המסע בעקבות הקבב המושלם

אל תתנו לעובדה שטל עירוני דוברת פולנית שוטפת להטעות אתכם. היא גדלה על קבב מזרחי ולא תנוח עד שתמצא את הקבב שהכי דומה לטעם הילדות שלה

מנגל

ההורים שלי ביחד מהתיכון, מגיל 14. הם למדו בתל אביב בגאולה ומקום הבילוי שלהם היה "צארום" בכרם התימנים. אותי הביאו לצארום בסל קל ישר מבית החולים ובגיל שנה כבר אכלתי שם סחוג בכפית. וקבב כמובן, כי אין, לא היה ולא יהיה כמו הקבב של צארום ז"ל.

את אותו הטקס כמובן עברו גם אחותי ואחי, אבל כשצארום נפטר המשפחה עברה משבר רציני. אבן הפינה עליה נבנתה משפחת עירוני התרסקה ונאלצנו לקום מן החול כפיניקס אימתני שמטרתו אחת ויחידה – למצוא את הקבב המושלם שיחליף את צארום.

עכשיו – אתם יושבים? אנחנו פולנים! ולא, אני לא מתכוונת לאלה שהגיעו לכאן לפני מיליון שנה, אני מדברת על כך שמדברים פולנית בבית ויש לי אזרחות ודרכון פולני, יעני גזעית עם תעודות. ועדיין, האובססיה המשפחתית היא קבב בפרט ואוכל מזרחי בכלל, וכל מי שמכיר אותנו מעדכן, שולח מיילים, פקסים, תמונות, כתובות ואנחנו תרים את הארץ במציאת אוכל שאנחנו אוהבים.

עם הזמן גם כל אחד פיתח אובססיית אוכל פרטית משלו ואנחנו נדון בכך בהמשך, אבל כרגע, לסיפתח, חייבים לפתוח עם קבב.

אבא נתי הכריז כבר מזמן שהקבב היחיד שמשתווה לשל צארום הוא הקבב של "דיאנה", אבל מה לעשות שנצרת זה לא בדיוק שתי דקות מהמרכז ואי אפשר לקפוץ כל יום לנגב שיפוד, כך שמצאנו כמה קבבים שאנחנו מאד אוהבים וממליצים עליהם קרוב לבית (יחסית).

מסעדת שאול ובניו – שכונת התקווה

אחד הקטעים שעלינו עליהם הוא שבדיוק מול מקומות מפורסמים שמפוצצים באנשים יש מסעדה, ולפעמים היא הרבה יותר טובה, כך שההכוונות שלנו הן בדרך כלל מול משהו. ובשביל להסביר איך לא להסתבך בסמטאות של שוק התקווה, יהיה הכי קל לומר שזאת המסעדה שמול "שמש", ובעיני היא הכי קרוב לקבב של צארום שיש.

רחוב המבשר 14, שוק התקווה, 03-6392344

.

נאייב בשוק לוינסקי

אני ממש מתנצלת מראש אם מישהו מבני העדה הפרסית יפגע, אבל אני הולכת למסעדות פרסיות אך ורק בשביל הקבב. המפורסמת שבהן היא סלימי בשוק לוינסקי, שהקבב שלהם מעולה אבל התורים שם אינסופיים, ויותר בעייתי מכך – אין להם טחינה! בדיוק ליד יש את מסעדת נאייב, שיש להם אחלה קבב שבעולם, טחינה ובר חמוצים סבבה לגמרי.

רחוב זבולון 12 תל אביב, 03-6829370

.

מאהר – רמלה

גם החומוס שלהם מצויין, ובכלל נקי ומצוחצח והכל טעים. וכמו שכבר הבנתם, גם היא נמצאת מול מקום אחר – מסעדת חליל המפורסמת.

רחוב קהילת דטרויט רמלה

.

שיפודי גבעת אולגה

לא רק הקבב מעולה, גם האדום שלהם מצוין, הסלטים והפיתות. והכי כיף ללכת אחרי הופעה שווה במבצר שוני ולבוא עם האנרגיות של המוזיקה, כי עם מוזיקה בכלל הכל יותר טעים.

רחוב החלוץ 6 גבעת אולגה, 04-6343384

.

ד"ר שקשוקה – יפו

אמנם קיבלתי את המתכון הסודי של הקבב המהמם של בינו, אבל נשבעתי לא לספר. כך שאין לכם ברירה אלא ללכת לאכול אצלו. אני לא רוצה להכביר מילים כי אני הולכת לדבר על הד"ר המהולל גם בטור הבא, אבל פשוט מדובר קבב מעולה.

רחוב בית אשל 3 יפו, 03-5186560

.

אתם מוזמנים לשלוח עוד הצעות והמלצות על הקבבים המועדפים עליכם ולכתוב לי. ודרך אגב, "אצלי בבית" לא נחשב להמלצה, אלא אם כן זה מגיע עם הזמנה…

צילום: טל עירוני
טל עירוני
עוסקת בשיווק דיגיטלי, ניהול תוכן, ניהול קהילות ומדיה חברתית. מתמחה בעיצוב, אופנה, אדריכלות, אומנות, שופינג, לייף סטייל, מוזיקה, אוכל, יין ואלכוהול, מלונאות, תיירות, פמיניזם, אופניים, אופנועים, קולנוע, טלביזיה, טרנדים ברשת. כל השאר - תנו לי שבועיים בנושא כלשהו ואני אלופה בו.