קסטרו: אופנת רחוב בנמל יפו

אמנים שמציירים מול הקהל על קירות נמל יפו ותערוכת אופנה מרשימה. הקונה נחמה אוהבת את תערוכת אופנת הרחוב של קסטרו

12/05/2012
הקונה נחמה קבלו עדכונים מהקונה
  • RSS
» מתוך קסטרו שטריט ארט פרוג'קט. צילום: עידו איז'ק

כשהשתחררתי מהצבא עבדתי חודשים ספורים במשרד רואי חשבון, רגע לפני שפיטרו אותי, עם המלצה שאבחר כיוון בחיים, כזה שלא יכלול עבודת מזכירות, הספקתי לקבל מתנת חג תלושים לקסטרו שהיו לקוחות של המשרד. הסתכלתי על הסכום הנכבד של התלושים והתבאסתי. קסטרו? מה יש לבחורה בת 20 לחפש בקסטרו? בשנת 1993 היה מדובר בחברה מזדקנת, חסרת כיוון ונטולת כל זהור.

כמעט 20 שנה חלפו. אני מצאתי כיוון שלא כולל עבודת מזכירות וקסטרו מצאו כיוון והפכו לאחת מחברות האופנה הישראליות המובילות. בכל הנוגע לאופנה, קסטרו לרוב לא מציגה חדשנות. הקולקציות שלה כוללות קלאסיקות לצד טרנדים עונתיים. מכנסיים, חולצות, וג'קטים מחוייטים נמכרים לצד כל מה שחם (בעונה הנוכחית צבעים בוהקים וזוהרים, צבעי גלידה, חולצות אוברסייז דקיקות והדפסים פרחוניים). המידות של קסטרו אמנם מוגבלות אבל מבחינת הגילאים הפנייה היא לקהל רחב.

בניגוד לקולקציות השמרניות יחסית, קסטרו בולטת בכל מה שמסביב. קמפיינים מושקעים ופרובקטיבים, תצוגות אופנה גדולות ויצירתיות והחל מהשנה שעברה "קסטרו סטריט ארט פרוג'קט" (מה רע ב"פרוייקט אומנות הרחוב של קסטרו" ?).

בפרוייקט שמתקיים זו השנה השניה בנמל יפו, מעצבי האופנה של קסטרו מארחים 11 אומנים מובילים מתחומים שונים מהארץ ומהעולם, לשיתוף פעולה ביצירת קולקצית קפסולה. למי שתוהה מהי קולקצית קפסולה ומתביישת לשאול- קולקצית קפסולה היא קולקציה מצומצמת של פריטים שעוצבו בידי מעצב או דמות מוכרת אחרת, לרוב אייקון אופנה, עבור חברת אופנה מסחרית. קולקצית הקפסולה כוללת מספר פריטים שמשתלבים זה עם זה ומיוצרת במהדורה מוגבלת. קסטרו הרחיבו את המושג, וקוראים כך לקולקציה שעיצבו המעצבים של קסטרו בשיתוף עם האומנים.

בשנה שעברה הדגש היה על שילוב בין המעצבים לאומני גרפיטי. השנה הפרוייקט הורחב ושולבו בו אומנים ממספר תחומים. במהלך השנה האחרונה עבדו המעצבים הקבועים של קסטרו בשיתוף פעולה עם האומנים ויצרו קולקציה השואבת השראה מהיצירות ומהאומנים עצמם. העבודה נערכה ברובה בזוגות של מעצב מול אמן ובסופה מוצגות 11 מיני-קולקציות הכוללות טי- שירטים, שמלות, חצאיות וחולצות, לצד נעליים ואביזרים משלימים. בקולקציית הגברים ניתן למצוא גם בגדי ים, צעיפים, שורטס ותיקי בד.

בחמישי האחרון, הושק הפרוייקט באירוע חגיגי, כמו שקסטרו יודעים ואוהבים. ראשית, חייבים להצדיע לקסטרו על הפרוייקט. מדובר בהשקעה לא קטנה ובהערכות לא פשוטה. בהאנגר גדול פוזרו מכולות, בכל אחת מהן מוצגות הבובות לבושות בקולקציה, כשברקע העבודה שבהשראתה עוצבו הבגדים וכיתוב הכולל מידע על האמן. לצדן מוצבים מסכים ומוקרנים סרטונים על תהליך העבודה. על קירות ההאנגר תמצאו עבודות מקוריות של האומנים השותפים לפרוייקט, ובמרכז, איך לא, תמצאו את הקולקצייה למכירה.

מה ראיתי?

אני אתייחס בנפרד לתערוכה ולקולקציה. כתערוכה, אני מאוד ממליצה להגיע לצפות. השילוב של אופנה מסחרית ואומנות מסקרן, התערוכה מרשימה, המרחב גדול ונעים, ועבודות האומנות נהדרות. כקולקציה לרכישה, לא מדובר פה בהברקות. חובבי הטי-שירטים המודפסים ימצאו מספר דגמים מעניינים ואספני פריטים מקולקציות קפסולה שונות, בוודאי ימצאו מה לקנות. ההשפעות האומנותיות ניכרות בעיקר בהדפסים ומעט בבדים, לא תמצאו גזרות יוצאות דופן או אמירה אופנתית נועזת. בסופו של דבר, יש לזכור שהמטרה של קסטרו היא למכור, ולכן ההשפעות הן בשוליים, לא כאלו שהופכות את הבגד למיצג אומנותי בפני עצמו.

קלאודיו אתוס מסן-פאולו, ברזיל, שיתף פעולה עם מעצב קסטרו שגיב גלעם

זויה צ'רקסקי מישראל, שיתפה פעולה עם מעצבת קסטרו מעין קפלינסקי

נטלי (קוקולה) אברמוביץ' שיתפה פעולה עם המעצבת שיר בכר

ינון זינגר מישראל, שיתף פעולה עם מעצבי קסטרו: גפן מירון ושחר יהודה

ג'ק TML מירושלים, שיתף פעולה עם אסף לינקובסקי

מימין-פיית' 47 מקייפ טאון, דרום אפריקה, שיתפה פעולה עם מעצבת קסטרו גפן מירון, משמאל- ינון זינגר עם שחר יהודה

הערה קטנה למעצבי התערוכה,האולם נראה נהדר, אבל מאוד קשה לראות את הבגדים שהוצבו במכולות העליונות

מיניאה לי - שיתף פעולה עם מעצבי קסטרו שיר בכר ושחר יהודה

צילומי  ענק של האומנים שהשתתפו בפרויקט

במסגרת הפרויקט יגיעו ליפו כל האמנים  לצייר ב-LIVE על הקירות בנמל.  הקהל הרחב יוכל לצפות בהם בפעולה, להתרשם מטכניקות העבודה ולשוחח עימם גם במכולות שיוסבו לאטלייה (סטודיו עבודה) ויוצבו במוקדים שונים בנמל יפו. בנוסף, ניתן לרכוש יצירות מקוריות של האומנים לצד רפרודוקציות חתומות בסדרות מוגבלות של עד 25 עותקים.

פרטים נוספים על הפרוייקט באתר קסטרו

שעות פתיחת התערוכה: ימים א'-ה' 10:00-23:00 | ימי ו' 09:00-16:00 | ימי שבת 09:00-23:00. הכניסה חינם לקהל הרחב. החל מ 11.5 ועד ה-19.5.

טווחי מחירים: נשים: שמלות – 199-259 ₪, חולצות וגופיות – 89.9 – 159 ₪, חצאיות – 199 – 259 ₪, מכנסים – 199 ₪, נעלים – 399 ₪. גברים: גופיות – 79.9 – 99.9 ₪, טי שרטים – 99.9 ₪, מכנסיים קצרים – 229 ₪, צעיפים – 99.9 ₪, תיקים – 129 ₪, בגדי ים – 129 – 159 ₪

אם לסכם, אני מאוד ממליצה להגיע לצפות בתערוכה ולשלב עם בילוי בנמל יפו המתחדש ומציע עוד שפע פעילויות במהלך הקיץ. כאן תמצאו את פעילויות חודש מאי-

על הפעילויות השוטפות בנמל יפו תוכלו להתעדכן בעמוד הפייסבוק של הנמל או באתר נמל יפו.

למי שעדיין לא הספיק לבקר, ממליצה בחום.

מתוך בלוג האופנה של הקונה נחמה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך