הבלוג של Avner Stepak

avnerstepak

מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, לשעבר מנכ"ל מיטב ומתעסק המון שנים באופנה כתחביב נטו. רגיל כבר לתגובות של "מה עובר עליו?!" או "מאז שהוא רזה, הוא התחרפן" וכאלה. אז, לא, ממש לא התחרפנתי. אני בביזנס הזה של אופנה מגיל צעיר... +עוד

מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, לשעבר מנכ"ל מיטב ומתעסק המון שנים באופנה כתחביב נטו. רגיל כבר לתגובות של "מה עובר עליו?!" או "מאז שהוא רזה, הוא התחרפן" וכאלה. אז, לא, ממש לא התחרפנתי. אני בביזנס הזה של אופנה מגיל צעיר מאוד. לצערי הרב הייתי מוגבל חלק ניכר מחיי מליישם את כל את זה על עצמי לפחות, אבל האחריות על התוכן של ארון הבגדים של הנשים בחיי תמיד הייתה אצלי. מהנעליים והתחתונים ועד השמלות. את הארון עצמו, להבדיל, לא אני קניתי. אני בכלל שתי ידיים שמאליות. מלבד קריאה, כתיבה, קניות וכו', אני גם שותף גאה ב-Zeek-it, סטארטאפ אופנה רציני שמפתח אפליקציה, שבקרוב אני מקווה שכולכם תכירו. משהו בין אפליקציית הלבשה מתוחכמת ל-Shazam של עולם האופנה. והכי חשוב: אופנה זו אומנות. ואני אספן.

עדכונים:

פוסטים: 4

עוקבים: 4

החל מינואר 2015

לפני שאתחיל, אני שוב רוצה לערער את תפיסת היסוד לפיה, אשה קונה שמלה לעצמה. ראשית, כשאתן קונות, זה גם בשבילנו הגברים, לכן, גם לנו אמור להיות משהו להגיד בעניין. שנית, אני ממש חושב שגבר יכול לקנות שמלה לאשה. אנחנו אמורים להכיר את הגזרה שלכן לא פחות טוב מכן ואנחנו בדרך כלל רק קצת פחות בקורתיים ושיפוטיים (אבל לא פחות רלוונטיים) לגבי התוצאה, ממה שאתן, שחופרות לעצמכן בנושא הלבשה. פתק החלפה, ליתר בטחון, יפתור בעיות התאמה ואין שום סיבה להפקיר את הגזרה  הזו לנשים בלבד. 

יהיה יומרני מצידי להציע דירוג של ממש בתחום השמלות, תחום עצום, מלא מותגים בכל טווחי המחירים, לכן, אתמקד פשוט בכמה מעצבים/ות שאני אוהב מקטגוריות מחיר שונות למעט מקטגוריית מותגי העל. המותג הזול תמיד יהיה באזור ה-50-100 דולר, הבינוני בין 100 דולר למאות נמוכות והכי גבוה שנשייט בחלל יהיה עם M-Missoni , המותג הצעיר והצבעוני מבית Valentino , בהשראת מיס מיסוני (אבל להבדיל מהמותג שלה עצמה, שבהחלט תופסת מקום של כבוד בקטגוריית מעצבי העל היוקרתיים ושמלות ביותר מ-1,000 דולר, אני אתמקד באלה עם ה-3 ספרות בדולרים). לכן, אני הולך לפרסם הרבה פרקי שמלות בחודשים הקרובים – 3 מותגים לפוסט. זה כנראה המקסימום שהיד יכולה להקליד והמח לקלוט. אז אני אשלב זול, בינוני ויקר בכל סיבוב כזה.

יאללה, למנה העיקרית ונתחיל עם הזולות. Express. מותג צעיר לנערות, פלוס כאלה שמרגישות נערות ורצוי, גם נראות כך. חמישה צבעים שולטים ברשת הזו כבר שנים: כחול, אדום, אפור, שחור ולבן. כך בעונת 1999 וכך היום. כמו רוב המותגים האמריקאיים, העיצובים לא מתחכמים מדי, אבל סקסיים ומתאימים למרבית הגזרות. אמריקאי זה אומר שהם חייבים לייצר גם שמלות לנשים מלאות, שלא בורכו (או קוללו, תלוי בעיני המתבונן/ת) בגזרת שעון חול דקיקה. גזרות חטובות לגבוהות ורזות, לצד גזרות Petite לנשים קטנות יותר וגם לא מעט מידות גדולות כאמור.

 ב-Express מייצרים שמלות מצוינות שגם עמידות לאורך זמן ולא מצריכות טיפול כביסה מיוחד. Express חורגת מנוף ה-Copiers הטיפוסי, שבו רשתות ענק מכובדות, שרובנו קונים בהן, מעתיקות את עיצובי מותגי העל שהם ה-Trend Setters האמיתיים, קרי מעצבי העל, ומייצרות מהן גרסאות ב-59.99 משהו.

לכן, השמלות של Express גם קצת יותר עמידות בפגעי הזמן. הן לא ממש יוצאות מהאופנה ולהבדיל ממותגים אחרים שם, כל מי שמבין, יעיר לך, שהשמלה שאת לובשת היא משנה שעברה, ב-Express כמעט שאין דבר כזה.

בקיצור טיפשערה עד 40 פלוס סלקטיבי. 50-100 דולר לשמלה. אני מאוד מאוד אוהב את הרשת הזו. יש לה גם בגדי גברים, אם כי קצת משעממים וצעירים יותר. זאת, לצד קולקציית גרביים משובחת לשני המינים וקולקציית בגדי ספורט-נשים חדשה ומעולה. חסרון: לא נוכחת באירופה אז אפשר לקנות רק בצפון אמריקה או באינטרנט.

 http://www.express.com/clothing/women/dresses/cat/cat550007?s=skuHighPrice

exp1exp2exp3:

הקטגוריה הבינונית (במחיר). אזהיר מראש, גם הגדרות מחיר זה עניין יחסי, אז כשאני אומר “בינוני” אני מתכוון לשמלות שנעות בין 100-300 דולר פחות או יותר.

Pinko http://www.pinko.it/en-gb/cms  היא כוכבת במועדון המצומצם של מותגי “הדבר הבא”. מת על הרשת האיטלקית הזו בכלל ועל השמלות שלה בפרט. צעירה, קצת משוגעת, הרבה סקס וגלאם, אבל לבישה מאוד. זה לא שמלות הזיגזג הצבעוניות המפורסמות של מיסוני שכבר אגיע אליהן וצריך אומץ כדי ללבוש. מצד שני Pinko היא גם לא מותג סולידי בכלל.

דוגמיות:

  pinko2pinko4pinko3pinko1 pinko5

הגענו לקטגוריה היקרה. עדיין לא Prada ושות’, ובכל זאת שמלה ב-500-1,000 דולר זה לא משהו שקונים כל חודש, ולעתים גם לא קונים בכלל.

 M-Missoni. http://www.m-missoni.com/ מיסוני הוא בית מעצבים מהטובים ביותר בעולם לטעמי. הגרסה הצעירה שלהם, שהזדכיינה לקבוצת Valentino, היא רק מוצר פרימיום מוצלח יותר של הבית המקורי. Missoni לא רק אחראים מרכזיים להכנסת הגיאומטריה לעיצוב בגדים, עם הזיגזגים המפורסמים שלהם, הם גם מכניסים המון המון צבע לפריטים שלהם ולא פחות חשוב מזה, טכנולוגיה של בדים, שרק Issey Miyake ומעצבים יפניים מובילים אחרים, מתחרים בה. חומרים משובחים כמו גרפיט, זכוכית, אבנים ועוד מוצאים את מקומם בשמלות של מיסוני.

 גיל? לטעמי 25-42 כזה. השמלות שלהן מצעירות כמעט כל אחת בכמה שנים טובות, במיוחד בגרסאות הצבעוניות-פרועות יותר. זה עוד יתרון שפחות קיים במותגים אחרים – יש שמלות שמבגרות נשים (בכל גיל), אין הרבה כאלה שמצעירות אותן. M-Missoni היא אחת מהן.

 דוגמיות:

miss1 miss2 miss4 miss3

החסרון היחיד של M-Missoni, מלבד המחיר, הוא הנגישות – מעבר לפריטים מזדמנים ב-eBay, אין הרבה חנויות של המותג הזה ואם תחפשו אותו בבתי הכלבו המובילים באירופה וארה”ב תמצאו בעיקר את הגרסאות הכי יקרות שלו, בשדרות המעצבים של כל כלבו כזה. באיטליה, המגרש הביתי, אפשר למצוא אותן יותר בקלות, כולל בגרסאות האאוטלטים שמסביב לרומא, מילנו, פירנצה אנד קומפני.

עוד מהבלוג של Avner Stepak

בשמים של גברים. ה-TOP10 שלי וגם על המיתוס של בושם "נשי" ו-"גברי"

טוב, נתחיל ישר עם ה-TOP10 שלי בבשמי גברים (נשים, שווה לבדוק לרשימת הקניות ליומולדת/נישואין הבא). כל הבשמים מקרב המותגים ה-"רגילים", אלה שקונים בסופר פארם, ניו פארם, אפריל, דיוטי או כל פארם טיפוסי בחו"ל (גם אם כל פריט אופנה אחר...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תיק השקעות

זה הפוסט הראשון שלי. מבקש רחמים והתחשבות מראש. רקע קצר: אני חובב את הביזנס הזה מגיל צעיר. גם אופנת גברים אבל בעיקר אופנת נשים. וכן, אני סטרייט משהו, למרות תחביביי הנשיים הכוללים גם החלקה אומנותית על הקרח ובילדות אפילו...

תגובות

פורסם לפני 3 years

היי כולם!

כן, אני רגיל כבר לתגובות של "מה עובר עליו?!" או "מאז שהוא רזה, הוא התחרפן" וכאלה. אז, לא, ממש לא התחרפנתי. אני בביזנס הזה של אופנה מגיל צעיר מאוד. לצערי הרב הייתי מוגבל חלק ניכר מחיי מליישם את כל את זה על עצמי לפחות, אבל האחריות...

תגובות

פורסם לפני 3 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה