30 שנה לנענע דיסק – יומהולדת שמח

IMG_0984 (1)


עם כל הכבוד למהפכות המוסיקה שהתרחשו ב-30 השנים האחרונות, לא היתה כמו מהפכת המוסיקה שחולל ניצן זעירא שהקים בשנת 1989 את נענע דיסק חברת התקליטים האינדי הראשונה (חברת התקליטים העצמאית) בישראל החוגגת בימים אלה יומהולדת – 30! ולכבוד היומולדת הושק פרוייקט ובו הפלייליסטים שבחרו האמנים של נענע דיסק בעבר ובהווה – בספוטיפיי.

אני אישית מאד נרגשת מרגישה שהייתי בזמן הנכון במקום הנכון. זה מאד לא מובן מאליו בתעשיית המוסיקה ההפכפכה ובזמנים שהכל משתנה כל יום ובכל שעה. חלוץ אמיץ ופורץ דרך כולו מלא באנרגיה עם כישרון מיוחד של בחירת חומרים, הבנה במוסיקה ואמונה במוסיקאים שלא ממש "קיבלו" אותם במקומות יותר "מיינסטרים". ניצן החליט לעשות מעשה "מהפכה תרתי משמע" – להסתער בנחישות ולהפוך את רמי פורטיס וברי סחרוף ששרו עד אז באנגלית עם  MINIMALCOMPACT וחיו באירופה . לשיר בעברית! ואז הקליטו את "סיפורים מהקופסא".

אז עוד עבדתי בהד ארצי, עם נוער שוליים, אלון אולארציק, דני רובס, אדם, שמוליק קראוס, נטאשה ואחרים. פגשתי את ניצן במדרגות הד ארצי ברחוב החילזון ברמת גן דקות לאחר סגירת ההסכם במסגרת חברת התקליט חיפה (של אבא שלו) . שאל אותי ואמר לי במשפט מחובר אחד, את תעשי את הפרומו? עניתי לו שאני לא יכולה, זה תקליט הפצה. הצעתי לו שישאל את יאיר ניצני שהיה מנכ"ל הד ארצי אם הוא מאשר לי  ואז שאלתי את יאיר אם אני יכולה לעבוד על סיפורים מהקופסא.  התשובה היתה מהירה וחדה – זה תלוי בך! יש לך המון עבודה אבל אם את רוצה זו בחירה שלך, החלטה שלך.

בעקשנות אדוקה ניצן זעירא אתגר אותי לשכנע את עורכי המוזיקה והשדרנים להשמיע ברדיו את מה שלא הסכימו לעשות עד אז ואני ענת, שהייתי בוגרת מסע הפירסום והשיווק של החברים של נטאשה הראשון נבחרתי למשימה הקשה והבלתי נתפססת – להפוך אותם לאמנים המושמעים ביותר ברדיו .

פה הצטרפתי למסע! בחרתי לעשות את הפרומו לסיפורים מהקופסא, איתגרתי את עצמי. בחרנו שלושה שירים שייצאו לרדיו לפני האלבום הבאתי את הסינגל הראשון תקליט שדרים את השיר " אין קשר" לכל תחנות הרדיו.  זוכרת את היום הזה, נסעתי לרשת ג' בירושלים והעורכים הסתכלו עלי במבט של נו, מה פורטיס? חוץ ממנחם גרנית שאורו עיניו, וישר שם על הפטיפון להקשיב. הייתי מנוסה כבר אחרי הנטאשות, נסיתי לשכנע את העורכים המוסקלים להקשיב, לשמוע ולהשמיע את"הילדים הרעים" והמשוגעים של המוסיקה .
כשהגעתי לגלי צהל , קיבלו אותי דורי בן זאב, אלי ישראלי, גיא פינס (שאז היה בשירותו הצבאי) יורם רותם, יואב קוטנר, דלית עופר שיותר היו פתוחים לרוקנרול או משהו קצת אחר, וסמכו עלי אחרי נטשה. הרגשתי והתרגשתי אז עזבתי את הד ארצי והצטרפתי רישמית לנענעדיסק, נענע למה נענע? למה באמת? כי ניצן שאל את פורטיס , מה דעתך על השם בננה והוא ענה לו,מה בננה נענע! אז כבר היה " בשר" להקים ממש חברת תקליטים, והכל זרם, נקמת הטרקטור, עם," משחק של דמעות "ו"עפיפונים " , ומי נתן את השם של ניקמת הטרקטור? רמי פורטיס, אלוף השמות והטקסטים אבי בללי, שהוביל את נקמת הטרקטור, אופיר רבינוביצ גרין, דני מקוב ורד קלפטר שרבים לא ידעו שורד גם שרה ,לא רק כותבת לאחרים,יוסי אלפנט, האחד והיחיד, עם איך כשהפקנו לו ערב לגייס כסף להפיק לו אלבום, עם אוסי וטלי גוט ויואב שדמה. שוב פורטיס בוולאס עם מטילדה, ועוד ועוד.. לא אזכיר פה את כולם ,כותבת רק מה שזוכרת ומי שזוכרת, היינו קבוצה של אנשים שהאמנו בניצן המוביל והאמיץ.
נקמת הטרקטור עם להקת בת שבע על במה אחת. עם אוהד נהרין שהביאו את אחד מי יודע בגירסה הכי חדשנית שהפכה להצלחה מטורפת בעולם כולו.
נענעדיסק המריאה לשחקים,, ניצן זעירא ידע לבחור נכון ולא התפשר על מילה או תו. ידע מה הוא עושה.
וNana disc, באותו הזמן הנטאשות עזבו את הד ארצי ,ארקדי דוכין החליט לעשות תקליט של ולדמיר ויסוצקי ואז במקביל הייתי כבר עצמאית בשטח עבדתי רק על התקליטים,,הפעם ניצן "שמח" שאמשיך לעבוד עם החברים של נטאשה,, אז זהו חלשנו,,על המון פרוייקטים, במקביל פגשתי כל כך הרבה אנשים שעבדו עם האמרגני הופעות,מנהלי הצגות,,מפיקים מוסקלים,עובדי במה, חדרי חזרות, תאורנים אנשי סאונד, מעצבים גרפיים,מלבישים,מעצבי שיער, מאפרים,צלמים,עיתונאים שוחרי מוסיקה של נטאשה,סולו יורמן, אבי מלול ,מאיר קוטלר,שוקי וויס. רק ניצן היה גם המפיק הופעות של מינמל קומפקט פורטיס וסחרוף, יוסי אלפנט.כשעבדתי עם שמוליק קראוס על "אחרי עשרים" שנה עשרים שנה נראו לי כמו נצח ,והיום שלושים שנה זה זו חגיגה ענקית כאילו אתמול הכל קרה. והכל רק מתעצם מתפתח ופורח, ברי סחרוף בשיא הצלחתו .היום כולנו מתחברים דרך האהבה הטוטלית לאוכל ומוסיקה. מאז עברו יותר משלושים שנה,עשינו ניסיון והוא הצליח בעבודה קשה ובאמונה מלאה, אפילו אני הייתי מופתעת.

.