תצוגת האופנה הכי נוצצת

תמונות מהתצוגה שתעשיית האופנה העולמית כולה חיכתה לה בציפייה דרוכה, תצוגת הקוטור הראשונה של המעצב ראף סימונס עבור בית כריסטיאן דיור

09/07/2012
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • RSS
» מיליון פרחים כיסו אעת חמשת הקירות של חלל התצוגה

מעטים הם בתי האופנה המציגים קולקציות של אופנת הוט קוטור, דהיינו קו אופנה בתפירה עילית מוקפדת ויוקרתית במיוחד. אחרי שנים של דעיכה בתחום הזה, הדורש מחד השקעה עצומה ובהתאם הרווחיות שבו לא גדולה על אף שהבגדים נמכרים במחירי עתק, נידמה שחלה התעוררות מסוימת בשנים האחרונות והאופנה בתפירה עילית חוזרת לימי הזוהר שלה. אולי מפני שזהו סמל סטאטוס נחשק המעצים את המוניטין של בית האופנה המציג אותו. רק לאחרונה פורסם, כי גם הצמד דולצ'ה וגבאנה מתעתד להציג לראשונה קו חדש של תפירה עילית (בקולקציה שתוצג בעוד שבועות אחדים בסרדיניה אך ורק לפני לקוחות פוטנציאליים), אצל ורסצ'ה חזרו להציג בחורף שעבר את קו הקוטור "אטלייה ורסצ'ה" אחרי הפסקה של שמונה שנים וגם "ארמני פריבה" הינו קו חדש יחסית, שזכה כבר מתחילת דרכו להצלחה יתרה.

שבוע אופנת הקוטור לסתיו 2013-2012, נפתח בפריס עם התצוגה של "אטלייה ורסצ'ה". אחרי שהחזירה לחיים את קו הקוטור של המותג, דונטלה ורסצ'ה עושה סגירת מעגל נוספת ומחייה עוד מסורת ותיקה עם הצגת הקולקציה במלון הפאר "ריץ" בכיכר ונדום בפריס, המקום שבו נהג אחיה ג'יאני ורסצ'ה להציג בקביעות את קולקציות הקוטור שלו.
..
מה למדנו מתצוגות אופנת העילית שהסתיימו עכשיו בפריז
.....

אבל לפני כן לתצוגה שתעשיית האופנה כולה חיכתה לה בציפייה דרוכה, תצוגת הקוטור הראשונה של המעצב ראף סימונס עבור בית כריסטיאן דיור שהתקיימה אתמול. אחרי למעלה משנה של שמועות וספקולציות שסבבו את מותג האופנה של דיור מאז נזרק משם ג'ון גליאנו בבושת פנים, נבחר המעצב הבלגי סימונס ממעצבי האופנה הבולטים של העשור האחרון, לקחת את מושכות העיצוב ומונה למנהל הקריאטיבי של בית האופנה הוותיק והאלגנטי הזה. סימונס היה בשבע השנים האחרונות המנהל הקריאטיבי של המותג זיל סנדר ונחשב למעצב חתרני בעל סגנון מינימליסטי ומאופק, לכאורה לא הבחירה הטבעית לעיצוב אופנה עילית. דווקא משום כך הייתה זו בחירה מפתיעה ונועזת מצידו של ברנאר ארנו, הבעלים ויו"ר תאגיד המותרות LVMH, שהמותג דיור הוא בבעלותו כמו גם מותגים נוספים דוגמת לואי ויטון, מרק ג'ייקובס, ז'יוונשי, סלין ועוד.

בהתאם לגודל המעמד, כל מי שהוא משהו בעולם האופנה הגיע לתצוגה המדוברת במפגן תמיכה והתרגשות יוצאי דופן. המעצבים: מרק ג'ייקובס, אלבר אלבז, ריקרדו טישי, אוליבייה טייסקנס, דונטלה ורסצ'ה, דיאן פון פירטנסברג, אזדין אלאיה ועוד, כל עורכי ועורכות האופנה הנחשבות, בראשן אנה וינטור, פרנקה סוזני, קייטי הורן, וגם קארין רוטפילד וכמובן שחקניות קולנוע כמו שרון סטון, ג'סיקה אלבה וסלבס נוספים שגדשו את השורות הראשונות .

חלל התצוגה היה בעצם חמישה חללים שונים, שקירות כל אחד מהם כוסה מן המסד ועד הטפחות בשלל פרחים רעננים, בסוג של מחווה לאהבתו המפורסמת של מר כריסטיאן דיור לפרחים: סחלבים לבנים בחלל אחד, כחולים בחלל האחר, מימוזות צהובות ושושנים ורודות בחלל השלישי וכן הלאה, אפילו אנה וינטור נתפשה לוחשת: "האם זה לא מדהים?! מיליון פרחים..."

הדגם הפותח את התצוגה: גרסת סימונס לג'קט ה- "BAR" של כ. דיור עם מכנסי סיגר בחליפת טוקסידו נחשקת

..

אבל יופיים של חללי התצוגה לא האפיל על יופייה של הקולקציה וסימונס הצליח לתרגם את האסטטיקה של תקופת כריסטיאן דיור משנות ה-40, לאופנה עכשווית ומודרנית המתכתבת באלגנטיות עם העבר. תחת ידו הבוטחת ויכולתו הורסטילית הפכו אלמנטים אייקונים של דיור לנוכחים כמעט בכל דגם שעלה על המסלול, אחרי שעברו דרך פילטר העיצוב של סימונס.

כבר בדגם הפותח את התצוגה ובהמשך לכל אורכה, נראו האינטרפרטציות של סימונס לג'קט ה -"BAR" האייקוני של דיור. בתחילה בחליפה בסגנון גברי עם ג'קט טוקסידו שחור ומובנה ואח"כ בגרסאות פפלום מוגזמות בכוונה, אותם ציוות סימונס למכנסי סיגר אלגנטיים במקום החצאית הרחבה אצל כ. דיור.

שמלות סטרפלס צמודות בשחור, אדום ובורוד חיוור, קיבלו אצל סימונס קו יותר גיאומטרי ושמלות מעיל באדום לוהט וכחול עם כיסים עמוקים, מותן מודגשת וחצאית מלאת ווליום, יצרו נרטיב מודרני מבית היוצר של סימונס על אחת מהגזרות הכי מצוטטות של דיור. גרסאות נוספות של סימונס לגזרה שיצר דיור ושכונתה אז "המראה החדש", נראו גם בשמלות רקומות יפיפיות, עם מותן מודגשת וחצאית רחבה בטול ואורגנזה של צבעי כחול על שחור, ובלבן עם רקמה צבעונית מעודנת בדגם שנעל את התצוגה.

הסטיילינג איתו בחר סימונס ללוות את הקולקציה, יצר מראה שהוא לגמרי מודרני אך בשימוש עם אלמנטים אשר היו נהוגים גם בעבר, החל מנעלי הסטילטו בעלות הקצה המחודד, הליפסטיק באדום עז ותכשיטי הפנינים שענדו הדוגמניות.

סימונס כבר הוכתר בעבר כמעצב חתרני ומתריס, הפעם הוא הוכיח שהוא עומד בציפיות הגבוהות שתלו בו וגם השכיל להבין כי העתיד שוכן אי שם בעבר. הוא ללא ספק הצליח למתוח קו אלגנטי עם תפרים בלתי נראים, מהמורשת האגדית של בית דיור לאופנת קוטור בת זמנינו.

מותני צרעה מודגשות, עוד אלמנט אייקוני מגזרת "שעון החול" של כ.דיור

פפלום מוגזם כמעט כמו שמלה (במעין דגם מוקטן של הגזרה האייקונית שיצר כ. דיור) מעל מכנסי סיגר צמודים

צללית "המראה החדש" בורסיה העכשוית של סימונס


שמלת מעיל עם אלמנטים אייקוניים מבית דיור: חצאית מלאת ווליום, מותן מודגשת וכיסים עמוקים

מודרניות עכשוית בורסיה על קלאסיקה של העבר - מושלם!



רקמה בטול כחול על בד שחור ונעליים תואמות עם קצה מחודד


הקווים יותר גיאומטריים, צבע הלימון נועז ועכשוי, בעוד ורסיה עכשוית על הצללית האייקונית של דיור

כנ"ל באדום עגבניה עז


פפלום מרוקם ברקמת חרוזים צפופה הנראית כמו קוויאר


וגם בחצאית

מחוך בורוד פוקסיה נועז עם שובל, מעל מכנסי הסיגר

התכשיטים:

הסלבס:

מרק ג'ייקובס

אלבר אלבז

אנה דה לה רוסו

אנה וינטור ולצידה בתה בי שייפר

מריון קוטייר

שרון סטון

נטליה וודקובה ובן זוגה אנטוניו ארנו (הוא הבן של הבעלים של תאגיד LVMH ועל כן שידוך מוצלח לכל הדעות...)

הנסיכה שרליין (אשתו של הנסיך אלברט ממונקו) - היא סוג הלקוחות אשר רוכשים אופנת קוטור ויש להן גם לאן ללבוש את זה...

..

*

מתוך הבלוג של אלישבע כספי



תגיות:

מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה