הבלוג של אביטל ירדני, יזמת חברתית

TechJump

אשת הייטק לשעבר, יזמת חברתית בהווה, אמא, רעיה ואשה אופטימית.

עדכונים:

פוסטים: 5

עוקבים: 1

החל מיוני 2017

מה לא עושים בשביל קצת פרסום? שוב שוברת את הקווים האדומים הפרטים שלי, איך הגעתי לאן שהגעתי.

31/10/2017

השבוע המשכנו במסע אל סודות השיווק הדיגיטאלי. והפעם מיתוג. קידמה את פנינו דריה מוזס האנרגטית, ששלחה אותנו לעבודת מחקר קטנה אישית שתדייק אותנו כבעלות מקצוע, וכפועל יוצא, העסק שלנו יהיה מדויק ואפקטיבי יותר.

דריה פתחה במחקר אישי קטן, להבין מה מניע אותנו, מה גורם לנו לקום בבוקר לעבודה, מי אנחנו ומה מדליק אותנו בעבודה שלנו. החלק המרתק היה שאני (יחד עם עוד רבות וטובות, יש לומר להגנתי), כתבנו על רצון לעשיה, מקצועיות ועוד דברים דומים. ומה לא הוזכר? כסף, פרנסה. בעיה. בעיה גדולה. מראה מאוד חשובה שמבהירה שאם הכוונון הוא לעשות ״כיף״ וליהנות, זה מה שיהיה. אם רוצים עסק רווחי, זה סיפור אחר.

דריה המשיכה וחקרה את העסקים שלנו לעומק, מי אנחנו כבעלות מקצוע, וחשוב מזה – איזה שרות אנחנו נותנים ללקוח. התשובה הטריוואלית שלי היא פשוטה. אנחנו עסק לבניית אתרים, אז הלקוח מקבל מאיתנו אתר. Very Funny.  דריה רצתה רשימה ארוכה של כל מה שאנחנו נותנים ללקוח. זו הייתה משימה קשה ממש. אז תהיה ללקוח ״נוכחות דיגיטלית״, ותחושת ביטחון שמישהו מלווה אותו, וסיפוק מתרומה חברתית (אנחנו עסק חברתי, בכל זאת), ומה עוד? תשובות נוספות יתקבלו בברכה.

הרשימה הזו היא לא סתמית, היא סופר חשובה והיא המפתח לשיווק מדויק, להבין את התועלות שלנו, מה הלקוח מקבל מאתנו, הערכים המוספים שלנו.

בשלב הבא, היא דברה על עיצוב, לוגו וסלוגן. כל הדיוק המקצועי הזה, זו המראה של מי שאנחנו. כאן התרווחתי לי בשמחה. אלו בדיוק ההסברים שאני נותנת ללקוחות, ואת הסלוגן שלנו  אני ממש אוהבת. אתרים שעושים טוב.

Logo1

ואיך כל זה מתקשר עם התמונה, והסיפור השיווקי?

ב DNA של העסק החברתי שלנו יש כל הזמן שיווי משקל מורכב בין עסקי לחברתי. אני ניצבת בפני שאלה תמידית איך למתג את העסק שלנו. מצד אחד, נשמת אפינו והבסיס לקיום העסק,  הוא הנושא החברתי. מצד שני יש יחסי אהבה- שנאה של הלקוחות עם הפן החברתי. יש לקוחות שבאים אלינו בגלל הסיבה הזו, ויש שלא בוחרים בנו בגלל הסיבה הזו בדיוק.

השבוע נקרתה בפני הזדמנות, להתראיין ולספר על המיזם שלנו, רק מבחינה חברתית. אסור היה אפילו להזכיר את שם החברה, פן אעשה לה פרסומת. ואני, שנשבעתי שאני לא מוכנה להתראיין, וקשה לי עם החשיפה, צעדתי ולאור הזרקורים (בצורה חלקית מאוד, לשמחתי כרגע). אירוע שמחזיר את שאלת שיווי המשקל המיתוגי שלנו – מה אנחנו יותר – עסק או חברתי?

לקריאה נוספת על העסק החברתי שלנו לחצו כאן

אולפן הצילומים של התוכנית ״מחוץ לבועה״

עוד מהבלוג של אביטל ירדני, יזמת חברתית

תצוגה מקדימה

למה קמתי בוקר אחד ופתחתי עסק חברתי

כבר זמן מה מדגדג לי הצורך לשתף בדרך שאני עוברת. עובדת שכירה שבחרה לפתוח עסק, ועוד עסק חברתי. המון עליות ומורדות, הצלחות ואתגרים. חלקם הגדול משותפים לכל העצמאיים, וחלקם יחודיים למי שבחרו בעשיה חברתית. אז יאללה בואו נקפוץ...

תגובות

פורסם לפני 6 months
תצוגה מקדימה

מחפשים סיוע והכוונה בנבכי העולם הדיגיטלי? הגעתם למקום הנכון!

הכול התחיל משאלה קטנה בקורס המאתגר של #דיגיטליות בעסקים. מה המוצר שאתם מספקים ללקוח. אז כמובן שעלתה התשובה המשעממת משהו, אנחנו בונים להם אתר באינטרנט, נוכחות דיגיטאלית. באמת? זה המוצר? מה עוד? לקח זמן לתובנה ליפול שאנחנו...

תגובות

פורסם לפני 6 ימים
תצוגה מקדימה

בין תוכנית עיסקית למציאות

אז בחרתי לקפוץ למים ולצאת לדרך עם TechJump  העסק החברתי שלנו. יצאנו לדרך יחד עם הצוות המצוין, ועם החזון, שאני, איך לומר, אוטוטו מצילה את העולם, או לפחות מייצרת בו שינוי משמעותי. המציאות, כמה מפתיע, הרבה יותר מורכבת.  ההפתעות היו...

תגובות

פורסם לפני 5 months

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה