הבלוג של רחל אמיתי - מדייקת מהבטן - עלמה נדבר

alma2016

נשואה באהבה לדני הורים לנועה נדב ועידו, סבתא לעלמה גרה בראש העין עובדת כספרנית בחטיבת ביניים אוהבת לכתוב, לבשל, לעסוק בעבודות יצירה ואוהבת לאהוב, מאמינה בטוב החלטתי לפתוח בלוג בסלונה לאחר סדנה מעוררת השראה עם יעל כרמי.... +עוד

נשואה באהבה לדני הורים לנועה נדב ועידו, סבתא לעלמה גרה בראש העין עובדת כספרנית בחטיבת ביניים אוהבת לכתוב, לבשל, לעסוק בעבודות יצירה ואוהבת לאהוב, מאמינה בטוב החלטתי לפתוח בלוג בסלונה לאחר סדנה מעוררת השראה עם יעל כרמי. אני מתרגשת ונפעמת מהאפשרות שאנשים יקראו את מה שעל ליבי

עדכונים:

פוסטים: 86

עוקבים: 3

החל מדצמבר 2016

חז”ל עכשיו – מסע בשבילי הסיפור התלמודי מה הסיכוי שתבחרו לקרוא ספר עיוני שעוסק בחז”ל?

08/04/2017

גילוי נאות – אם לא הייתי מכירה את הפוסטים של ענת, לא היה סיכוי אחד בעולם

שהייתי קוראת את הספר הנפלא שלה “חז”ל עכשיו”. ואם לא הייתי בלוגרית

ב”סלונה”, הסיכוי שהייתי מכירה את ענת הוא קלוש ביותר, אז הרווחתי פעמיים.

hazal

עדיין לא פגשתי אותה, ואני ממש סקרנית ומצפה שניפגש.

היא כותבת ונושמת חינוך. מרגישים שהנושא זורם בעצמותיה.

אני נהנית לקרוא אותה מסקרת בארץ ובעולם על חינוך. וכשראיתי את הפרסום לספרה, רצתי לקנות אותו.

ואז עדיין לא ידעתי עד כמה אוהב אותו.

ואני קוראת אותו במסורה, בדיוק כמו שביקשה במבוא, מתענגת על כל מילה, על כל סיפור, על כל

צימוק, וכמה ידע אני צוברת, המון.

 תחום ההגות והתלמוד איננו  נגיש לאשה מן השורה שאיננה דתית או בקיאה בנושא.

המחשבה שהנחתה אותי בכתיבת הפוסט היתה להעביר לקורא את המסר החשוב כל כך, שיש כאן ספר עשיר

בידע, מין קערת צימוקים משובחת, ספר ענייני ובעל ערך. 

אז שינסתי מותניים וישבתי במקום האהוב עלי לכתוב.

ואני כותבת אחרת, אינני מוצאת לנכון (וזאת גחמה אישית שלי) לפרט מה מסופר בסיפור, או להסביר

ולבאר אותו, אני כותבת מה שמרגיש לי בבטן, היכן שדוקר, וכואב, מלטף ומרגיע. אני כותבת מהמקומות

שלעיתים הלב שלי קופץ ורוצה לצאת החוצה ולשתף את כל העולם בעונג שבקריאה.

אני קוראת לזה יומן מסע.

write

אז מה הסיפור בעצם? ממה אני מתרגשת כל-כך? וכמה כבר איבדו אותי בדרך עד לכאן? 

11 סיפורים שענת בחרה בקפידה לנתח ולהסביר לנו על יופיו וייחודו של העם היהודי. על מסורת ותורה

שבעל-פה. הספר קריא ונגיש ומובן כל-כך, הוא חייב להילמד בבתי ספר בכדי שכל יהודי יכיר את הנכסים

החשובים במסורת עמו. אחת השורות שצדה את עיני מופיעה בסיכום הספר:

“…אפילו בתכניות בידור ובשעשועונים טלוויזיוניים: כאשר נשאלת שם שאלה מתחום הידע הכללי

בתנ”ך או במסורת היהודית, כמעט תמיד רק המתמודדים הדתיים ידעו את התשובה הנכונה”.

כמו שכל אדם צריך לדעת את שפת האם שלו על בוריה כך כל אחד צריך שידע מאין הוא בא ולאן הוא הולך.

והספר הזה נותן פתח עם טעם של עוד.

ענת משלבת בכתיבה את ההתאמה לחיים שלנו כאן ועכשיו, היא מראה שמה שהיה הוא שיהיה, הדברים

לא משתנים הרבה, יחסים בין הורים וילדים ואחים, ובן אדם לרעהו זהים בכל תקופה.

עמ’ 107: “ההאשמה בדבריו של אליעזר אינה תקפה רק לימי התנאים.

היא נוגעת גם לימינו. האם מורה אמור להתעניין בחייו הפרטיים של

תלמידו? האם עליו לבדוק מהם התנאים הפיזיים שבהם מתקיים התלמיד

מחוץ לשעות הלימודים? האם תפקידו לבקר בביתו ולהכיר את הוריו?”

הבאת המדרש לכאן ועכשיו פותחת בפנינו חשיבה מסוג אחר, לראות את הדברים מזווית נוספת, שונה.

ביאורים בספר

ביאורים בספר

הביאורים בתחתית העמוד, מוסברים בעברית קולחת ומובנת את המילים שלעיתים אנו מתביישים לשאול

מחמת הבורות. בקריאת הספר חשתי שהידע שאני צוברת הוא חשוב מאד, הבורות שלי בתחום, ואני מניחה

שגם אחרים חשים זאת, היא פשוט מצערת. אין ספק שמערכת החינוך חייבת להכניס את הלימוד לתוך

הכיתות, בתקופתי למדנו תושב”ע ואהבתי מאד את הנושא, וברור שחשוב מיהו המורה.

אולי כשיתווסף עוד נושא למערכת הלימוד, יוכלו תלמידים חילוניים ודתיים לתקשר קרוב יותר?

משאלת לב

לקרוא וליהנות

לקרוא וליהנות

 

עוד מהבלוג של רחל אמיתי - מדייקת מהבטן - עלמה נדבר

תצוגה מקדימה

תגידי שאת אחת מהם/אואם אקפן

קראתי את הספר "תגידי שאת אחת מהם" הרבה יותר מדי זמן.  מעל ומעבר בשביל נושא מסקרן, והספר לא ארוך במיוחד. אז מה קרה לי בתהליך הארוך והמעט מייגע הזה? אם אתם מצפים לקרוא ביקורת מלומדה המנתחת את הדמויות בסיפור, טעיתם בכתובת,...

תצוגה מקדימה

שיחת פרידה

רבקה נפרדה מאיתנו ביום שבת 3/6/17. החיים שלי פגשו את רבקה/רבקי/קיקה, תלוי מי מספר עליה, בכמה צמתים חשובים בחיי. גרנו באותה השכונה  בראש העין. דרכנו עדיין לא נפגשו, אני ספרנית בבית הספר היסודי "נווה דליה", והיא מאבחנת...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה