הבלוג של עדי יופה

הבלוג של עדי יופה

עדי יופה טרנדולוגית ומומחית לחדשנות מוצרית

עדכונים:

פוסטים: 6

החל ממרץ 2010

החווייה הישראלית האולטימטיבית היתה עד לא מזמן לטייל באוקספורד סטריט בלונדון, להיכנס לגאפ או ל- H&M, או לשניהם ביחד, למלא שקיות מלוא החופן, לייצר אובר-ווייט ולומר יממה אחר כך: “כן, תודה. הבאתי את זה מחו”ל…”.

מוטיבציית השוויץ, היא מוטיבציה ישראלית עתיקת יומין. בני הדודים שלה, אלו הקרויים, “לי יש ולך אין” (על כל ההטיות האפשרויות: לי יש כסף, לי יש סטייל, לי יש בעל שלקח אותי לחו”ל וכו’) היא משהו כל כך אינהרנטי בבסיסה של האישה הישראלית, שכמעט וצריך לייצר הלוויה מתוקשרת עם הילקחה מאיתנו, בשל הגיען של רשתות האופנה הזרות לישראל.

רשתות האופנה הזרות שעשו עלייה, מנגישות את החוויה החו”לית לכל בני ישראל באשר הם. ההנגשה הזאת, ההתקרבות הזאת לרו-דה-ריבולי בפריז כל כך מטמטמת אותנו, שאנחנו מוכנים לעמוד בתור שעות (!) רק כדי לגעת בדבר הזה, בחו”ליות הזאת, ולהיות גם אנחנו אנשי העולם הגדול. בכאילו.

למה נשות ישראל עושות הכל רק כדי שהילד ילך עם קפוצ’ון שכתוב עליו GAP? מה מניע את בנות ישראל הצעירות להיות הראשונות לקנות את הקולקציה של H&M? התשובה די פשוטה: הן מ-ש-ו-ו-י-צ-ו-ת! “כן, תודה. הבאתי את זה מתל אביב…”, “כן, תודה. עמדתי שעות…”, “כן, תודה. אני נורא אשת העולם הגדול”, כן, תודה. הלכתי רק בשביל הילדים…” , “כן, תודה. אני חלק מהסצינה…”. שוויץ לוקאלי, זה נכון, אבל שוויץ בכל זאת.

הסצינה הזאת תעבוד טוב ותנפח את המכירות של פסח, אבל עם הזמן גם היא תלך ותתפוגג. רק לפני כמה שנים הגיעו לכאן רשתות זרות אחרות: זארה ומנגו. תכונה רבה היתה בישראל. אולי לא כזאת, כמו עכשיו בדיוק, אבל מונעת מאותן מוטיבציות צרכניות. אוטוטו, הכחול של GAP והאדום של H&M יהיו בכל קניון, ממש מתחת לבית. הם יהפכו להיות חלק מהשיגרה שלנו, ואנחנו נתרגל אליהן כל כך, שכל מה שיניע אותנו להיכנס לחנות יהיו מחיר, קולקציה ומותג.

או אז, יצטרכו מנהלי הרשתות לחשוב על משהו חדש שיגרום לנו להשוויץ ויעמיד  אותנו בתור שעות… בינתיים, אמממ יאללה ביי.

עוד מהבלוג של עדי יופה

תצוגה מקדימה

התפוח הפך שחור. פרידה מסטיב ג'ובס

  הבן שלי, בכיתה ב' התחיל ללמוד השנה אנגלית. A זה apple, אמר לו המורה. "אפל, כמו במחשב של אמא" צוהל הילד ומראה למורה ההמום את האייקון המיתולוגי בגב המקינטוש. המורה, שכבר הגיע עם תמונה של תפוח אדום ויפה, הופך את הקלף,  ועובר לאות...

תגובות

פורסם לפני 8 years

דרושה פרטיות!

דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: את יושבת בסלון וקוראת עיתון. בדיוק עשית לעצמך קפה, חמש דקות של שקט. איזה כיף. מדפדפת בעיתון, מתלבטת אם לפתוח טלוויזיה, תיכף הילדים יחזרו. את נהנית מכל רגע. פתאום נפתחת הדלת של הבית ומישהו מופיע...

תגובות

פורסם לפני 9 years

ואז באה מאסטר שף: הטרנד שסחף את המדינה

כל אתרי האינטרנט חיפשו הבוקר את המילים הנכונות על מנת לתאר את פצצת הרייטינג הקרויה, הגמר של מאסטר שף. יותר מ 41% אחוזי צפייה בגמר אמש (ואף יותר בפיק ההכרזה), זה בהחלט שיא שצריך להתייחס אליו ולנסות להבין האם ניתן לשחזר...

תגובות

פורסם לפני 9 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה