מה לאכול כדי לקבל עור יפה ובריא

שוקולד, פירות יער, סלמון ושקדים: עכשיו הזמן להכניס לתפריט מזונות שיעזרו לעור שלך להיות יפה, בריא, זוהר ונטול פגמים. מזון בשירות היופי

31/12/2013
אסנת עופר קבלו עדכונים מאסנת
  • RSS

לא רק מוצרי קוסמטיקה: גם המקרר שלנו עמוס בעשרות מרכיבים טבעיים ובעיקר בריאים, חלקם אפילו זולים, שיכולים להשפיע על מראה העור. זה לא אומר שצריך לזרוק את הקרמים והסרומים לפח האשפה, ממש לא. אלא שאפשר וכדאי לנסות להשפיע על בריאות העור באמצעות תזונה נכונה, ושזו, מלבד התועלת הקוסמטית ושיפור המראה, תסייע גם לבריאות הלב, מערכת העיכול ושאר המערכות החיוניות בגוף. אז למה לא, בעצם?

1. סלמון: בזכות חומצת השומן החיונית אומגה 3

רבות כבר דובר על הקשר בין אומגה 3 לבין בריאות הלב, הפחתת מצבי דלקת והשפעה נוגדת דיכאון. מתברר שחומצת השומן החיונית אומגה 3 חיונית גם לבריאות העור. כפי הנראה, אומגה 3 שומרת על לחות העור ומטפלת במצבי דלקתיים שמתהווים בו, כגון אקזמה.

2. גזר, מנגו, דלעת ובטטה: בזכות בטא קרוטן

בטא קרוטן הוא חומר צבע (פיגמנט) אדום-כתום שמצוי בשפע בפירות וירקות. בטא קרוטן הופך בגוף לויטמין A. הויטמין הזה משפיע על העור, ונחשב לנוגד חמצון (אנטי-אוקסידנט) שמדכא הפרשת שומן. על כן מוצרי קוסמטיקה רבים מכילים נגזרות שלו (רטין A), נמכרים במרשם רופא ומיועדים לטיפול בעיות עור כגון אקנה.

3. שקדים ואגוזים: בזכות ויטמין E

שקדים ואגוזים הם מקור מצוין לחלבון, לסידן (שקדים, בעיקר), מצוינים כחטיף טבעי ובריא לנשנושים. אבל עיקר חשיבותם בכך שהם מספקים שומן צמחי מעולה ו-ויטמין E. זהו ויטמין שנחשב לנוגד חמצון עוצמתי, המשפיע על בריאות הלב. ועוד: מחקרים בבעלי חיים הראו כי יש לויטמין E השפעה בהפחתת קמטים והוא מעכב את הזדקנות העור. ייתכן שיש לו השפעה גם על מניעת סרטן העור. לכן, הוא משולב בתכשירים קוסמטיים רבים, ויש גם שממליצים למרוח אותו ישירות על העור.

4. שמן חמניות ושמן חריע: בזכות החומצה הלינולאית

חומצה לינולאית, שנקראת גם אומגה 6, היא חומצת שומן חיונית ובלתי-רוויה, שמסייעת לעור לייצר סרמיד, ובכך לשמר בתוכו לחות ונוזלים. תכשירים קוסמטיים רבים מכילים סרמיד – שהוא חומר שומני שהכמות שלו בעור משתנה בהתאם לתנאים הסביבתיים והגיל. ירידה בכמות הסרמיד גורמת לאבדן לחות ולקמטים.

5. פלפל אדום, קיוי ופירות הדר: בזכות ויטמין C

ויטמין C חיוני ליצירה של קולגן – חומר שאחראי בין השאר על גמישותו וחוזקו של העור. פירות וירקות נוספים שנחשבים עשירים בויטמין C: כרוב וברוקולי, גויאבות, תות שדה ועוד.

6. תות, פטל, דובדבן ואוכמניות: בזכות שפע של נוגדי חמצון

אמנם פירות יער נחשבים למזון חדש על מדפי הסופרמרקט הישראלי, העונה שלהם קצרה והם יקרים, אבל בעולם מכירים בהם ב"מזונות על". הסיבה לכך: הם מכילים כמויות עצומות של צבענים (פיגמנטים) סגולים ואדומים, שנחשבים לנוגדי חמצון יעילים. תכונות נוספות שמשוייכות לצבע האדום-סגול: חיזוק הקולגן שבעור ושיפור זרימת הדם. בנוסף, פירות יער מומלצים כמזונות שמאטים הזדקנות (אנטי-אייג'ינג), בגלל שהם מכילים כמויות גדולות של הויטמינים  A C ו-E, שנחשבים לנוגדי חמצון גם הם. המחקרים השונים שמתפרסמים בספרות המקצועית, מעידים כי הפירות הללו משפיעים על בריאות הלב, שימור הזיכרון, האטת הזדקנות, מניעת זיהומים ועוד. אם לא מצליחים להשיג פירות טריים, אפשר לאכול קפואים או מיובשים.

7. כמון, קינמון, ג'ינג'ר ואורגנו: בזכות שפע של נוגדי חמצון

הם לא רק משפרים את טעם המזון, כי כמו פירות היער, גם צמחי תבלין טריים וחלק מהתבלינים המיובשים עשירים מאוד בנוגדי חמצון. אבל זהירות: חלקם של התבלינים החריפים עלול לגרום להזעה ולאדמומית בעור.

8. שוקולד וקקאו: בזכות הפוליפנולים

שוקולד הוא מתחרה נוסף לפירות היער, בזכות כמות גבוהה של נוגדי החמצון הייחודיים שהוא מכיל - הפוליפנולים. יש אפילו מי שמאמין שמדובר ב"פרי-על". הכוונה היא לאבקת קקאו איכותית ולשוקולד מריר שמכיל אחוזים ניכרים של מוצקי קקאו, פחות לשוקולד חלב ושוקולד למריחה, שנחשבים "סוג של ממתק".

9. בשר, ביצים וגרעינים: בזכות האבץ

אבץ הוא מינרל חיוני שבין שאר תפקידיו מהווה מרכיב נחוץ ליצירת קולגן. מחסור באבץ עלול לגרום לריפוי איטי של פצעים בעור, כמו פצעי אקנה, ופגמים נוספים. יש שממליצים על תוספת אבץ (כתוסף תזונה) לריפוי אקנה.

***




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה