בישלנו חוויה עם פסטה ברילה

סיכום מפגש בלוגרים-בשלנים עם הרבה פסטה, גבינות ומצב רוח טוב

כמעט כולם אוהבים פסטה – אוכל מזין, מנחם ובריא!

פסטה היא פחמימה מורכבת שאיננה מעלה בצורה דרסטית את רמת האינסולין בדם אחרי אכילתה ולכן נחשבת לפחמימה מומלצת גם לספורטאים. הפסטות מככבות בשבועות כי הן משתלבות נהדר עם מוצרי החלב והגבינות למיניהן. אני מתה על פסטה והיא עולה על שולחננו או כחלק מהמנה העיקרית או כמנת תוספת כמעט בכל ארוחה. לכן, מאד שמחתי כשהוזמנתי להשתתף באירוע בלוגרים של פסטה ברילה, בו תוצג בפנינו סדרת הפסטות המיוחדות La Collezione.

הגעתי למתחם של "מבשלים חוויה" בראשל"צ, והשמחה היתה כפולה ומכופלת. ראשית פגשתי את חברי הטובים, הבלוגרים הבשלנים שאני כל כך אוהבת. אח"כ חייכתי חיוך גדול כשהסתבר שאנחנו לא עומדים לקבל הדגמות, הסברים וטיפים לשימוש בפסטה, אלא להתנסות, להמציא, "לעוף" ולשלב כל מה שעולה בראשנו מתוך המגוון העצום של חומרי הגלם שהעמידו לרשותנו, פסטות, ירקות, גבינות משובחות, רטבים, וממרחים שונים… יצירתיות ענקית הסתובבה באוויר… וואו… וגולת הכותרת – תחרות בסגנון "קרב סכינים". חולקנו לשתי קבוצות והיה עלינו להכין מנות טובות יותר מאלו של הקבוצה השנייה. טוב, תחרות זה כבר "עניין רציני" וכשאומרים רציני אני מתגייסת במלוא המרץ, רואים גם בתמונות…

מגוון החומרים שעמד לרשותנו – איזה עושר של צבעים וטעמים: –

והנה מגוון מהמנות היצירתיות (מצטערת שלא צילמתי את כל המנות): –

בתמונה למעלה: סלט חם של טליאטלה בשני צבעים מוקפצים עם ירקות, חמאת בוטנים, מייפל, אוייסטר-סוס ו…קממבר מוגשים עם נבטים ובארס בוטנים. מנה של דגנית ושלי. מנה מצוינת! (למרות שאני לא אובייקטיבית)

בתמונה למעלה: מאפה גלילות מדפי לזניה תרד, חציל מטוגן עם גבינות, רוטב פסטו ופטריות שלמות שהכינה דיאנה – אליפות!

בתמונה למעלה: סלט פסטה טעים ומקסים שהכינה מיכל יניב

בתמונה למעלה: קינוח מדהים של קנלוני ממולא במוס חמאת בוטנים ובזיליקום מוגש עם שוקולד מומס ובראס בוטנים. זו היצירה של מיה שטרן

בתמונה למעלה: הסלט העשיר והסודי של יונית – עם קישואים מטוגנים וגבינה מגוררת…

בתמונה למעלה: עוד קינוח: מאפה קנלוני ממולא בגבינות מתוקות, שבבי שוקולד, וניל ורוקפור מצופה בשמנת ושבבי שוקולד. מוגש עם בארס. מעדן של שמרית (אני עזרתי לטעום ולהגיש)

סיכומים ומסקנות:

בנושא החידושים:

לדעתי החידוש המרענן של השנה- דפי תרד ללזניה. תוספת התרד בדפי הלזניה של ברילה, מעניקה לה טעם עשיר ומתוחכם. כמו כן, דפי התרד מהווים פתרון מושלם לילדים שאינם חובבים של הירק, שכן הטעם הוא עדין ולא דומיננטי מדי ועדיין יוכלו ליהנות מהויטמינים המצויים בירק. התרד ידוע כתוסף ברזל מומלץ לתזונה לצד סידן ומרכיבים נוספים כמו ויטמין K, חומצה פולית וסיבים תזונתיים. דפי הלזניה של ברילה מוכנים תוך 20 דקות בתנור.

בנושא הפסטה:

התנסתי כבר ב"טליאטלה" פסטה ארוכה ושטוחה ברוחב בינוני ב-2 צבעים, וגם ב"קנלוני" (גלילים חלולים), "בקזרצ'ה" הסיציליאניים שנראים כמו מקרוני קצרים ומגולגלים מעט, בפוזילי שנראה כמו ביסלי גריל, בקונכיות הגדולות "הקונקיליה " וכמובן בעלי הלזניה. הפסטות משובחות ובאיכות מאד גבוהה. הן בשרניות ויחד עם זאת מכילות נקבוביות לספיגת הרוטב והתיבול באופן מושלם!  ולא בכדי, שהרי חברת ברילה הינה יצרנית הפסטה הגדולה בעולם עם מסורת מפוארת של הכנת פסטה של 135 שנה! ברילה מייצרת 4,000 טון פסטה ביום, בלמעלה מ- 50 מפעלים באירופה וארה"ב ובמגוון עצום של 120 צורות שונות!

בנושא הסדנא:

המנות שעלו על שולחננו היו הכי טובות, הכי יצירתיות והכי חדשניות מכל מה שיכולנו לקבל בכל סדנא אחרת! רעיון מבורך ומקסים! כל הכבוד על הרעיון, היוזמה והביצוע מגיע לכנרת המדהימה מגילעד תדמית, לנציגי ברילה בישראל, לשף של מבשלים חוויה וכמובן לחברי הבלוגרים.

הנה השולחן הערוך – 20 מנות חדשניות, יצירתיות וטעימות להפליא:


הסדנא התקיימה במתחם "מבשלים חוויה" בראשון לציון. החברה מתמחה ב סדנאות בישול כשרות, למטרות גיבוש, הנאה ולמידה עבור המגזר העסקי והפרטי. סדנאות לקבוצות מאורגנות בלבד! הנה כתובת האתר שלהם:  www.mevashlim.co.il

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.