דרושה מנהלת משפחתית (Family manager)

בחורה עם מחשב נייד

במקצוע העבודה הסוציאלית יש מושג שנקרא case manager – כלומר עובד סוציאלי שתפקידו הוא להיות אחראי על ניהול הטיפול של המטופלים שעליהם הוא אחראי. אני מוצאת את תפקידי הנוכחי כאמא ברילוקיישן לא שונה בהרבה ממנו.
ולכן בעודי מנסה לחמם את כפות רגליי באמצעות שתיית מים רותחים, ג'ינג'ר ודבש, תוך כדי גריבת גרבי צמר, חותלות שמעלות במתבונן בהן פלשבקים מ- Flashdance ושמיכה זוגית, החלטתי להניח פה את עיקרי המשרה המקבילה אליה הגשתי מועמדות והתקבלתי טרם היציאה לרילוקיישן הנוכחי.
זו הפעם השנייה שאני מחליטה לעשות שינוי קריירה שכזה לכמה שנים אבל הפעם אני מרגישה שאני ממש יכולה לנסח את דרישות התפקיד.
אציין כי ניסוח ה"משרה" נשען גם על הבלוג של חברתי הבלגית מאיה, שגם היא בלוגרית נודדת שהתעסקה רבות במציאת מענה לשאלת מיליון הדולר שנשאלת האישה ברילוקיישן: "ומה את תעשי שם?" (בזמן עתיד -טרם היציאה) ו"מה את עושה שם?" (בזמן הווה).
לציין שאם לא ירדת במשקל, גופך לא חזר לגזרתו ערב החתונה ואת לא שולטת בדיאלקט המקומי בזמן חופשת המולדת הראשונה – זוהי הוכחה ניצחת שבעצם לא עשית עם עצמך כלום….

אז בשביל זה התכנסנו היום, על מנת להניח את היסודות שעליהם בנוי הבלוג הזה, יסודות תפקידה של המנהלת המשפחתית.
ראשית נאמר כי לתפקידה של המנהלת המשפחתית חשיבות מכרעת בתפעול השוטף של כל "בעלי המניות" – בן הזוג ושאר ה"תלויים" ולכן דרושה:
• אישה מחויבת למשימה, מקצועית, מרובת כישרונות, שמעוניינת לעבוד בסביבת עבודה מגוונת ודורשנית.
• עליה להיות בעלת יכולת גבוהה לגמישות וסתגלנות
• יכולת עבודה וקבלת החלטות בסביבת עבודה רועשת ומוכנות לעבודה קשה – 24/7
• יכולת לנהל מספר פרויקטים במקביל תוך כדי תעדוף ועמידה בלוחות זמנים.
• יכולת תקשורת יוצאת מגדר הרגיל – הן בכתב והן בע"פ בשתי שפות לפחות
• אנגלית ברמה מעולה ומעלה – כתיבה, קריאה ובעיקר דיבור
• "שחקנית צוות" מלידה המסוגלת לעבודה עצמאית
• אישיות חזקה שתהיה מסוגלת לשרוד גם תקופות של בדידות
• בעלת תשוקה לדבר ואהבה אמיתית לעבודה עם ילדים
• ראש פתוח, יוזמת, מאורגנת, מישהי שניתן לסמוך עליה, בעלת מוטיבציה גבוהה וחוש הומור מפותח
• לוח שנה מהלך…
• אמפתית, מרגיעה ותומכת – ניסיון טיפולי קודם –ליתרון
• ראיית מיקרו ומקרו משפחתית
• ניסיון במעברים קודמים – יתרון
• ידע רפואי מספק (בוגרת לפחות 12 עונות של "האנטומיה של גריי, House ו– E.R)
• העבודה דורשת את ניהול המשפחה תחת אילוצי זמן, תקציב, משאבים ואיזון צרכי החברים בה.
• מתן מענה לכל השיחות הנכנסות, ההודעות, המיילים ועוברי האורח שמצלצלים בדלת מהדוור ועד לאחרון המתרימים למען מילת בנות באפריקה (מבוסס על סיפור אמיתי מהשבוע שעבר…)
• ארגון של הטיולים המשפחתיים ופעילויות הפנאי לאורחים שפוקדים את הבית כשמטרתם המרכזית אחרי שראו אותנו היא קניות ב – Primark.
• יצירת מרחב חיים נוח ובטוח באמצעות שמירה על ניקיון הבית, אספקה שוטפת של מזון קנוי ומבושל, כביסה ריחנית ודאגה שהזבל הנאגר (מהפוסט הקודם) לא יהפוך את הבית למפגע תברואתי.
• עבודה מול ריבוי ממשקים – היותך אשת קשר של מערכת החינוך, הבריאות, התברואה, הדואר ועוד ועוד
• רישיון נהיגה חובה לצרכי הגעה וחזרה מביה"ס, חוגים, ימי הולדת, הובלת מזון מהסופר ועוד ועוד
• ניהול צוות ע"פ גודל משתנה – מזוג ועד צוות של עשרה בהתאם לגודל המשפחה, דאגה לרווחתם ולתנאי עבודתם.
• שילוב הילדים וההורים במערך החברתי המקומי ובפעילויות במקום.
• ניהול והפקת אירועים כולל ימי הולדת, חגים בביה"ס ובבית, פיקניק גלובלי, sleepover, playdates, ארוחות ערב ועוד
• יכולות ניהול מו"מ, ניהול משברים בין כל "מחזיקי המניות" המשפחתיות

מה אנחנו מציעים?
אימהות סטייל עיקרון הרצף הגרסה הבוגרת – את שם לכל אורך היום ברצף
מגורים בחו"ל (עדיפות במקומות הקרובים לסניפי הדגל של Primark).
הכרות עם העולם ואפשרות לכתוב בעצמך את מדריך מתחרה ל"משפחה המטיילת"
שיפור מיומנויות השפה – מה שידוע כגורם היכול למנוע אלצהיימר בעתיד, כך שלרילוקיישן יש אלמנט בריאותי בתוכו, אם את שורדת את הדיכאון שאורב לך בשנה הראשונה…
אפשרות להתאמן בבוקר אחרי שאת מסיימת להכין לכולם סנדוויצ'ים, צהריים, להסיע לביה"ס, לענות למיילים, לבדוק שאין איזו ארוחת בוקר כיתתית, להספיק לסופר בשעה שעוד יש לחמניות למחר, לסדר את הבלאגן שהשאירו כולם אחרי שמיהרו לצאת מהבית, ואם עדיין בוקר – לצאת לאימון…
התמחות ראשית באירוח אורחים שבאו לאמסטרדם אבל החליטו לקפוץ להאג כדי לבדוק אם מחפשים עובדים בבית הדין הבינלאומי…

בקיצור אנחנו בעיקר מציעים לך הכרה נצחית – אם את ברת מזל וניהול היחידה המשפחתית ללא התערבות של משקיעים חיצוניים תוך כדי ניהול קרן השתלמות משפחתית לטיפולים נפשיים בעתיד, אם את ברת מזל לא פחות..
אם החלטת להגיש מועמדות למשרה עלייך לזכור כי – למרות המיומנויות הרבות הנדרשות לתפקיד – תוגדרי, כמו המש"קית ת"ש בצה"ל, כמו העו"ס ב"עלומים" כ"תומכת לחימה", אך לעולם תהיי הדבק שמחזיק את המערך כולו ביחד.

אז לכל מי שתהה מה אני עושה כל היום ודאג לקריירה שלי, אני מציעה להתבונן היטיב לתוך עצמו ולשאול את עצמו אם הוא היה מגיש מועמדות למשרה הזו.

פז ארבל
אני פז, כבר לא בת 34, עברתי עם משפחתי לסינגפור בתחילת אוקטובר 2010 עד 2014 וב 7.3.18 יצאנו לרילוקיישן נוסף בהולנד (האג). מאז לא מפסיקה לכתוב על החוויות שלנו ועל החיים ב"גולה" המשתנה. לאחרונה למדתי את שיטת styling therapy באמצעותה התחלתי לשלב בין שתי האהבות הגדולות שלי - לטיפול ולסטיילינג ומאז אני קוראת מגזין "ווג" באותה גאווה בה אני קוראת את פרויד.