משק ברזילי – טעימת תפריט קיץ טבעוני

תפריט ״זרעי קיץ״ במסעדה הכי יצירתית ומגוונת שאני מכירה, שנותנת כבוד לתוצרת האדמה והטבע. והתוצאה- אוכל טעים עם מחשבה בריאה. ויש גם מתכון של סלט קיסר צמחוני

כשהוזמנתי לטעום את תפריט ״זרעי קיץ״ של מסעדת משק ברזילי האהובה לי מאד, עוד מימיה במשק ירקונה, התקשרתי אל בני והזמנתי אותו לחגוג את סיום הסימסטר בארוחת צהרים בריאה וטבעונית.
זה היה אך לפני כמה שבועות ופתאום זה נראה לי לפני שנות דור. כי בינתיים קיבלנו ״צוק איתן״.
אולם, אני מאמינה שכדי לשמור על שפיות, צריך להמשיך בשגרת החיים, במידת האפשר, תוך יישום הוראות פיקוד העורף, כמובן.

מי שחושב כמוני, מוזמן להמשיך איתי.

לארוחה הגעתי עם בני, שמקיים אורח חיים טבעוני, כידוע לקוראים הקבועים שלי.
הגענו והתיישבנו במרפסת שמשרה אווירה כפרית באמצע העיר. את הארוחה פתחתי עם קמפרי אשכוליות עם גבעול סלרי שמוכן במקום מאשכוליות אדומות. ביקשתי ״לא חזק״ כי בכל זאת, אמצע היום. היה מרענן ומשמח לבב. טוב, נו, קצת חזק…
הסתכלנו בתפריט והתלבטנו מה לאכול? הכל נראה כל כך יצירתי. יש כאן שילובים מרעננים ומיוחדים, לא כמו שמגישים בכל מקום ולכן זה ממש מסקרן לטעום. לפני שהחלטנו, התייעצנו עם מירב ברזילי, הבעלים והמייסדת של המסעדה, שראתה את ״מצוקתנו״. לבסוף החלטנו ללכת על ראשונה אחת ושתי עקריות, במיוחד אחרי שמירב השביעה אותי שאני לוקחת את קינוח שבבי השוקולד. ולי יש חוק לא כתוב שאוכלים קינוח, צריך להשאיר לו מקום בבטן.

image

לראשונה, אם כך, חלקנו סלט סופרפוד: כל טוב ובריאות בצלחת אחת. גרנולה, גוג׳י ברי מיובשים, ענבים, לבבות חסה, טבעות מלפפון, קייל ורוטב על בסיס איולי טבעוני עם יוזו (לימון אסייתי) 44₪. המנה טעימה בטירוף, והיות והיא מלאה בבריאות, טמנתי בכיף את מזלגי בצלחת ונהנתי מכל ביס. הרוטב משגע. טעים בהרבה ממיונז. חייבת לנסות ולשחזר אותו! המנה גדולה ובהחלט מתאימה לשמש כמנה ראשונה ל-2 סועדים.

image

לעקרית, אני לקחתי ״מלא קיץ״. זוהי מנה של טריו ירקות ממולאים והיא שונה מהממולאים שאכלתי שם בעבר. קיבלתי עלה גפן, פלפל וגלש של בצל במילוי פריקי, נענע וצנוברים על מצע ציזיקי טבעוני. 62₪. מנה ממש טעימה וכל ירק נותן את טעמו למלית. הצזיקי הטבעוני מאזן בקרירות וברעננות את הכבדות של הממולאים. מנה מומלצת!

image

הבן שלי הזמין את מנת ״מסאלה דוסה״: מדובר בקרפ פריך מאורז אדום ועדשים כתומות ומעליו 2 שיפודים גדולים. שיפוד של דלועים צלויים, ושיפוד טופו טנדורי שהוגש לצד קערית רוטב קארי צהוב עם קוקוס 62₪. המנה טעימה ומיוחדת, ושילוב הקוקוס והקארי נותן לי השראה לנסות ולאמץ בבית.
אגב, בארוחה עסקית בין השעות -12:30 עד 17:30 מקבלים את המנה העקרית הזו עם חומוס משק, סלט עונתי או מרק במחיר המנה העקרית.

image

לקינוח, הזמנתי את מנת ״שבבי שוקולד״ , (הרי הבטחתי למירב): זוהי שכבת מוס נימוח של שוקולד raw וקשיו, בתוך ״מרק״ חמצמץ של פירות יער 38₪. זו מנה טעימה ומיוחדת, שאני ממליצה לחלוק, כי היא כבדה ומושחתת, אך יחד עם זאת, אי אפשר להפסיק לאכול ממנה. מרקם הקטיפה החמאתי של השוקולד והקשיו זועק ״עוד ביס״ ובלי להרגיש לוקחים עוד ביס, גם אחרי שמצהירים על הקודם כעל הביס האחרון.

2 מנות אספרסו החזירו אותנו למציאות.

זרעי קיץ נישאים ברוח… כי חייבים לשמור על שפיות.

ואי אפשר בלי מתכון שווה שנידבה מירב ברזילי.
המתכון לא טבעוני, כי הרוטב מכיל ביצה. טבעונים יכולים להחליף לרוטב אחר.

סלט קיסר צמחוני

מרכיבים:
– לבבות חסה שאוהבים מככל סוג חסה (החסה האמריקאית והערבית יותר מתוקות)
– איולי זעתר (מתכון בהמשך)
– 6 חתיכות טופו במרינדה צלויות על מחבת ללא נוזלים (מתכון בהמשך)
– חופן שבבי פרמזן – למנה טבעונית, ניתן פזראגוזי מלך במקום גבינה.
אופן ההכנה:
לאיולי- לטחון בבלנדר ביצה אחת, כף מיץ לימון, שן שום, ½ כפית מלח, וחצי כפית זעתר. להוסיף בהדרגה חצי כוס שמן זית וחצי כוס שמן קנולה עד למרקם סמיך.
למרינדה- לערבב 2 כפות סילאן, חצי כוס מיץ תפוזים, כף שמן זית, 3 כפות סויה, כפית חרדל גרגירים
כדאי להשרות לפחות חצי שעה ואז לצלות על מחבת פסים.
להרכבת המנה- לעטוף באיולי זעתר את החסה, להניח מעל את הטופו הצלוי ולפזר מעל את הפרמזן או אגוזי מלך.

סלט קיסר משק ברזילי

פרטים נוספים באתר האינטרנט של המסעדה: http://www.meshekbarzilay.co.il/
משק ברזילי – רחוב אחד העם 6, נווה צדק, ת”א / טלפון : 03-5166329

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.