכל סוג של אגוז חבוי לו אוצר תזונתי אחר, ניתן לאכול אותם סתם כך, לשלב אותם בסלטים כפי שהם, להכין גרנולה, או להשרות במים ולהכין מהם גבינות נהדרות.

 nuts1

קטניות – חומוס, שעועית, מש, עדשים, אפונה, לוביה ועוד

עשירות בחלבון, ברזל וסיבים תזונתיים, ומאד משביעות, אני משרה ומבשלת כמות גדולה ואז מקפיאה במנות, כל פעם שאני רוצה לשלב שעועית או חומוס במנה שלי אני שולפת שקית מהפריזר וזורקת לסיר.

אפשר גם להשתמש בהן ללא בישול להכנת קציצות נהדרות (כמו פלאפל)

 lenses-2097626_1280

דגנים – אורז, קינואה, בורגול, חיטה, כוסמת ועוד

עשירים בסיבים תזונתיים ומהווים מקור חשוב של תרכובות נוגדי חמצון.מאד מזינים ובריאים והשילוב שלהם עם קטניות מהווה שילוב מנצח של חלבון מלא.

אני מאד אוהבת להכין מג’דרה או ללוות תבשילי ירקות וקטניות באורז, קינואה או כוסמת.

ירקות, פירות ועלים ירוקים

עשירים בכלורופיל, שהוא נוגד חימצון המסייע לניקוי הגוף ולהאטת תהליכי ההזדקנות, עשירים בסיבים תזונתיים, שתורמים לתחושת שובע ועוזרים לפעילות מערכת העיכול.

יש בהם גם ויטמינים כמו ויטמין C, חומצה פולית וויטמין K, ולכן מומלץ לשלב אותם בתזונה היומית – בסלטים, בכריכים במרקים ובכל מזון אחר, מאד בריאים ומוסיפים לכל ארוחה הרבה ערכים תזונתיים.

Picture_20170331_133612295

מוצרי “חלב”

כן, אנחנו רגילים לתזונה מסויימת ובין השאר מוצרי חלב מהווים חלב נכבד בארוחות הבוקר והערב שלנו,  מצורפים כאן 2 מתכונים ל”גבינות” טבעוניות שאפשר להכין בבית, יש היום מגוון רחב של גבינות טבעוניות שניתן לרכוש בסופר או בחנויות טבע, בכל סופר יש יוגורטים טבעוניים ממש טעימים (לתנובה יש יוגורטים טעימים ממש במדף של מוצרי החלב הרגילים) ומדף ה”חלבים” הצמחיים הולך ומרחב בכל יום.

טופו

יש שני סוגים עיקריים של טופו בארץ: טופו קשה הנמכר במקררים וטופו רך (משי) שנמכר בד”כ באריזות ואקום במדף של המוצרים האסיאתים (משק וילר הוציאו לאחרונה גם טופו רך הנמכר טרי במקררים).

הטופו הקשה מאד רגיש וצריך לשים לב שהוא טרי ולהשתמש בסמיכות לרכישה.

אפשר להשתמש בו למוקפצים, תבשילים, פשטידות, ממרחים ועוד המווווון שימושים.

ממליצה לכם להתחיל לנסות, יש בו המון חלבון והוא סופג טעמים ומתאים את עצמו.

בהמשך צירפתי כמה מתכונים המשלבים שימוש בטופו

טחינה

“החברה של הטבעונים”, מלאה בסידן וברזל ומשמשת כבסיס להרבה מאד ממרחים ולהדבקת קציצות ולביבות.

קמח חומוס/עדשים

קמחים מקטניות, משמשים להכנת חביתה טבעונית או לעיבוי של פשטידות וקציצות.

סויה יבשה

כיום, יש מגוון רחב של מוצרי סויה יבשה במגוון גדלים וסוגים משבבים טחונים ועד נתחים להכנת שניצלים, את כולם יש להשרות או לבשל ולאחר מכן להשרות במרינדה כלשהי ע”פ טעמנו ולבשל או לטגן.

סייטן

הסייטן הוא חלבון חיטה, דל בקלוריות ובשומן ועשיר בחלבון, זהו מוצר מעולה להכנת שווארמה, שניצלים, צלי ועוד. צריך לדעת איך להשתמש בסייטן אבל ברגע שיודעים איך, מתאהבים בו. יש היום מגוון מוצרי סייטן מתובלים ומוכנים להכנה מהירה ויש סייטן גולמי (שאני מעדיפה) שניתן לתבל עפ”י טעמנו. ניתן למצוא את הסייטן במקררים בחנויות טבע או בסופרמרקטים באזור האורגני.

והנה הצעה לתפריט בסיסי של מנות טעימות, בריאות וקלות להכנה שניתן לאכול לאורך כל היום:

 אז מה אוכלים בארוחת הבוקר:

גרנולה עם חלב צמחי (יש היום מגוון רחב מאד של “חלבים” צמחיים מסויה, שיבולת שועל, אורז, קוקוס, אגוזים, שקדים ועוד – פשוט תתנסו עד שתמצאו את מה שטעים לכם)

 מתכון לגרנולה ביתית בצ’יק צ’ק

או

 מקושקשת טופו , לחם טוב עם סלטים וממרחים טובים כמו חומוס בייתי, טחינה, ממרח פסטו וממרחי “גבינה” מאגוזים או טופו.

מתכון לחומוס ביתי

2 מתכונים לממרחי “גבינה” טבעונית

Picture_20170513_115350409s

מתכון למקושקשת טופו

ולצהרים?

 3 מתכוני לביבות/קציצות קלות להכנה וגם בונוס – פנקייק

מתכון לתבשיל עשיר בירקות עם עדשים

מתכון להמבורגר פטריות ושעועית

 patties

ובערב?

 הנה 2 מתכוני פסטה עם המון חלבון שמתחבא ברוטב

בתוספת סלט זו ארוחה מעולה.

אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולהצטרף לאחת מהסדנאות הקרובות שלי, וללמוד כמה פשוט טעים ושמח לבשל טבעוני. 052-6393378

צילומים: עדי כהן סימן טוב, ומאגר pexels

עוד מהבלוג של עדי כהן סימן טוב

תצוגה מקדימה

כדורי תפוחי אדמה וחומוס בקארי קוקוס משגע ובניחוח של ארצות רחוקות

תמיד כשאנחנו יושבים במסעדה הודית, יש מן הרגשה של חו"ל: משהו באווירה הכללית, הנימוס המוקפד של המלצרים, הכלים, המוזיקה, והריחות והטעמים שעוטפים את המקום וגולשים להם מן הצלחת אל חלל הפה ובמורד הגרון. מידי פעם אני משחקת עם...

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 1 year
תצוגה מקדימה

מאפין תפוחים וקינמון מופחת קלוריות - או איך לאכול קינוח ולא להרגיש שחטאנו

הנה עוד מתכון קל להכנה באופן פלילי, לקינוח קליל ומופחת קלוריות שאפשר להתפנק איתו בערב, לקחת לעבודה או לבית הספר ולא להרגיש מושחתים. אז בהמשך למגמת הפחתת השומן והקלוריות שנכנסה אל ביתנו בסערה, החלטתי לנסות להפחית...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה