הבלוג של שיר

תשאלו את אמא של…

טיפים, המלצות, אטרקציות, מתכונים, פעילויות עם ילדים ועוד מניסיוני כאמא ל-2 בנות. עוד תוכלו למצוא בדף של תשאלו את אמא של בפייסבוק http://www.facebook.com/askmother

החל מאפריל 2012

רוצים לצאת מהשגרה? למה שלא תקחו את המשפחה לבית מלון בצפון הארץ ותשלבו עם פעילויות של מוזיקה, יצירה, טבע וחיות ? בהחלט אפשרי גם בחורף אם לא גשום

10/12/2013

החלטנו לצאת מהשגרה ולצאת עם הבנות לחופשת חורף בצפון. השנה חנוכה הקדים ומזג האוויר היה נעים. בתקופה הזו אין צפיפות של מטיילים, המחירים יותר נוחים, ממש סיבה למסיבה. השלב הראשון היה למצוא מקום לינה. אנחנו אוהבים לטייל בצפון וכמעט תמיד יוצאים לחופשה משפחתית עם חברים בצימרים. לילדים יש מדשאות ומקום פתוח להשתולל ולשחק ולנו המבוגרים יש פינה משלנו לשבת כולם יחד בשעות הערב, להנות מיין טוב, משיחה של גדולים וגם לשחק קלפים. הפעם נסענו רק המשפחה המצומצמת (כמו שהקטנה נוהגת לקרוא לארבעתנו) והעדפנו ללון במלון פסטורל בכפר בלום שבגליל העליון. בדר”כ ההורים שלי נוסעים אליו לסופי שבוע מוזיקליים למבוגרים ועכשיו התברר לי שבחגים יש פעילות לכל המשפחה בשעות הערב וגם לא נצטרך לחפש מסעדה לארוחת ערב (אם כבר יוצאים לחופשה, אז מגיעה לי גם חופשה מהמטבח).

לינה – יש. נשאר לתכנן את הפעילויות לימי החופשה – 3 במספר. בכל נסיעה ארוכה אנחנו נוהגים לפצל את הנסיעה למספר מקטעים. גם הגדולים זקוקים לחילוץ עצמות ולגיוון הנסיעה האינסופית.

ארוחת בוקר

איך אפשר לצאת לדרך בלי ארוחה טובה ? העצירה הראשונה שלנו היתה לארוחת בוקר. חיפשנו מקום באמצע הדרך בין תל אביב לחפצי-בה. האצבע נפלה על פרדס חנה – כרכור. חיפוש מהיר ברשת הביא אותנו לבית קפה איטלקי, קפה קולוניה. החלטנו לנסות. הגענו למקום מאוד מזמין. הקירות עטורים בעבודות אומנותיות ובתמונות והתפריט מאוד עשיר. קיבלנו שירות מאוד אדיב. הבנות פתחו בפינוק בוקר של פנקייק עם תוספות (בכל זאת חופשה) והתקשו לבחור משקה מבין 3 משקאות שהציעו להם. לבסוף בחרו בשוקופלת (חלב חם עם מקופלת). אנחנו התענגו על שקשוקה וביצת עין עם בצל  לצד לחם מאוד טעים עם שפע מטבלים. גם תוספת קיבלנו עם חיוך. יצאנו שבעים, שמחים ומרוצים בדרכנו ליעד הבא. אין ספק שעוד נחזור.

קפה קולוניה, המושב 33 כרכור 04-6372040

סדנת קליעת סלים

אנחנו משפחה שאוהבת ליצור ובכל חופשה משתתפים בסדנה כלשהי, רצוי מיוחדת. הפעם הגענו אל סלימה, שילוב מילים בין סימה ובין סלים. בסטודיו של סימה, אומנית בקליעת סלים, גילינו חדר מלא בעבודות קליעה בגדלים ובסגנונות שונים. סלימה מתייחסת לכל אורח באופן אישי וחשוב לה להכיר את האנשים שהיא מדריכה אותם. חלל העבודה עשוי עץ ומזמין, כריות פזורות בחדר ועל הרצפה שטיחים. אחרי שסיפרנו קצת על עצמנו, סימה שמה על השטיח קש ב-3 צבעים : טבעי, ורוד פוקסיה ותכלת (סימה צובעת את הקש בעצמה). כל אחד מאיתנו קיבל בסיס והתחלנו ליצור. אפשר להכין סוגים שונים של סלים ומה שמקסים, שכל סל הוא יחיד ומיוחד. עבודת הקליעה זהה לכל אורכה, צריך רק לתפוס את הפטנט. לא צריך שום רקע קודם, רק להיות קשוב לאצבעות. סימה עזרה לכל אחד לפי הצורך. תוך זמן קצר, העבודה הפכה להיות אוטומטית והיא נעשתה תוך כדי האזנה למוזיקה ושיחה נעימה. סימה סיפרה לנו שהיא מתמחה בקליעת שלום, שמטרתה להעצים נשים, חברים, קבוצות עבודה ומשפחה וגם אם קשה להגיע לגלבוע, סימה יכולה לבוא אליכם. לפני סיום הוספנו גם חרוזים צבעונים. הסלסלות שלנו לשיפוטכם והם כבר משמשות אותנו בבית.

סלימה – סימה אורן, קיבוץ חפצי-בה, סדנאות ומפגשים 050-6464205, 04-6740020, חובה לתאם מראש

מלון פסטורל בכפר בלום

נפרדנו לשלום מסימה ושמנו פעמינו אל מלון פסטורל בכפר בלום. בדרך שמענו מוסיקה והצטרפנו בשירה. כשהגענו למקום נהנים מהשקט ומהרוגע שסביב, מולנו המרחבים הפתוחים, המדשאות והמבנים הנמוכים של החדרים, הרגשנו לרגע בחו”ל. הבנות שמחו לקבל מפתח בצורת כרטיס אשראי וכמובן, שהן פתחו עבורנו את דלת החדר. במלון קיימים חדרים ברמות שונות (עד רמה של 5 כוכבים) במחירים שונים ובתקופת החורף יש מבצעים ומחירים אטרקטיביים. אנחנו התארחנו בחדר בוטיק. אחרי שהן סקרו כל פינה בחדר לקולות אושר וצהלה, הקטנה הכריזה שהיא מרגישה כמו מלכה. למה ? חדר האמבטיה גדול מאוד ויש בו גם מקלחת וגם אמבטיה, שעומדת במרכז החדר, כמו שראינו בארמונות המלוכה, כשטיילנו באנגליה. היתרון הגדול לאמבטיה ומקלחת בכל חדר, שיכולנו להתקלח כולנו בו זמנית ולקצר את זמני המקלחות. גם החדרים גדולים ומרווחים מאוד, מזמינים להשאר בחדר ולהנות ממנו, למשל באחד הערבים ישבנו כל המשפחה על המיטה (נעזרנו גם בספסל הישיבה הצמוד למיטה) ושיחקנו 8 וחצי, משחק קלפים שאנחנו אוהבים.

בבקרים עד שהתארגנו לצאת, הבנות השתוללו בדשא שמחוץ לחדרים והגדולה זכתה לצילומים מדהימים בשילוב הנופים מסביב. מלון פסטורל בנוי ממבנים נמוכים, כמו דירות גן עם מדשאות וגינות ובהחלט יכול להתאים לחופשה של כמה משפחות. הילדים מבלים ומשחקים יחד במרחבי הדשא או רוכבים על אופניים / קורקינט בין השבילים בזמן שהמבוגרים יושבים סביב השולחנות, שמחוץ לחדרים, מתענגים על קפה (יש בחדרים מכונת אספרסו) ונהנים מנוף עוצר נשימה.

בערבים אחרי שסיימנו לאכול במסעדת המלון עברנו לחלק האומנותי של הערב. הפעילות הראשונה לילדים (גם אנחנו נהננו ממנה, בייחוד בהופעה של ניר אמן בלונים) ואחריה מופע למבוגרים. בכל ערב היה מופע מוזיקלי אחר. מאוד נהננו מהמופע של לארי ומינדי , שמשלבים שירי שנות ה-60 וה-70 עם סיפורים.

המלון נמצא באזור שסביבו שפע אטרקציות ובילוי לכל המשפחה. באחד הקייצים בילינו בשיט קייקים, ביקרנו במפעל השוקולד דה-קרינה וביער האיילים.

מלון פסטורל, כפר בלום, גליל עליון 04-6836611

שמורת טבע החולה

במרחק קצר מהמלון נמצאת שמורת טבע החולה של רשות הטבע והגנים (אל תתבלבלו עם אגמון החולה של קק”ל). הגענו בדיוק בעונה של נדידת הציפורים. שכרנו משקפת בחנות השמורה ויצאנו לראות את שלל העופות ובעלי החיים שגרים בביצה. השביל מאוד נוח להליכה (אפשר ללכת גם עם עגלה). לאורך המסלול ראינו צבי ביצה, שפמנונים, ברווזים מסוגים שונים, עגורים, אנפות אפורות, קורמורנים גדולים ועוד. אל תוותרו על המשקפת, שמאפשרת לראות מקרוב את בעלי החיים ואת התנהגותם בטבע. הקטנה, שחובבת מאוד תוכניות טבע ומדע, ממש התענגה על המקום. לא ויתרנו על מגדל התצפית וכשהלכנו בשביל הביצה, על גשר עץ, מוקפים בגומא הפפירוס, הרגשנו לרגע כמו בג’ונגל, בייחוד כששמענו סביבנו את קולות בעלי החיים שבמים, גם כשלא הצלחנו לראות אותם.

בכניסה לשמורה נמצא מרכז המבקרים עופוריה. הסיור מתחיל ב-3 מיצגים תלת מימדים, המלווים בקריינות ותאורה, שמסבירים את פעולות ייבוש החולה ומציגים את השמורה. דווקא נהננו לראות את המיצג אחרי הביקור בשמורה וההיכרות עם בעלי החיים. אם הקשבתם היטב להסברים, תוכלו בקלות לענות באמצעות השלטים על חידון הטריוויה האינטראקטיבי בחדר ה-4. הבנות נהנו הכי הכי מהחלק האחרון - סרט 4 מימד, כולל משקפי תלת מימד ואפקטים של מים, רוח ועוד הפתעות, שהכיר לנו מקרוב את השמורה. אסור לפספס.

שמורת טבע החולה, 04-6937069 הכניסה כוללת ביקור במרכז המבקרים “עופריה”

גן גורו – פארק אוסטרלי

ביום האחרון שוב עשינו תחנות עצירה. אחרי שנפרדנו (בצער) ממלון פסטורל יצאנו בדרכנו הביתה ועצרנו בגן גורו בניר דוד, שם ראינו בעלי חיים אוסטרליים. הקטנה מכירה מהתוכניות האהובות עליה את דב הקוואלה והיא מאוד שמחה לראות אותו מקרוב. למרות שהיא סיפרה לנו הרבה על הקוואלה, עדיין היה לנו עוד מה ללמוד, למשל שהקוואלה ישן 20 שעות ביממה. ה-אטרקציה של המקום היא המתחם של הקנגורו, שם הסתובבנו לידם. אפשר ללטף אותם והכי כיף לילדים – להאכיל אותם. הבנות אמרו שזה ממש מדגדג. היה קשה להוציא אותן מהמתחם כדי לראות את שאר החיות. האכלנו גם תוכי לורי שונים בחתיכות תפוח על שיפוד והבנות סירקו את הגדיים עם מברשות מיוחדות.

לא ויתרנו על החידון המשפחתי. כדי לענות על השאלות נעזרנו בשלטי ההסבר הפזורים ברחבי הפארק (על בעלי החיים ועל אוסטרליה ומאפייניה).

לפני שסיימנו את הביקור, נכנסנו למבוך הצמחיה, שגם בו מופיע כתב חידה (כך מוצאים את הדרך החוצה).

גן גורו – ניר דוד, מועצה אזורית עמק המעיינות, 04-6488060

חזרנו הביתה עייפים, אך מרוצים. הבנות מחכות כבר לחופשה הבאה.

עוד מהבלוג של שיר

שְבוּמוּלֶדֶת עם עוגת גלידה מטריפה בקלי קלות

איזה כיף להיות ילדים אצלנו במשפחה. כל יום הולדת חוגגים בכמה אירועים : כשהיו קטנות, בגן והיום - בביה"ס, לחברים ולמשפחה. אצלנו יום ההולדת הפך לשְבוּמוּלֶדֶת. השנה יום ההולדת של הקטנה יצא ביום חמישי, אז החלטתי על הפנינג סוף...

אלומיניום 2.0

. יצאנו לבילוי משפחתי במוזיאון תל אביב, לבכורה של המופע החדש - אלומיניום 2.0. מופע מהפנט, מרשים ומיוחד, שלא רואים כל יום ומשלב מחול, תיאטרון, מוסיקה והומור. המופע כולו בנוי...

רמלה שלא הכרנו - 10 המקומות הכי שווים בסיור ברמלה לכל המשפחה

במרחק של 25 דקות נסיעה מתל אביב ו-45 דקות נסיעה מירושלים נמצאת העיר רמלה, שנבנתה במאה ה-8 בידי מוסלמים. אנחנו תמיד מחפשים מקומות מעניינים, מיוחדים ומרתקים לבקר בהם עם הילדים. מעולם לא חשבתי על רמלה כמקום שעונה על ההגדרה, עד...