בואו לגלות! בעלי חיים / אדריאה מילס- ספרות ילדים

אילו סוגים של בעלי חיים יש? מהי קבוצת החיות הגדולה ביותר? מי החיה הקטלנית ביותר מכולן? מי החיה הגדולה ביותר בעולם? מהי שרשרת מזון? ואילו אזורי מחיה יש? מוזמנים להיכנס ולקרוא את התשובות לשאלות האלו ועוד…

בעלי חיים

"בואו לגלות! בעלי חיים" מאת אדריאה מילס, הוא ספר בסדרת "בואו לגלות!". זוהי סדרת ספרי מידע חדשה לילדים וגם להורים (מבטיחה לכם שגם אתם תהנו מהקריאה לא פחות מילדכם :-)). הספרים מכילים עובדות מרתקות, תמונות מרהיבות וחידונים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לפתוח את הספר ולגלות…
ספר נוסף בסדרה: "בואו לגלות! דינוזאורים" , מוזמנים להיכנס ללינק ולקרוא גם עליו: http://saloona.co.il/corny/?p=3127

ספר זה עוסק בבעלי חיים ותוכלו לגלות דרכו שפע עובדות עליהם.

מהו בעל חיים?

מיליוני סוגים שונים של בעלי חיים נמצאים על פני כדור הארץ. כל סוג נקרא "מין". לכל בעלי החיים יש כמה דברים במשותף: כל החיות חייבות לאכול דברים חיים אחרים כדי לשרוד (בניגוד לצמחים, המקבלים את האנרגיה שלהם מאור השמש), החיות מסוגלות לנוע ממקום למקום (בניגוד לצמחים), כל החיות זקוקות לחמצן כדי לשרוד (הן מקבלות את החמצן באמצעות נשימה או על ידי ספיגת החמצן אל תוך גופן מהמים).
בנוסף, חיות רבות מסוגלות להעביר מסרים זו לזו בעזרת תקשורת.
נקבות של חיות מסוימות מגדלות את הצאצאים שלהן בתוך הבטן (כמו בני האדם) לפני שהן ממליטות אותם. וחיות אחרות מטילות ביצים ומגינות עליה עד שהצאצאים בוקעים.
לבעלי החיים ישנם חושים- על מנת שבעל חיים יוכל לשרוד חשוב שהוא יהיה מסוגל לחוש את המתרחש סביבו. חמשת החושים העיקריים שבעלי החיים משתמשים בהם הם הראיה, השמיעה, הריח, הטעם והמגע. הידעתם- שיש בעלי חיים שלהם חושים נוספים, המסוגלים לחוש חשמל ואפילו מגנטיות?

בעלי החיים נחלקים לבעלי חוליות ולחסרי חוליות. בעלי חיים שלהם עמוד שדרה נקראים "בעלי חוליות". מתחת לעור יש להם שלד של עצמות ושרירים, מה שמעניק להם מסגרת חזקה התומכת בגופם ומאפשרת להם לנוע.
בתוך קבוצת בעלי החוליות נמצאים: היונקים, העופות, הזוחלים, הדו- חיים והדגים.
יונקים– יש יונקים בכל הגדלים והצורות, כולל בני האדם. המשותף לכל היונקים הוא שהצאצאים שלהם ניזונים מחלב אמם. רוב היונקים ממליטים צאצאים חיים, וכמעט לכולם יש שיער על גופם.
אתם יודעים מהו הצאצא הגדול ביותר בעולם? ומה משקלו כשהוא נולד?

עופות– העופות הם בעלי החיים היחידים בעולם שיש להם נוצות, והן מספקות להם כיסוי מגן ומחמם ועוזרות להם לעוף. בניגוד לרוב היונקים, הם מטילים ביצים במקום להמליט צאצאים חיים. קיימים כ-10,000 סוגים שונים של עופות בכל מיני צורות, גדלים וצבעים, והם חיים בכל העולם.

זוחלים– לכל הזוחלים יש עור יבש המוגן על ידי קשקשים קשים או לוחיות קרניות. טמפרטורת הגוף שלהם מתאימה את עצמה לסביבה. רוב הזוחלים ניזונים מחיות אחרות ומטילים ביצים.
אתם יודעים מיהו הזוחל המצוי ביותר?

דו- חיים– הדו-חיים מתחילים את חייהם במים, שם הם נושמים בעזרת זימים. רוב הדו- חיים מפתחים מאוחר יותר זוג ריאות כדי שיוכלו לנשום ביבשה. לרובם יש עור רך, שחייב להישאר לח כל הזמן, ולכן הדו- חיים נשארים ליד מקורות מים גם כשהם יוצאים ליבשה.

דגים– קיימים כ-32,000 סוגים של דגים בעולם והם מחולקים לשלוש קבוצות עיקריות: דגי הגרם, להם שלד חזק של עצמות; דגי הסחוס, להם שלד עשוי מחומר גמיש הקרוי "סחוס"; וחסרי הלסת, הכוללת סוג אחד בלבד- הצמדים.

חסרי חוליות– בעלי חיים ללא עמוד שדרה נקראים "חסרי חוליות". במקום שלד של עצמות משתמש גופם בחומרים אחרים לתמיכה והגנה, כמו נוזל או שריון. בקבוצה זו תוכלו למצוא: חרקים, רכיכות, עכבישניים, סרטנאיים, צורבים, כוכבי ים וקיפודי ים, ספוגים ותולעים.
זוהי קבוצת החיות הגדולה ביותר, והיא כוללת את מרביתן. הידעתם ש-97% מכל בעלי החיים הם חסרי חוליות?
יש יותר חרקים על פני כדור הארץ מכל קבוצת חיות אחרת. עד היום התגלו יותר ממיליון מיני חרקים שונים, אבל יכול להיות שקיימים אפילו 10 מיליון מינים! מכיוון שהם קטנים ומסוגלים לעוף, הם מאכלסים אזורי מחיה רבים מאוד ברחבי העולם.
אף שלעיתים אנחנו מתייחסים אל החרקים כאל מטרד, הם יכולים להיות מועילים מאוד, בעיקר כשהם מאביקים צמחים פורחים. הם גם משמשים מזון עיקרי עבור בעלי חיים רבים.

מהו אזור מחיה?
אזור מחיה הוא מקום שבו חיה או צמח מוצאים את הדרוש להם כדי לשרוד, כולל מזון, מים ומקלט. בעולם קיימים סוגים רבים ושונים של אזורי מחיה, ביניהם: הרים, יערות, אזורי אחו, מדבריות, אזורי קוטב, ואוקיינוסים.

מהי שרשרת מזון?
"שרשרת מזון" מראה איך צמחים ובעלי חיים מסויימים קשורים זה לזה לפי השאלה "מי אוכל את מי". השרשרת נגמרת כשהיא מגיעה לחיה שאין לה טורפים טבעיים. חיה זו נמצאת בראש שרשרת המזון שלה. אם מסירים את אחת החוליות בשרשרת, כולה מתפרקת.

בספר תוכלו ללמוד אילו אמצעי הגנה והסוואה יש לחיות, אילו חיות הן הקטלניות ביותר, מיהם שיאני החיות ועוד.

מוזמנים לקרוא בספר ולגלות עוד הרבה עובדות מעניינות על בעלי החיים.

מאחלת לכם ולילדכם קריאה מהנה ומרתקת!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)