הבלוג של עדי כהן סימן טוב

בישול טבעוני שמח

אשת שיווק, בלוגרית ומנחת סדנאות בישול טבעוני, מבשלת, מנסה, מאלתרת, ממציאה, טועמת ומאד נהנית בדרך. אוהבת ללמד מהידע והנסיון שלי וגאה לראות את ההצלחות וההנאה של אחרים. אם אתם רוצים להיות בעניינים ולקבל ממני מתכונים שווים... +עוד

אשת שיווק, בלוגרית ומנחת סדנאות בישול טבעוני, מבשלת, מנסה, מאלתרת, ממציאה, טועמת ומאד נהנית בדרך. אוהבת ללמד מהידע והנסיון שלי וגאה לראות את ההצלחות וההנאה של אחרים. אם אתם רוצים להיות בעניינים ולקבל ממני מתכונים שווים ישירות למייל שלכם לחצו על הכפתור “עקוב אחרי” בראש הפוסט משמאל (רק במחשב לא מהסלולר) ולהיות הראשונים לקבל את המתכון החדש. חוץ מזה, אשמח שתשתפו עם חבריכם או סתם תפרגנו בלייק. מוזמנים גם להצטרף לסדנאות הבישול השמחות שאני מקיימת או להזמין אותי לסדנא אצלכם. עוד עליי בדף הפייסבוק שלי https://www.facebook.com/bishultivoni/ צילומים מאחורי הקלעים ועוד הפתעות באינסטגרם: https://www.instagram.com/happy.vegan.cooking/ מוזמנים להצטרף לקבוצה הציבורית שלי: https://www.facebook.com/groups/108166373078520/

עדכונים:

פוסטים: 119

החל מיוני 2016

בשבוע שעבר חזרנו מטיול בן שמונה ימים ביער השחור בגרמניה. הנופים מדהימים, והאנשים נחמדים מנומסים ולבביים – תכלס מה חסר להם? הם חיים בתוך ציור ובאיכות חיים מדהימה. לגבי האוכל – זה כבר סיפור אחר…

07/08/2016

איך הופתעתי מכמה מנות טבעוניות מגניבות ביער השחור המאד לא טבעוני.

בשבוע שעבר חזרנו מטיול בן שמונה ימים ביער השחור בגרמניה. חייבת להודות שעד עתה נמנעתי מנסיעה לגרמניה ואוסטריה, תמיד הייתה לי תחושה לא טובה כלפי התרבות והאנשים והעדפתי לבלות את חופשותיי וטיוליי במקומות אחרים, בשנים האחרונות חברים רבים חזרו עם חוויות על הנופים והאנשים אז החלטתי להרפות מעט ולהצטרף לגל ואכן לא התאכזבנו: הנופים מדהימים, והאנשים נחמדים מנומסים ולבביים – תכלס מה חסר להם? הם חיים בתוך ציור ובאיכות חיים מדהימה.

14690076166161469376362963

1469271732970

מכיוון שאני טבעונית, האכילה בחוץ לא תמיד פשוטה, לא תמיד התפריטים באנגלית, לא תמיד קיבלת את מה שחשבת שהזמנת, מה שמקובל אצלנו לא תמיד כך בחו”ל (“לזניה בלי בשר?” כמעט התעלפה המלצרית) ובעיקר, המודעות – באזורים הכפריים של גרמניה אין ממש מודעות לנושא הטבעונות או הצמחונות ומרבית האוכל שהם מציעים מכיל שומן מן החי, ביצים, חלב ועוד.

אז שכרנו דירה עם מטבח מאובזר, מה שאיפשר לנו לפתוח את הבוקר בארוחת בוקר עשירה ומגוונת ולסיים בארוחת ערב כיפיית מהמוצרים שרכשנו בסופר המקומי והכנו בעצמנו. במהלך היום נישנשנו אגוזים ופירות יבשים, חטיפים, ארטיקים וגלידות ומידי פעם בערב כשלא בא לנו לבשל נכנסנו למסעדה.

במרבית המסעדות בהן ביקרנו הילדים נהנו מפיצה או פסטה ואני הסתפקתי בסלט ולפעמים בצ’יפס אבל היו לנו כמה הפתעות:

1470407891246

בפרייבורג שהיא העיר המרכזית ביער השחור, מתקיים בשבתות, שוק איכרים מקסים, נהנינו להסתובב בין דוכנים עם סוגים שונים ומשונים של פיטריות, פירות יער, תערובות תה, ירקות ופירות, עבודות יד ועוד ועוד.

 

1470407888410



1470407887900

בין הדוכנים השונים פתאום נתקלתי בדוכן קטן של “חטיפי טופו” בו מוכרים נקניקיות והמבורגר טעימים מאד מטופו, המוכרת הייתה קצת בשוק מהתיירת שביקשה רשות לצלם את הדוכן. קנינו נקניקיה בלחמניה עם בצל מטוגן – הלחמניה פריכה קצת כמו באגט והנקניקיה טעימה מאד, ללא טעם של בשר (שאני לא אוהבת) הוספתי רוטב יוגורט ועשבי תיבול וזה עשה לי שמח בפה ובלב.

1470407882317

האחיינית של בת ה 14 קיבלה המבורגר שהיה אפילו טעים יותר ונהנתה מאד.

כל אחת מהמנות עלתה בין 2-3 יורו

ביום בו קפצנו לבקר במפלי הריין בשוויץ  הופתענו מדוכן של אוכל הודי ממש בירידה מהחניון אל אזור המפלים, לא התאפקתי ורכשתי מהאדון ההודי המבוגר מנה של סמוסה שהייתה פריכה וחריפה ועל רקע הנוף הכל כך אירופאי הייתה קצת מפתיעה. (8 יורו למנה לא גדולה אבל טעימה)

1469442253490

1469451083813

את ההפתעה הגדולה ביותר קיבלנו דווקא בכפר הקטן בו שהינו “todmos”, ערב אחד יצאנו לטייל ברחוב הראשי של הכפר ( 15 דקות הליכה נינוחה) וגילינו מסעדה סינית קטנה, חייבת להודות שאני קצת חשדנית כלפי מסעדות סיניות,  במיוחד כאלו המיועדות לתיירים, היו לי כבר כמה נסיונות מאכזבים עם מסעדות כאלו, בכל זאת החלטנו לנסות (הילדים הצביעו “סיני”) ולמחרת נכנסנו למסעדה, החשדות עוד גברו כשהתיישבנו והמלצרים חלפו על פנינו במהירות ולא ניגשו, הסתכלתי מסביב והיו לא מעט שולחנות שהמתינו לאוכל שלהם, ושני מלצרים שהתרוצצו ועשו פרצוף כשהבינו שאנחנו לא דוברי גרמנית, לאחר דקות ארוכות של המתנה, הודעתי למשפחה שנמתין עוד כמה דקות ואם לא יגשו אלינו נקום.

בסוף, קיבלנו תפריט ארוך ומגוון מאד באנגלית. ממנו הבנו שמדובר במסעדה אסיאתית שמציעה מנות ממגוון מטבחי אסיה ובין השאר כמה מנות מעניינות תחת הקטגוריה “צמחוני”.

המלצר שניגש ובאנגלית די בסיסית ניסינו לתקשר איתו, לא ממש הבין מה אנחנו רוצים והתחיל להתווכח על מה שבחרנו והציע דברים אחרים…. בקיצור, בסוף בחרנו כמה מנות וקיווינו לטוב. בנתיים השולחנות סביבנו התמלאו במנות שנראו דיי מבטיחות ואנחנו התמלאנו באופטימיות זהירה.

המנות שקיבלנו היו מפתיעות בגודלן וברמת ההגשה והטעם, אני הזמנתי מנה של טמפה בקארי אדום וקרם קוקוס. מנה מפתיעה, טעימה להפליא, שהוגשה בכלי נחושת עם מכסה שהוסר בחגיגיות על ידי המלצר והונח על פלטה עם נר לשמירת החום. המנה הייתה חריפה אבל טעימה מאד

1469384680225

והוגשה עם אורז לבן – תענוג!!

1469386208083

לסיכום הטיול שלנו ביער השחור כמה המלצות לטבעונים (או לכאלה עם מגבלות מזון שונות):

  • עדיף לשכור דירה עם מטבח ולרכוש בסופר או בשוק מצרכים שאתם אוהבים (זו גם חוויה תיירותית נחמדה).
  • מומלץ להביא מהבית כמה מצרכים ליום הראשון לפחות, אני הכנתי לכולם שקיות קטנות עם מגוון אגוזים, פירות יבשים, דגני בוקר וחטיפי אנרגיה והן ליוו אותנו לאורך כל הטיול ונשלפו כל פעם כשמישהו התלונן באמצע נסיעה שהוא רעב (או כשהמבוגרים תפסו כמה דקות של מנוחה בזמן שהילדים המשיכו לעלות על אטרקציות…)
  • תבלינים: הכל אפשר לקנות בסופר אבל תיארתי לעצמי שיש דברים שיהיה קשה יותר להשיג ולכן לקחתי איתי במזוודה שקית קטנה של חוויג’ למרק שאנחנו אוהבים להשתמש בו ואפשר לנו ארוחות בטעם של בית. אני ממליצה גם לקחת שקית קטנה של מלח, כיוון שבדירות המושכרות אין בד”כ כלום וצריך לקנות כבר ביום הראשון סוכר, מלח, קפה, נייר טואלט וכו’
  • טחינה טחינה ושוב טחינה – טוב, בטח יש להשיג גם בגרמניה טחינה, אבל לא סמכתי על כך שבסופר המקומי אמצא אותה כל כך מהר ולכן הכנסתי קופסא עטופה בשקית ניילון ומגבת (למקרה שהמזוודה תחטוף מכה קטלנית) והיא שירתה אותו נאמנות כמעט בכל ארוחה.

1469273108271

 1470383868230

1470383876958

ואחרי כל הסיפור הארוך הזה הנה המתכון שלי לטמפה (או טופו) בקארי אדום וקרם קוקוס:

המצרכים:

חבילה (250-300 גר) טמפה (או טופו קשה) חתוכים לקוביות בגודל 1 ס”מ בערך

פחית קרם/נוזל קוקוס (17% שומן לפחות)

כ-2 כפיות משחת קארי אדום (לא אבקת קארי שהיא תערובת תבלינים הודית ושונה מאד בטעם)

כ-1-2 כפות רסק עגבניות

סלסלת פטריות שמפיניון (אפשר לגוון ולהוסיף עוד סוגים שאוהבים) חתוכות לרבעים

חופן שעועית ירוקה קפואה חתוכה לפיסות באורך של כ-5 סמ’

חופן אספרגוס (לא חובה) חתוכים לפיסות באורך של כ-5 סמ’

2-3 בצלים ירוקים קצוצים

1/2 חציל

1 בצל

חופן עגבניות שרי חצוייות לחצאים

שמן לטיגון

פתיתי קוקוס (לקישוט-לא חובה)

להכנה:

חותכים את החצילים והבצל לקוביות ומטגנים קלות, כשהבצל הופך שקוף מעבירים לקערה,

מכניסים את קוביות הטמפה או הטופו לטיגון קל, כשמשחימים מעבירים גם אותם לקערה.

בסיר רחב עם תחתית עבה מחממים מעט שמן ומוסיפים את 2 כפיות הקארי (אם לא אוהבים חריף אפשר להסתפק בכפית אחת, מערבבים היטב את הקארי בשמן עד שמתקבלת משחה סמיכה והארומה של הקארי מתפשטת בחדר. מנערים את פחית קרם הקוקוס, מוסיפים את תוכנה לסיר ומערבבים. מוסיפים רסק עגבניות (התפקיד שלו הפעם להעשיר את הצבע של הקארי)

מוסיפים לסיר את הטמפה הירקות הקלויים, השעועית והאספרגוס, הפטריות ועגבניות השרי. מבשלים על אש נמוכה כמה דקות עד שהירקות מתרככים מעט (הם צריכים להיות נגיסים ופריכים) ומסירים מהאש.

מקשטים בבצל ירוק קצוץ ופתיתי קוקוס.

את הקארי מגישים על אורז לבן ומדמיינים שאנחנו על החוף בתאילנד.

בתיאבון

 כמה מילים על חלק מהרכיבים במתכון:

טמפה

מקורו של הטמפה באינדונזיה, שבה הוא מהווה מרכיב מסורתי חשוב בתזונה היומיומית. הוא מופק באמצעות התססת פולי סויה חצויים ומבושלים עם נבגי פטריות. תהליך התסיסה דומה לתסיסת השמרים בהתפחת לחם. בסיום התהליך, מחברים חומרי התסיסה את פולי הסויה החצויים למקשה אחת. התוצאה: פרוסה של פולי סויה מחוברים ומצופים בקליפה דקה, המקנה לטמפה את טעמו ומרקמו הייחודיים ואת כמה מערכיו התזונתיים המועילים. הטמפה מכיל כ-20% חלבון מלא (כל חומצות האמינו החיוניות), מינרלים (כגון סידן, ברזל, מגנזיום ואבץ), וכן ויטמינים מקבוצת B., והוא עשיר בסיבים תזונתיים. תהליך ההתססה הופך את הטמפה לקל לעיכול. 100 גרם מכילים כ-190 קלוריות. הטמפה נוח לעיבוד ולשילוב במגוון רב של תבשילים והוא נמכר בישראל בבתי-טבע כשהוא קפוא.

תערובת קארי

ההבדל בין הקארי ההודי לתאילנדי נעוץ בעובדה שההודי מופק מתבלינים יבשים. התאילנדי, לעומת זאת, מופק ממרכיבים רטובים וטריים גמו גלנגל טרי, קפיר ליים טרי ולמון גראס טרי.

בארץ נמכרות 3 תערובות קארי תאילנדי: ירוק, אדום וצהוב, עם הבדלים קלים בטעם, ההבדל בצבע נובע בעיקר מהשימוש בפלפלים חריפים בצבעים שונים.

הקארי התאילנדי נמכר בקופסאות פלסטיק במדפי המוצרים האסיאתים, לאחר הפתיחה יש לשמור במקרר. זהירות הם חריפים מאד!!

קרם קוקוס

מופיע בשמות שונים: קרם/חלב/נוזל/מי קוקוס בפחית או בקרטון. מה שחשוב זה לבדוק את אחוזי השומן המעידים על מידת הריכוז של המוצר. בחלק מהמוצרים אחוזי השומן מצויינים בבירור ובאופן בולט על יד שם המוצר ולפעמים צריך לחפש אותם ברשימת הרכיבים: תחת הקטגוריה אנרגיה: 53 קק”ל ל 100 גר’ מעידים על 5% שומן, 202 קק”ל מעידים על 20% שומן וכו’ – אנחנו זקוקים לקרם קוקוס בסמיכות של 17% שומן ומעלה.

בשבועות הקרובים אני מקיימת סדנאות בישול קייציות ומרעננות, מוזמנים להתעדכן בתאריכים ובפרטים נוספים בדף הפייסבוק שלי בישול טבעוני שמח ולעקוב אחר המתכונים שאני מעלה גם שם (ויש גם מבצעים ותחרויות)

 

אם נהניתם ואתם רוצים להיות בעניינים ולקבל ממני מתכונים שווים ישירות למייל שלכם 

אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור “עקוב אחרי” בראש הפוסט משמאל (רק במחשב לא מהסלולר) ולהיות הראשונים לקבל את המתכון החדש.

חוץ מזה, אשמח שתשתפו עם חבריכם או סתם תפרגנו בלייק.

תודה.

 

 

 

 

 

 

עוד מהבלוג של עדי כהן סימן טוב

תגובות

טופ 20 - בלוגי אוכל

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה