הבלוג של ilan fitness&sport

alonelavraham

בגיל17 החלטתי לשנות את המציאות, גם אני חלמתי עוד מגיל צעיר על קוביות בבטן וחשבתי שזה רק גנטיקה עד שהבנתי שטעיתי. בעברי הייתי ילד שמן אני זוכר שבחופש הגדול של כתה ט' אמרתי לעצמי שזהו, אני עושה לזה סוף – קראתי כל ספר אפשרי,... +עוד

בגיל17 החלטתי לשנות את המציאות, גם אני חלמתי עוד מגיל צעיר על קוביות בבטן וחשבתי שזה רק גנטיקה עד שהבנתי שטעיתי. בעברי הייתי ילד שמן אני זוכר שבחופש הגדול של כתה ט' אמרתי לעצמי שזהו, אני עושה לזה סוף – קראתי כל ספר אפשרי, כל מאמר ששמעתי עליו ופשוט ניסיתי הכל. לפני מספר שנים במהלך השהות שלי בחול החלטתי לשנות את המציאות, נמאס לי מהמראה השמן והחלטתי שאני רוצה גוף שרירי וחטוב אבל הפעם אעשה זאת בצורה הנכונה ביותר, התחלתי להיות השפן ניסיונות של עצמי. במקביל התחלתי ללמוד תזונת ספורט ואימון כושר, אימנתי והדרכתי לקוחות בארץ ובחו"ל ועם הזמן בניתי שיטה ייחודית המשלבת תזונה עם ספורט ואורח חיים בריא להשגת התוצאות המבוקשות מהגוף שלכם ושמירה על התוצאות לטווח ארוך. כשחזרתי לישראל החלטתי שאני מעוניין לעשות שינוי להוות דוגמה לאחרים על מנת לקדם מודעות ואורח חיים בריא.

עדכונים:

פוסטים: 2

עוקבים: 0

החל מדצמבר 2017

צמים כדי לנקות את הגוף? מקפידים על מזון דל שומן? אוכלים רק לחם קל? ההרגלים האלה ממש לא מומלצים.

המיתוס: נטול גלוטן בריא בהרבה

למעשה, מזון נטול גלוטן לא מומלץ בכלל. התחליפים נטולי גלוטן דלים בסיבים ובמינרלים ועשירים בסוכר ובקלוריות, וגם לחולי צליאק מומלץ להמעיט (ואף להימנע) בצריכתם. במקום זאת בססו את התזונה על פירות, ירקות, קטניות וחלבונים שונים, מוצרים שמראש נטולי גלוטן.

המיתוס: “ללא סוכר” משמעו ללא קלוריות

מזונות “ללא סוכר” מיועדים בעיקר לחולי סוכרת, וגם בהם כמות הקלוריות נוטה להיות גבוהה. למעשה, פעמים רבות יש תוספת של שומנים באוכל שבאים על מנת לפצות על הטעם ומתקבל מוצר בעל ערך קלורי דומה למוצר המקורי. קראו את התוויות לפני שאתם בוחרים במוצר נטול סוכר, ובדקו מה ערכו הקלורי וכמה שומנים יש בו.

המיתוס: “פירות מפוצצים בסוכר ולכן אסור לאכול אותם”

כשמנסים לרדת במשקל אחד הדברים שנוטים להימנע מהם זה מפירות, בטענה שזה “מפוצץ בסוכר”. חשוב להבחין בין סוכר אותו מוסיפים באופן מלאכותי למשקאות ומאכלים כגון מיצים, משקאות ממותקים, סוכריות, חטיפים וממתקים – שאכן חסר ערכים תזונתיים, עתיר קלוריות ועלול לגרום למחלות מטבוליות, סוכרת ומחלות לב – לבין הסוכר הטבעי המצוי בפירות ובמוצרי חלב. זה משתחרר באיטיות לדם וגורם לתחושת שובע לפרקי זמן ארוכים (שלא נאמר שאר היתרונות הבריאותיים הרבים של הפירות).

המיתוס: לאכול רק לחם קל

משום מה כשאנחנו בדיאטה הדבר הראשון שמוחלף בתפריט שלנו זה הלחם הרגיל שמומר בלחם קל. הבעיה היא שלחם קל, קל בעיקר בזכות כמות גדולה של אויר בכל פרוסה. והבעיה עם אותו האוויר הוא שהוא פשוט לא….משביע. ואז, הכריך שאמור להוות ארוחת בוקר (או ערב, או ארבע) ולהחזיק אותנו עד הארוחה הבאה, פשוט לא מרגיע אותנו, ואנחנו מסתובבים עם בטן מקרקרת, מחפשים מה עוד ניתן לאכול וכיצד ניתן לשבוע. העדיפו לחם מדגנים מלאים, העשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

המיתוס: ניקוי וטיהור הגוף בצורות שונות

דיאטות ניקוי שונות כוללות צום על מנת לטהר את הגוף. למעשה, הכליות והכבד שלנו עושים בדיוק כך – מטהרים ומנקים את הפסולת מהגוף ולכן אין צורך להכניס את הגוף לסטרס על ידי צום תקופתי. במקום צום מומלץ להקפיד לאכול תפריט עשיר בסיבים תזונתיים. אותם הסיבים, המצויים בפירות, ירקות, דגנים מלאים ועוד, מסייעים בפעילות תקינה של מערכת העיכול, מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בדם, מאטים את ספיגת הסוכר בדם ומשפרים את רמות הסוכר וגורמים לתחושת שובע.

המיתוס: חטיפי אנרגיה חיוניים לירידה במשקל

אמנם נוח לחטוף חטיף אנרגיה בדרך החוצה, לאכול אחד במקום ארוחת ביניים, ולנשנש אחד במקום להתפתות לחטיף או ממתק, אבל בסופו של דבר חטיפי האנרגיה הם בעצם חטיפים לכל דבר, עם אחוזי שומן, סוכר וקלוריות גבוהים. תאכלו בצורה מבוקרת ומוגבלת, והיו מודעים לערכים התזונתיים, וצאו לאימון  הבא שלכם מלאים באנרגיה טובה.

אנרגיה

המיתוס: ביצים גורמות לכולסטרול גבוה

בעבר ביצים נחשבו לאויבות גדולות, אסורות על כל מי שסובל מכולסטרול גבוה. כיום יודעים שלמרות שחלמון הביצה עשיר בכולסטרול ויכול להשפיע מעט על רמת הכולסטרול בדם, ביצים הן עשירות בחלבונים, ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאות הלב. על פי ארגון הבריאות העולמי צריכה מתונה של ביצים (עד אחת ביום) אינה מגבירה את הסיכון למחלות לב אצל אנשים בריאים. מומלץ שחולי סוכרת ואנשים הסובלים מבעיות לב, יגבילו את צריכת החלמונים לעד 3 בשבוע.

המיתוס: רק דל שומן!

בשנות השמונים שומן הוכרז כאויב הגדול ומזונות דלי ונטולי שומן תפסו את מקומם על המדפים במרכולים ובמקררים שלנו. בדיעבד נראה כי הנחיה זו היא אחת הסיבות הגדולות למגפת ההשמנה ולעלייה באחוזי החולים בסוכרת בעולם המערבי. הוצאת השומן מהאוכל הביא לצורך לשפר את טעמו על ידי הוספת סוכרים, מלחים וחומרי טעם וריח, הפוגעים בבריאות. השומנים מספקים מקור אנרגיה נוח ומרוכז (תשע קלוריות לגרם), מסייעים בספיגת הוויטמינים המסיסים בשומן (ויטמינים A ,D ,E ו־K) ובספיגת קרוטנואידים (בטא קרוטן המצוי בגזרים וליקופן המצוי בעגבניות) ויש להם תפקיד ביצירת מרקם המזון וטעמו.

עוד מהבלוג של ilan fitness&sport

תצוגה מקדימה

8 טיפים שיוכלו לעזור לכם להיכנס לכושר

כולנו רוצים להיכנס לכושר, אבל בשביל חלק מאיתנו בין הרצון לביצוע עומדות כמה בעיות שמפרידות בינינו לבין הגוף הבריא והחזק שאנחנו רוצים. יכול להיות שאין לכם מספיק זמן או שהתרגילים קשים מדי עבורכם, אבל לכל הבעיות האלו יש...

תגובות

פורסם לפני 4 months

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה