שפר את קורות חייך שיתאימו לשוק ההייטק

שליחת קורות חיים היא חלק מתהליך חיפוש המשרה שבה מעוניינים, ומסיבה זו על קורות החיים עצמם לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים

בחורה עם מחשב נייד

שליחת קורות חיים היא חלק מתהליך חיפוש המשרה שבה מעוניינים, ומסיבה זו על קורות החיים עצמם לעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים. אם אתם מחפשים משרה בתחום ההייטק, חשוב שתתאימו את קורות החיים לתחום זה ובעיקר חשוב גם שתקפידו על כל הכללים, הנדרשים במסגרת כתיבת קורות חיים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכתיבת קורות החיים שלכם במסגרת החיפוש אחר המשרה המתאימה:

  • התייחסו אל ניסיונכם בתחום ההייטק – ישנן לא מעט מודעות משרות דרושים הייטק. מודעות אלו מתייחסות אל משרות שונות בתחום, תוך ציון דרישותיה של כל משרה ומשרה. כשאתם שולחים קורות חיים עבור משרה מסוימת בתחום, חשוב שקורות החיים שלכם ידגישו את ניסיונכם הרלוונטי בתחום ההייטק ובעיקר בתחום שאליו שייכת המשרה. אם מדובר במשרה שקשורה לפיתוח ופחות לניהול, למשל, גם אם יש לכם ניסיון רב בניהול, שימוש דגש בכתיבה על ניסיונכם בפיתוח ועם ההכשרה שלכם בתחום.
  • התייחסו אל ההכשרות שקיבלתם – לכלים שברשותכם ולמיומנויות השונות שרכשתם לאורך השנים חשיבות רבה מאד. כשאתם כותבים קורות חיים, במסגרת חיפושכם אחר משרת ההייטק המתאימה, אל תשכחו לציין את כל הקורסים וההכשרות השונות שעברתם לאורך השנים. קורסים אלה ודאי סיפקו לכם לא מעט כלים חשובים שעזרו לכם בעבודותיכם השונות ויכולים כמובן גם לעזור במשרה החדשה שבה אתם מעוניינים. גם אם מדובר בהכשרות קצרות של יום אחד, ועל אחת כמה וכמה לימודי תואר או לימודי תעודה, ציינו זאת בקורות החיים שלכם.
  • הוסיפו המלצות ממעסיקים קודמים – במודעות דרושים רבות מצוין לא אחת כי יש גם לצרף המלצות ממעסיקים קודמים. במידה ואכן זה כך, הקפידו לצרף המלצות אלו לקורות החיים שלכם. זה הזמן לפנות למעסיקים קודמים ולבקש מהם המלצות בכתב, אם אין לכם כאלו. גם אם מדובר במשרות שלא קשורות לתחום ההייטק, המלצות אלו יכולות להתייחס לכישורים שלכם, ליכולת השתלבותכם במערכת עצמה וגם לאישיותכם. כל אלה פרטים חשובים לכל מעסיק, פרטים שכדאי לדעת עליהם לפני קבלתו של המועמד אל התפקיד.
  • היעזרו באתרי אינטרנט – ישנם לא מעט אתרי אינטרנט, המפרסמים משרות שונות בתחומים רבים, לרבות בתחום ההייטק, ובמקביל גם מציעים מדריך לכתיבת קורות חיים. מדריכים אלה יכולים לתת לכם רעיון כללי לכתיבת קורות החיים שלכם ולכל השינויים שכדאי לכם לבצע בהם כדי להתאימם למשרת ההייטק שאותה אתם מחפשים. במקביל, השתדלו להיעזר באתרים המתמקדים בעיקר במשרות הייטק כדי לוודא שהטיפים שניתנים לכם אכן רלוונטיים ויכולים לשפר את סיכוייכם לקבל את המשרה שבה אתם מעוניינים.

בקשו חוות דעת – אם אתם מתלבטים האם קורות החיים שלכם אכן תקינים, פנו אל חברים ובקשו לשמוע מהם את חוות דעתם. אם יש לכם חברים, העובדים בתחום ההייטק, פנו ישירות אליהם ובקשו מהם טיפים והמלצות לכתיבת קורות החיים שלכם עבור משרת ההייטק המדוברת. כך תוכלו לשמוע מבלי ניסיון פרטים חשובים, שיכולו לעזור לכם במהלך שיפוץ קורות החיים שלכם והתאמתם אל המשרה.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.