מה שאליס שכחה הזכיר לי את עצמי.

היה לי כבר העונג לקרוא את ליאן מוריארטי בסודו של הבעל, היה ניכר בכתיבה כי היא סופרת אוסטרלית ונהנתי מהניחוח הזר. לכן היו לי ציפיות מהספר הבא שלה ובכן נהנתי לקרוא את הספר ויותר מכך מההקבלה שהספר לקח אותי לחיי.

אליס קיבלה מכה קטנה בראש בחדר הכושר– ועשר שנים הלכו לאיבוד, היא הרגישה את עצמה בת 29, בהיריון עם ילדה הראשון מאוהבת בבעלה עד הגג. השאלה שהגיעה להכרתה מה היא עושה בחדר כושר? היא הרי שונאת להתעמל! כשהיא  מגיעה לבית החולים מתברר שיש לה  זעזוע מוח כתוצאה מהנפילה, ומזכרונה נמחקו עשר השנים האחרונות, ובעצם היא כבר בת 39! יש לה שלושה ילדים! אחותה בקושי מדברת איתה, והיא בהליכי גירושין מבעלה שהיא כל כך אוהבת. הספר זורם וקליל אך מעלה בעיני שאלה מהותית כמה באמת אנחנו יכולים להשתנות?

ma_she_alice_front(1)

ואז אני חוזרת לעצמי ומגלה שלפני עשר שנים הייתי גרסה אחרת של עצמי בת 32 אמא צעירה, חסרת ביטחון, מדענית חוקרת שלא הוציאה את האף מהמעבדה, בחקר מחלות. כיום אני מרצה על בריאות ממגוון היבטים מדעיים. בעיקר אני תופסת את עבודתי כפיתוח מודעות להתנהלות בריאה בשילוב תזונה, מדעי המוח, מדעי הרפואה, מדעי ההתנהגות ובודהיזם. אני מייעצת באופן אישי לאנשים המתמודדים עם מחלות וזקוקים להרחבת הידע,  ומעניקה ידע שנותן את היכולת לקחת את האחריות על הבריאות האישית כך שאחד הנושאים הנדונים בספר- פוריות וכמיהה לילד קרובים לליבי.  השינויים שחלו בי בעשר שנים האחרונות הם עצומים , מ"עכבר מעבדה" הפכתי ל"חיית במה". אני כבר לא מפחדת לחשוף את הסודות הכמוסים ביותר שלי אם הם משמשים ללמידה ולדוגמא אישית עבור המטופלים שלי. אם אני יכולתי לפחדיי, להתגברות על הקשיים שחוויתי משחר ילדותי, כל אחד יכול לעשות זאת.

כמו אליס שחוזרת הביתה ומתחילה לשחזר את העשור האבוד, כשזיכרונה חוזר לאט לאט והיא מגלה ששִכחה יכולה להיות גם הזדמנות להתחלה חדשה, אני חוזרת לאבני הדרך החיי בעשור האחרון ומוקירה תודה לכל אבן שחשבתי שהיא אבן נגף, לכל שביל שהתלבטתי אם ללכת בו. מוקירה תודה לכל האנשים שסובבים סביבי, הספר גרם לי להזכר למה בעצם התאהבתי בבעלי, את הרגעים הארוכים עם ילדיי שגרמו לי לקשת של חוויות ורגשות ,להרגשה שאין לקבל את הדברים כמובן מאליו.

הוקרת תודה על נפלאות המוח האנושי , על הזיכרון שמעורר רגשות ישנים וחדשים.

[youtube V57cuwQR8II]

 

 

 

ד״ר ליאת אדרי
אני מדענית מומחית בבילוגיה רפואית. בעלת תואר שלישי בנוירוביוכימיה, פוסטדקטורט בביולוגיה תאית והתפתחותית בבית ספר לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. פוסטדוקטורט נוסף ממדעי המוח במכון וייצמן ובקיצור דוקטור לביולוגיה רפואית. אני מרצה על בריאות ממגוון היבטים מדעיים, לשם פיתוח מודעות להתנהלות בריאה המשלבת תזונה, מדעי המוח, מדעי הרפואה, מדעי ההתנהגות ובודהיזם. מנהלת מחקרים קלינים ברפואה משלימה ועושה דיקור סיני כשצריך. לצד הידע הרב והמגוון, יש לי יכולת ונסיון רב בהנגשת שפה מדעית גבוהה בקיצור מדעי החיים הבריאים.