'מחול החרבות- ממלכת הלל'- ספר ראשון בסדרת פנטזיה והרפתקאות של אריאל קרפ

ספר

לברוא עולם שלם ולאכלס אותו במדינות, שבטים, מלכים, עבדים, לוחמים ומאמינים, הנלחמים זה בזה, חיים, אוהבים, נוקמים ורוצחים, זו מלאכה לא פשוטה ושאפתנית למדי. האם אריאל קרפ הצליח להקים לתחייה את העולם העתיק אותו דמיין כך שנהיה מרותקים לסיפורי הדמויות המאכלסים אותו? במילה אחת כן.

 

ספר ראשון בסדרה והוא בן 463 עמודים שהצליחו לרתק אותי להרפתקאות רוויות התככים, השנאה, האהבות והמתח שעוברים על גיבוריו. הספר הראשון – ממלכת הלל- מספר על יורש הממלכה עברון שהפך להיות מלך שלא ברצונו. הממלכה מורכבת משמונה שבטים ועל המלך מוטל לאחד ולשלוט בהם. הממלכה משתרעת מערבות ג'אן והימה האפורה ועד לחופי הים ונמל גמלא. סוחרים מארצות שכנות עוברים בממלכה ומובילים דרכה סחורות. אריאל קרפ, מצליח בפרטי פרטים לאפיין את השבטים, לתאר את טבעם של אנשיה ולהכניס אותנו לעולמם. אם בתחילה חשבתי שזו גרסה מקומית ל"משחקי הכס". הרי שתוך כדי התקדמות הקריאה נוכחתי שלאריאל יש דמיון רב משלו והוא אינו נזקק להיסמך על סיפורי פנטזיה אחרים. הממלכה הקדומה שבה מתרחשת העלילה, נשמעת מוכרת. לדמויות שמות עבריים לתפארת. גם תיאורי המקומות נשענים על חבלי ארץ שנשמעים לנו קרובים ומוכרים. אהבתי את העובדה שקרפ בחר לסיפורו שמות ומקומות קרובים לנו. למשל: כת החרטומים המסתורית. (קריצה קלה לכתב החרטומים) או איי הסכין והכפית. ויש עוד הפניות ורמזים המדגישים את אופייה העברי של הסדרה.

 

בנוסף לסיפור העלילה של ממלכת הלל נרקם סיפור עלילה נוסף של הנער ארסוס המקים לעצמו צבא ענק ויוצא לכבוש את העולם. חייו של ארסוס נפרשים לפנינו על אכזריותם, כאבם ויצריהם. בספר הראשון אין עדיין עימות בין עברון לארסוס, אך ברור לי שזה מה שיקרה בהמשך הסדרה. ואני סקרנית לקרוא איך יתפתחו הדברים.

 

ישנם עוד סיפורים מקבילים על ארצות נוספות, מרידות במלך, אהבות, שודדי ים, אסירים ושפחות.

 

הגיבורים בסדרה חווים תהפוכות רבות. הם מאבדים בני משפחה, סובלים מאכזריות ונוהגים באכזריות. המסר שעובר הוא שאין רק טוב או רק רע. אין רק אושר או רק סבל. מורכבות החיים מובילה למקומות אפלים ונוראיים. יש בסיפור קרבות רבים, איברים קטועים, אונס, רציחות ומוות, כך שלא לכל אחד זה מתאים.

 

אני נהניתי מהסיפור הפנטסטי וההרפתקני ואמתין ליציאת הכרך השני.

 

'מחול החרבות- ממלכת הלל'- ד"ר אריאל קרפ.

 

מדיה 10 הוצאה לאור בע"מ

 

עריכה: אביב גבע

 

בפייסבוק-

 

https://www.facebook.com/dancingoftheswords/

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.