שולחן לחמישה

"בואו לאכול איתי", גרסה מקומית לתוכנית מצליחה של ערוץ 4 הבריטי, היא רק לכאורה תוכנית אוכל. למעשה, כאחרונת תוכניות הריאליטי, היא תוכנית שמבוססת על דינמיקות משעשעות בין אנשים קיצוניים

בואו לאכול איתי

בערוץ 1 תעלה היום (ראשון) גרסה עברית לתוכנית הבריטית המצליחה "Come Dine With Me". חמישה בשלנים חובבים שלא נפגשו אף פעם ומגיעים מרקע שונה נפגשים מדי ערב – כל פעם בבית של אחד מהם – כדי לאכול ארוחה פרי ידיו של בעל הבית. בתום הארוחה ארבעת האורחים נותנים ציון לאוכל ולאירוח, והזוכה בסוף כל שבוע נוסע לטיול קולינרי באיטליה לקורסים של בישול, אפייה ויין. כל התהליך מלווה במונולוגים של המשתתפים בסגנון עדות ה"הישרדות" ובהערות עוקצניות של הקריין, שי אביבי.

לכאורה זאת תוכנית אוכל, אבל בניגוד ל"מאסטר שף" ודומיו, כאן האוכל הוא מאוד משני. כן, יש אוכל ואפשר לקבל רעיונות (ומתכונים באתר של הערוץ), אבל העניין הוא בעצם האינטראקציה הבין-אישית.

בשבוע הראשון, למשל, אנחנו מקבלים מתקשר דו מיני, גרושה עשירה מצפון תל אביב ("לא נולדתי עם כפית זהב, אבל ידעתי ממי להתגרש"), ילדונת יפה בת 22, איש נדל"ן ויין אף הוא מצפון תל אביב ואורלי אחת.

[youtube vIGrfoTkUEU nolink]קטע מתוך התוכנית בשבוע הראשון

אורלי, עובדת משק בית מבת ים, היא הכוכבת של השבוע הראשון של "בואו לאכול איתי". היא עילגת, גסת רוח, צרת אופקים וכמובן מצחיקה נורא. לא שהשאר לגמרי נורמלים (אולי חוץ מאלינור הצעירה), אבל אורלי לגמרי לוקחת את כולם עם פיה הגדול.

ויש את שי אביבי. ההערות המעליבות שלו באמת נותנות הרבה צבע לתוכנית ומצחיקות, אבל להעליב משתתפים בווייס אובר? דנה מודן ורועי לוי והפופ-אפים שלהם עשו את זה יותר טוב, מה גם שבהתחשב בתוכנית ובפלטפורמה (ערוץ 1), לפעמים זה קצת מוגזם ולפעמים סתם מביך.

גם העובדה שהתוכנית משודרת מדי יום ומדי יום אנחנו רואים את אותם אנשים (החמישיות מתחלפות פעם בשבוע) היא קצת בעייתית. כלומר התוכנית הראשונה קורעת ועם הזמן, אחרי שמבינים את השטיקים של המשתתפים, זה כבר מתחיל לשעמם קצת. אבל לכו תדעו, אולי זה בגלל שאני ראיתי את כל 5 התוכניות של השבוע הראשון ביום אחד ואפילו לא חיכיתי יום בין תוכנית לתוכנית.

ועם כל אלה, עדיין מדובר בתוכנית כיפית. תלוי כמובן בדינמיקה בין המשתתפים, אבל אני סומכת על מלהקי התוכנית. האם יש לגיא פינס סיבה לדאוג? אולי קצת, לפחות בהתחלה.

"בואו לאכול איתי", א'-ה', 19:00, ערוץ 1