מה הם משרות דרושים – חיילים משוחררים

בחורה עם מחשב נייד

לאחר כמה שנים בשירות סדיר (ואלי אף יותר גם בקבע) הגיע הזמן המיוחל – השחרור. אך כעת כשיצאת ממסגרת צבאית, מתוקתקת, מסודרת ומסגרת אשר דאגה לכל צרכיך (ומשכורת חודשית) עד כה, הינך יוצא אל העולם הפתוח אשר מעתה הינך אדון לעצמך ולבחירותיך השפעה רבה על מהלך חייך מעתה. רבים מהחיילים משוחררים מחפשים מסגרת עבודה חדשה, המדינה והצבא כמובן דואגים ליצור שוק עבודה לחיילים משוחררים אשר בו חיילים משוחררים זוכרים להעדפות ובסופו גם ל מענקים כספיים נוספים, או בשם המוכר יותר – עבודה מועדפת.

הקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון עוזרת מלווה את המשוחררים הטריים בתהליך חיפוש העבודה מיום השחרור ועד חמש שנים לאחריו. הקרן מציעה הפנייה ישירה של מעסיקים ישירות לחיילים המשוחררים הרלוונטיים באמצעות הדואר לתפקידים מיוחדים, ניתן לפרסם את קורות החיים ולחפש משרות המוצעות במיוחד לחיילים משוחררים באתר היחידה להכוונה "מועדון תעסוקה" אשר פתוח לחיילים משוחררים בלבד. כמו כן, היחידה מעודדת פניות למשרות ממלכתיות ויצירת מקומות עבודה בגופים ממשלתיים המיועדים למשוחררים בלבד. היחידה דואגת גם לפנות שוב ושוב למעסיקים פוטנציאליים ולספקים של משרד הביטחון בבקשה לעודד תעסוקת חיילים בשירות וחיילים משוחררים.

ישנם משרות רבות בהם דרושים חיילים משוחררים בעלי רקע קרבי, חובשים או בעלי ניסיון מקצועי אשר גמולם בשכרם. לדוגמא, אבטחת טיולים אשר רוב רובה מסתמכת על שוק של משתחררים בעלי ניסיון קרבי או הכשרת רובאי 03 ומעלה. עבודה זאת נותנת למשוחרר הטרי הזדמנות לטייל בכל רחבי הארץ, להכיר מקומות חדשים ואנשים חדשים בכל פעם, כמו כן גם בעלי הכשרה של חובשים צבאיים יוכלו להנות מיתרון בקבלה לעבודה מסוג זה בטיולים. דוגמא טובה נוספת הינה העסקת חיילים יוצאי מודיעין ותמיכה ממוחשבת בעולם ההיי-טק, בדיקת חומרה,תמיכה ופיתוח.

כמו כן, עבודה מועדפת פותחת בפני החייל המשוחרר מגוון של הצעות עבודה אליהם דרושים חיילים משוחררים אשר מוכנים לעבודת לא קלה, עבודת כפיים, בתשלום הוגן וכמובן שבסופם, לאחר שישה חודשים ויקבל את מענק העבודה בסך של כמה אלפי שקלים כבונוס נוסף לעבודה.

עבודות מועדפות נוספות אליהם יכולים לפנות חיילים משוחררים הינם:

  • עבודה במפעלים
  • עבודה בבתי מלון
  • עבודה סיעודית
  • עבודה בתחנות דלק (כמתדלק נותן שירות)
  • עבודה חקלאית
  • עבודה באתרי בנייה

בשורה תחתונה, ישנם גופים רבים, פרטיים וממשלתיים הדואגים לסדר עבודה לחיילים משוחררים בתנאים מותאמים ובעידוד כספי גם לחייל המשוחרר הטרי וגם לבעל העסק על מנת לעודד את התעסוקה הצעירה, הישראלית ועל מנת לתגמל את החיילים המשוחררים על שירותם הצבאי ושירותם למדינה.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.