נעליים- קונים מהר! (אולי מהר מדי…)

בחורה עם מחשב נייד

כמה זוגות נעליים יש לך בארון? 4? 10? 30?… אני יכולה להמשיך… אני מודה שיש לי שריטת נעליים לא קטנה, ובספירה האחרונה שעשיתי כשהחלפתי ארון קיץ, הפסקתי לספור אחרי הזוג החמישים. זה לא אומר שאני נועלת את כולם, כן? אבל טוב שיש בארון.

הנעליים שלנו מתפקדות כאביזר אופנתי לכל דבר, פריט לבוש שנועד לשדרג את ההופעה, לתת לה טוויסט או להשלים את הלוק שאנחנו רוצות ליצור.

הרבה לקוחות שלי מתייעצות איתי לגבי השילוב הנכון של הנעליים עם הלוק הכללי: הן לא תמיד יודעות אילו סנדלים מתאימים לחצאיות או לשמלות? מה ייראה הכי טוב עם ג'ינס סקיני? ומה עם מכנסיים בגזרה ישרה? ואיך בכלל להתאים בין הצבעים?

נתחיל בצבע – אם אתן מוגבלות מבחינת תקציב (או מקום אחסון) אני ממליצה להחזיק בבית נעליים בשני צבעים בסיסיים- חום ושחור (אגב, כשאני מדברת על נעליים אני מתכוונת גם לסנדלים, עקבים, מגפיים… כל הסוגים!).

חום ושחור הם צבעים נייטרליים והם ישתלבו בצורה הרמונית ונעימה לעין עם כל הצבעים שיש לכן בארון.

כלל אצבע קצר ממני – ברירת המחדל שלכן צריכה להיות נעליים חומות, ולא שחורות! מתי כן לבחור בנעליים שחורות? כשאנחנו לובשות איזה שהוא פריט לבוש שחור או אפור. בשאר המקרים- הייתי בוחרת בנעליים חומות.

אבל אנחנו הרי לא עובדות על אף אחד, ובינינו – לרובינו אין רק שני צבעים בארון הנעליים.

אז איך בכל זאת לשלב צבעים? במדריך הצבע המלא יש הסבר מפורט בדיוק על זה! פה אתן תמצאו את כל שילובי הצבעים שאתן יכולות לעשות בלבוש ובנעליים.

איך מתאימים את הנעליים למה שאנחנו לובשות? איזה סוג עקב מתאים לאיזה בגד? יש כל כך הרבה אופציות – מה הולך עם מה? אז ככה:

כשאנחנו לובשות חצאיות או שמלות קצרות, כדאי לבחור בסנדלים ללא רצועה שחותכת את הרגל, או בסנדלים עם מפתח ארוך (כמו נעלי סירה), כדי שהרגל תיראה ארוכה יותר.

סנדלים עם רצועה מסביב לקרסול בעצם "חותכים" לנו את אורך הרגל ומקצרים אותנו. אבל אם אתן ממש ממש רוצות סנדלים עם רצועה – בחרו בצבע בהיר יחסית, כזה שמשתלב עם צבע הגוף שלנו. ככה החיתוך של הרגל פחות מורגש.

כדי שתראו את ההבדל, צירפתי לכן שתי תמונות של קים קרדשיאן – בתמונה התחתונה אפשר לראות איך הרצועות השחורות "חותכות" את הרגל שלה ומקצרות אותה, ובתמונה העליונה, הרצועות בצבע הגוף משתלבות עם כל אורך הרגל ומציירות דמות ארוכה יותר.

מה עם מכנסי הסקיני שלא רוצים ללכת לשום מקום (אלוהים יודע למה…)? בגלל שהגזרה של הסקיני נצמדת לאורך כל הרגל, לא הייתי משלבת נעלי פלטפורמה גסות, כי כף הרגל תיראה מגושמת ביחס לרגל:

מה כן אפשר לשלב עם הסקיני? נעלי סירה שטוחות או עם עקב עדין (באיזה גובה שבא לך), או אפילו נעלי אצבע צבעוניות. העיקר שכף הרגל תיראה פרופרוציונלית ביחס לרגל עצמה, ולא גדולה ומגושמת מדי:

אם הגזרה של המכנסיים היא ישרה ולא צמודה לכל אורך הרגל– השילוב עם עקב הפלטפורמה ייראה טוב יותר, ואז גם עקבים גסים יחסית.

איך להתאים את הנעליים הנכונות לכף הרגל שלנו?

כשכף הרגל רחבה, כדאי לבחור בסנדלים עם רצועות עבות יחסית או אלכסוניות, ולא ב"סנדלי חוטיני" עם פס דק לאורך כף הרגל- סנדלים כאלו מדגישים את רוחב הרגל. הסדנלים האלו יתאימו לכפות רגליים צרות ועדינות יותר.

בטור הימני נמצאים הסנדלים שיחמיאו לכפות רגליים רחבות יותר- כאלו שיטשטשו את רוחב כף הרגל, ויתנו אשלייה של רגל עדינה יותר. בטור השמאלי תמצאו את הסנדלים שיחמיאו לכפות רגליים צרות וקטנות יחסית.

אם יש לך קרסוליים קצת עבים, לא הייתי בוחרת בסנדלים עם רצועה שתמשוך את הפוקוס לשם, אלא בנעל פתוחה בגזרת סירה- שטוחה או על עקב, שמאריכה את הרגל.

ועוד כמה טיפים קטנים-

כמובן שבקיץ כשכפות הרגליים חשופות בסנדלים, כדאי גם להשקיע בפדיקור – אבל את ממש לא חייבת לעשות את זה אצל קוסמטיקאית, אפשר גם לבד!

כשאין לי זמן להגיע לקוסמטיקאית, זה מה שאני עושה בבית – שופכת לגיגית גדולה מים חמים, מוסיפה סבון ריחני וכף סודה לשתיה (מסתבר שזו מן אבקת פלא שעושה מלא דברים, ובין היתר גם מרככת את העור הקשה שבכפות הרגליים), ואחרי שהרגליים נחות רבע שעה במים החמימים (בזמן הזה אני גולשת בפינטרסט) – משפשפים עם אבן מיוחדת ומקנחים בפילינג ובקרם גוף.

בימים שאני לא נוזלת מחום, אני שמה גרביים מיד אחרי מריחת הקרם כדי שייספג יותר מהר, אבל זה ממש לא חובה, בטח שלא בחום של יולי – אוגוסט!

אבל בשורה התחתונה, הדבר הכי חשוב הוא לבחור בנעליים נוחות– שלא משפשפות, שלא לוחצות ושלא מציקות! תמיד תמיד תמיד, הנוחות תהיה לפני האופנה והמראה, קפיש? 🙂 

רוצה לשמוע עוד? באתר שלי כבר ביקרת?

www.shanistyling.com

כבר הורדת את מדריך הסטיילינג החינמי שלי?

לקבלת המדריך במתנה, לחצי כאן.

כתבו לי! shanistyling@gmail.com

www.facebook.com/shanistyling

 

שני זהר סטייליסטית אישית
נעים להכיר, שמי שני זהר ואני סטייליסטית אישית. אני מלבישה נשים, נשים כמוני, נשים שאוהבות להיראות ולהרגיש טוב, נשים מלאות בעיקר בחיים ושמחה. אני מעניקה לנשים כלים להכיר את גופן, לעשות בחירות נכונות, להכיר צבעים, גזרות ועולם שלם שיגרום להן להרגיש נפלא ולהיראות מעולה! www.shanistyling.com