הדס רייס

הבלוג של הדס רייס

allgirlschool

אימא לשתי בנות ובן במערכת החינוך. מגיעה מעולם העסקים התעשייה והמגזר השלישי עם passion מטורף לעולם החינוך. מזמינה אותך לקרוא, לחשוב ולהגיב אלי

החל מיולי 2015

סיכום מסע לונדון פברואר 2019

ארבעה בתי ספר ביקרנו בלונדון. כולם של תלמידות, חילוניים, ציבוריים ועם אוכלוסייה מגוונת מאד. כתבתי המון, אבל אני בוחרת התמקד בנקודה אחת בולטת שכל בי”ס הציג: 1-      הנושא המגדרי לא דובר באופן נפרד אלא משתלב בשיעורים השונים כמו היסטוריה, כלכלה, פוליטיקה ועוד. התייחסות מגדרית תופיע גם בעיצוב הקירות ובשיח היומיומי. בעיקר, הפמיניזם...

• הדס רייס

לונדון דווקא ממש חיכתה לי!

שום דבר לא הכין אותי לחוויה של הביקור ב Sarah Bonnell School for Girls. נסענו ללונדון לשתי מטרות עיקריות: לראות, לחוות וללמוד מבתי ספר של תלמידות ולייצר קשרים שיהפכו לשת”פ בין צוותי ההוראה והתלמידות של “”ענבר” ובלונדון. הבקשה שלי הייתה למצוא לנו בתי ספר לתלמידות שאינם ממיינים, אינם דתיים, ציבוריים (ללא תשלומי הורים) ושיש בהם ...

• הדס רייס

נקודתית או מקיפה - מחשבות על הפרדה ו"ענבר"

לפני כמה שנים, המורה של הבת שלי ביקשה שאעביר שיעור על יזמות לבנות הכיתה שלה. בית ספר דתי בירוחם, רק בנות. והבת שלי, החילונית, אמנם שונה אבל מרגישה שייכת ומאושרת. משהו קרה לי במפגש הזה בכיתה ומחוצה לה. התלמידות מנהלות איתי ויכוח, מתפרצות, צוחקות, מנסות לשכנע אותי בדעתן. אחת התלמידות יושבת בצד סורגת כיפה, נראית ...

לעבור מ ME ל WE

אתמול בעקבות שיחה עם מישהו שלא הכרתי, הרהרתי על הגלגולים המקצועיים שעשיתי לאורך השנים. לו מישהו היה משקיע מאמץ בחיפוש מידע עלי ודאי לא היה מבין מה הקשר בין טקסטיל, חברת תקשורת, המצב הביטחוני בשדרות, ארוחת רצח, הנחיית קבוצות, עתיד במידבר וגם – בי”ס ענבר…אני חושבת שאדם שהוא יזם בנשמתו דווקא יבין היטב את הרצון ...

העיקר שכתבו את השם שלי נכון? חמש מחשבות בעקבות הכתבות

זה היה יום מתיש נפשית, התחיל בכתבה המפתיעה  והמשיך בהתמודדויות רבות עם עולם התקשורת שלא ממש מוכר לי. עוד אכתוב רבות על המהלך, הסיבות, הכיוונים וההתפתחויות, אבל בינתיים כמה דברים נקודתיים בהתייחס לכתבה הזו ולשאלות שעלו: 1- זו לא יוזמה דתית, בנט לא קשור לעניין ואפילו לא משרד החינוך. זה כל כך לא במקום ...

סיכום ביקור בארה"ב - היום ראשון

יצאנו למסע . מסע בעקבות מודלים חינוכיים מעניינים בניו יורק ומשם נמשיך לכנס מרתק בנושא חינוך ובתי ספר לתלמידות בוושינגטון. חברה אלי מרים ליבוביץ-אשרף, עמיתה במכון מנדל למנהיגות שמיועדת לנהל את בית הספר שלנו בעוד שנה וחצי. לפנינו עשרה ימים מענינים ומרגשים ובפוסטים הקרובים אעלה את רשמי מהטיול. אחרי טיסת לילה ארוכה נחתנו בניו יורק. ...

פורסם לפני 11 months

על צפרדעים וקרפדות

על צפרדעים וקרפדות כאשר יוצאים לדרך עם רעיון, אנו בונים אותו בעיני רוחנו, מדמיינים אותו לפרטי פרטים, רואים אותו קורה ממש! כדי לגרום לרעיון להתממש צריך עוד אנשים איתנו. עוד כאלה ש”ידבקו” בחיידק הרעיון שלנו וירצו להצטרף לדרך. אבל ברגע שצריך לגייס אנשים נוספים למימוש הרעיון, מתגייסות איתם דעות שונות, תפיסות עולם שונות, ולפעמים,...

פורסם לפני 12 months

שיעור בסבלנות

אחד המשפטים שהיו שנואים עלי בתור ילדה היה “סבלנות, סבלנות, לא קונים בכל חנות”. נשבעתי שלא אגיד אותו לילדי. גם כשגדלתי וביקשו ממני להתאזר בסבלנות, התחלתי להרגיש את הדגדוג הזה בתוכי שמשווע לרוץ קדימה בהתלהבות. למה לחכות אם אפשר להזיז דברים עכשיו? לא חבל על הזמן שחולף? עם השנים למדתי שהמושג סבלנות שמתקבל בהבנה ואף ...

פורסם לפני 1 year
  • הדס רייס

על הצלחות, אמונה ואבק פיות...

הצלחה היא דבר נפלא אך היא מחייבת להמשיך וללכת בקצב – צ’רלי צ’פלין כל סיפורי האגדות שקראתי בצעירותי נגמרו במילים “והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה….” הסוף! איזה מסר נפלא, רצינו משהו, נתקלנו במשבר, צלחנו אותו, הגענו להצלחה והנה נגמר הסיפור. אז זהו, שלא. המציאות היומיומית הוכיחה לנו בדיוק את ההיפך. החיים האמתיים ...

רק בגלל הרוח...

הפייסבוק הנאמן הקפיץ לי זיכרון מלפני שנה. כתבתי פוסט בו נפרדתי מהעמותה אותה ניהלתי במשך שלוש וחצי שנים. לקחתי a leap of faith – קפיצת אמונה – ויצאתי לדרך. לא היה לי מקום עבודה חדש, לא משרה מובטחת, לא הרצאה סגורה או כל דרך אחרת להתפרנס. לא הכרתי את עולם החינוך הישראלי כדי לדעת מה ...