איך לכתוב בלוג אופנה

בקרוב נפגוש אותה בכנס הבלוגרים - עד אז, דר משיח מבלוג האופנה "אפונה", מנדבת לנו חמישה טיפים, איך לעשות את זה בסטייל

21/06/2012
גילי גרשוני קבלו עדכונים מגילי
  • RSS
» המתלבשת הטובה ביותר בכנס הבלוגרים. משיח

דר משיח, מחלוצות בלוגספירת האופנה הישראלית, הקימה את הבלוג שלה "אפונה" בינואר 2008. משיח, בת 32, מנהלת אתר של חברה גדולה ומובילה בארץ ובשעות הפנאי משקיעה את מרצה בבלוג, שצילומיו המקצועיים הפכו לסימן ההיכר שלו. במשך ארבע וחצי השנים האחרונות היא משתפת את הקוראים בעלילות האופנה שלה, חולקת הגיגים והשראה, מציגה תמונות של מלבושיה ומכניסה את הגולשים לנבכי מלתחתה המתפתחת והמתעדכנת מדי יום. בכנס הבלוגרים הקרוב blogo היא תשתתף בפרוייקט 7/8 ותספר על אפונה, בינתיים היא מנדבת לנו חמישה טיפים למי שרוצה לפתוח בלוג אופנה מצליח. הטקסט כתוב בלשון נקבה עקב העובדה הפשוטה שרוב מי שמתחזק בלוג אופנה שייך למין הנשי, אך כל הכתוב רלוונטי לא פחות גם לבחורים שביניכם, המעוניינים לעבות את הצד הגברי של בלוגספירת האופנה.

>> רוצים לפגוש את דר ולשמוע ממנה על בלוגינג בסטייל? הרשמו לכנס הבלוגרים

1. היי עצמך

אם החלטת לפתוח בלוג אופנה לאחרונה, סביר להניח שאת מכירה ועוקבת אחרי לא מעט בלוגים שכבר קיימים ופועלים בשטח. בוודאי יש אצלך במועדפים כמה בלוגים שאת אוהבת ומבקרת בתכיפות וכאלה שאת שואבת מהם השראה. זה מעולה להסתכל מה קורה בעולם ולקבל השראה, אבל השתדלי שההשראה הזו לא תשתלט לך על הבלוג. המלצתי הראשונה והחשובה ביותר למי שפותחת בלוג אופנה היא להיות עצמך ולא להתבייש בכך, ובעיקר לא לנסות להיות מישהו/מישהי אחרת. אישיותך והאופי הייחודי שלך הם הנכס החשוב ביותר שאת מביאה לבלוג, יותר מכל מלתחה מפוארת, מצלמה משוכללת או עיצוב אתר מוצלח.

2. פתחי אוריינטציה טכנולוגית.
פלטפורמות הבלוגים החינמיות כמו blogger או wordpress הינן נוחות וידידותיות מאוד למשתמש וממש לא צריך לעשות תואר במדעי המחשב כדי לפתוח בלוג בימינו. עם זאת, יצירת פוסטים ועיצוב הבלוג ידרשו ממך ידע טכני מסוים או לפחות את הרצון והיכולת ללמוד אותו. קחי בחשבון שאם את פותחת בלוג אופנה שמציג את סגנונך האישי וצילומי מלבושים שלך, תצטרכי לדעת דבר או שניים על הורדת תמונות מהמצלמה למחשב, התאמת תמונות לסביבת מסך ולבלוג הספציפי שלך ואחסונן ברשת.
כמו כן, לשם ביצוע שינויים עיצוביים בבלוג ועל מנת לקסטם (מלשון customize) את תבנית הבלוג בהתאם לרצונך וצרכייך תצטרכי להתעסק קצת עם קוד ה-HTML. אל חשש, הרשת מלאה במדריכים ו-tutorials שיעזרו לך אבל כדאי שתהיי מוכנה מראש להתמודד עם הנושאים הללו.

3. מצאי מה מייחד אותך ובמה את הכי טובה
בארצנו הקטנטונת יש כבר עשרות (אם לא מאות?) בלוגי אופנה, ובעולם ניתן להעריך שישנם עשרות ואולי מאות אלפים. דעי לך שאת נכנסת לעולם תוכן שהוא מאוד רווי ועל מנת להתבלט בתוך עומס המידע והאימג'ים הזה, אני מציעה שתחשבי היטב מה מייחד אותך מהבלוגים ומהבלוגרים האחרים. האם את טובה במלאכות יד או תופרת לעצמך את הבגדים במו ידייך? האם יש לך אחלה רעיונות לפרויקטים של עשה זאת בעצמך (DIY)? האם הכתיבה שלך שנונה במיוחד או שאת צלמת מחוננת? התמקדי במה שאת עושה הכי טוב והציעי ערך מוסף לקוראייך באמצעות נקודות החוזקה שלך. בלוג איננו חובה ואין פורמט אחיד לאיך צריך להיראות בלוג אופנה – פשוט תעשי את מה שאת הכי טובה בו והתמקצעי בו.

4. קחי בעלות מלאה על התוכן שלך
אין דבר שמאכזב אותי יותר מאשר להיכנס לבלוג אישי ועצמאי כלשהו, ולקרוא פוסט שמצוטט, כמעט כלשונו, מתוך הודעה לעיתונות שהוציא משרד יח"צ כזה או אחר. לדעתי האישית, אין סיבה שבלוגרים יהיו שופרם של המותגים והיחצ"נים (את המשימה הזו מבצעת בדר"כ העיתונות הממוסדת, באינטרנט או בפרינט) ובתור מי שמחזיקים יומנים או טורים אישיים ועצמאיים באינטרנט הבלוגרים ממש לא צריכים לחפש חומרים יחצניים על מנת למלא את הבלוג שלהם בתוכן.
אל תתפתי לקחת תכנים מן המוכן, ואל תרגישי מחוייבת למידע שגורם חיצוני כלשהו העביר לך– כל היופי בבלוג הוא שהוא מעביר תכנים מקוריים, אותנטיים ויחודיים, אולי אף בועטים ולא קונפורמיסטיים. זה לדעתי גם מה שהקוראים של בלוג מחפשים, כי לקרוא את העיתון היומי הם יכולים גם במקום אחר...

5 . הכירי את תחום האופנה באינטרנט ובסלולר
מלבד בלוגי אופנה קיימות ברשת האינטרנט אינספור פלטפורמות תוכן אופנתי: החל באתרים כמו Lookbook, Chictopia או Chicisimo שבהם ניתן להעלות תמונות של אאוטפיטים ולצבור נקודות ועוקבים, אתרים כמו polyvore ו- fashiolista שמאפשרים לאסוף תמונות של פריטים וליצור באמצעותן קולאז'ים, וכלה באפליקציות כמו אינסטגרם ופינטרסט שלא מיועדות באופן ספציפי לאופנה, אבל הפכו לכר שיתוף תוכן ויזואלי נוח ופורה עבור הבלוגרים האופנתיים.
היי מעודכנת בנוגע לאתרים החדשים והמרכזיים כמו גם בחידושים הטכנולוגיים ונצלי אותם לנוחיותך לשם שיתוף תכנים, חשיפה לתכנים של בלוגרים אחרים ומובילי דעה מהארץ ומהעולם, וצבירה של עוקבים ואנשים שמתעניינים בתכנים שלך.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה