למה לא מגיבים לקורות החיים שלך?

משרות פיקטיביות שמופיעות בלוחות, חברות שמפרסמות כדי לעשות רושם על גוגל על מתחרים, ועוד סיבות שצריך לקחת בחשבון, כשאין תגובה לקורות החיים ששלחת

20/05/2012
נירית גלר ג'מילי קבלו עדכונים מנירית
  • RSS
» נירית גלר ג'מילי

נראה שתופעה זו נוגעת כמעט בכל מחפשי העבודה. פשוט כמעט ואין תגובות לקורות החיים, נקודה. ותופעה זו היא ממש לא רק אצלך!

יתכן שזה בגללך ויתכן שלא. בכתבה הזו אאיר על כמה סיבות אפשריות שבגללן לא חוזרים אלייך. וכן, יתכן שזה בכלל לא קשור לאופן בו מוצגים קורות חייך, וגם לא בגלל הגיל או האמהות וכו'. חשוב שתדעי, שישנן "נשמות טהורות", שכדי להשיג את מטרתם, הם משתמשים בתשוקה של מחפשי עבודה למצוא עבודה, והם יכולים להיות הסיבה, שקורות חייך לא זוכים לתגובה.

מי ה"נשמות הטהורות" הללו? ומה הסיבות הנוספות שיכולות לגרום לקורות החיים שלך להיות "בלתי נראים"?

"הנשמות הטהורות" / סיבות שלא תלויות בך

1. חברות השמה אשר רוצות למלא מאגרים – זה יכול להיות על מנת להגיע ללקוחות חדשים ולהרשים עם מאגר של עובדים "חם", או שהן שומעות על גיוס עתידי ומעוניינות להגדיל מאגר על מנת לצבור יתרון על חברות השמה מתחרות. במקרה הטוב זוכים הפונים לתגובה ש"פרטייך שמורים אצלנו במאגר ונעדכן אותך כאשר תהיה משרה שעשויה להתאים לך".

חשוב לי לציין, שישנן חברות השמה הגונות שלא נוהגות לתעתע במחפשי עבודה, ואני אישית מאמינה, שפניה לחברת השמה איכותית היא דרך נהדרת להיחשף למשרות נוספות ולמצוא דרכה עבודה.

2. קידום בגוגל – על מנת לקבל מקום טוב בגוגל חברות עסקיות וחברות השמה מפרסמות משרות על מנת לייצר תנועה גדולה באתר, ובכך לקדם את האתר מול גוגל. מיותר לציין שלפניות שכאלה זוכים מחפשי העבודה להתעלמות מוחלטת.

3. פעילות המשקפת תנופה – חברות מפרסמות משרות על מנת לשדר למשק/ למתחרים/ ללקוחות שהן חברה שגדלה ומתפתחת. הדרך שלהן לייצר חזות שכזו הינה בעזרת פרסום משרות פיקטיביות. התגובה, שלה זוכים קורות החיים במקרה הזה, דומה מאוד לסעיף הקודם, דהיינו, להתעלמות.

4. קרולרים- עכבישים אשר סורקים את הרשת, מאתרים את כל המשרות אשר מתפרסמות באינטרנט ומפיצות אותם למחפשי עבודה. עבור מחפשי עבודה זה פתרון נפלא, שכן במקום ללמוד איפה ניתן למצוא משרות באינטרנט אשר מתאימות להם, עושה חברה שכזו (בעזרת מנוע חיפוש כזה) את העבודה, ומגישה להם את המשרות היישר למייל הפרטי. עד כאן זה נשמע יפה ומבטיח, עד שנתקלים בתגובה של המפרסמים של אותן משרות שאותרו והופצו. אותם מפרסמים רצו פרסום קטן וצנוע, שאיתו יוכלו להתמודד במתן תשובות לפונים, אך מרגע שהמשרה מאותרת על ידי מנועי החיפוש, המודעה נחשפת להרבה מאוד מחפשי עבודה, והמפרסם מוצא את עצמו מוצף באלפי קורות חיים, מבלי שום אפשרות להתמודד עם כל מה שקיבל. גם אם הוא זועק להסרת המודעה (וגם אם היא מוסרת לאלתר), הרי שמאוחר מידי, ותיבת המייל שלו כבר קרסה מאלפי המיילים. התוצאה במקרה הזה זהה למקרים הדומים – הפונים זוכים שוב לחוסר תגובה, אולי הראשונים שישלחו קורות חיים, רק הם אולי, יזכו לתגובה.

5. חברות שאינן מכבדות אנשים – הנוהג באותן חברות לענות רק למי שמתאים. כנראה שמי שהמציא את הנוהג הזה הרבה זמן לא היה בסיטואציה של חיפוש עבודה, ולא מבין ששמה של חברה הוא גם באופן שבה מתייחסת החברה לאנשים בכלל וגם למחפשי עבודה שפונים אליה (כי, כולם יודעים , שאף אחד לא זוכר שהיה כתוב באותיות קטנות "רק פניות מתאימות תענינה").

סיבות שתלויות בך

1. קורות חיים שבאמת רשומים לא טוב, ואולי הם רשומים "נכון" אך הם לא "פותחי דלתות" ולא מקדמים אותך לראיון עבודה. עשי בדק בית, תבדקי אם קורות החיים שלך אכן מקדמים אותך.

2. אם עד היום הגעת למעט משרות, שעשויות להתאים לך, אולי הדרך בה את פועלת לא מקדמת אותך, ואני מציעה לך לאתגר את עצמך לפעול בדרכים אחרות.

אני מזכירה לך שלחפש עבודה דרך המחשב זוהי הדרך הכי פחות אפקטיבית.

אז מה אני אומרת כאן?

יתכן שאת לא זוכה לתגובה בגלל כל הסיבות שאינן תלויות בך, וזה בכלל לא קשור לגיל שלך, לניסיון שלך, לאימהות שלך או לכל דבר אחר.אך יתכן שהסיבה לכך היא גם בגללך. עשי בדק בית, אתגרי את עצמך לפעול אחרת ובדרכים הרבה יותר אפקטיביות, והחיפוש באמצעות המחשב הוא דרך עם סיכויי הצלחה נמוכים מאוד.

ואני לא אומרת לא לפעול בדרך הזו אלא למזער אותה, ולמקד פעילות בדרכים אחרות.

אני מזמינה אותך לקרוא את המאמר –"מה הכי חשוב לדעת על קורות חיים" -

את מוזמנת להיעזר בי ל"בדק בית".

אני איתך עד למציאת עבודה

נירית גלר ג'מילי - יועצת "קצת אחרת" למציאת עבודה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה