היהפוך תפוח אדמה עורו?

נמאס מהמצות? הגרגרנית מפנקת במתכון לסירות תפוחי אדמה ממולאות בברוקולי, פטרוזיליה וקשקבל

תפוח אדמה

פסח הוא חג מאתגר לשומרי הכשרות שאינם אוהבים תחליפים לחמץ שלהם. בכלל, תחליפים הם תמיד דגל אדום בשבילי, שמרמזים יותר על ה"אין" מאשר על ה"יש". לא, אני לא נהנית מפיצה על בסיס מצה או קרואסון שוקולד על בסיס קמח תירס. לכן, כשאני נאלצת לוותר על מרכיבים מסוימים אני שמחה להשתמש באחרים, שהם פחות שכיחים לאורך השנה כולה. זה אפילו נחמד להכין מאכלים שמתאימים לתקופה מיוחדת זו ויהיו משויכים רק לה.

חוץ מזה שאחרי כמה ימים עם מצות, נמאס מעוד מצה לארוחת ערב. הרי כבר אכלנו אותה לארוחת בוקר וכרסמנו אותה עם הקפה אחר הצהריים. תפוחי אדמה, לעומת זאת, כולם אוהבים. אז הנה מתכון חמוד, שעושה שימוש בכל חלקי הפקעת הזו, אלא שהפעם לקליפה תפקיד מרכזי. סוג של היפוך תפקידים.

הנה כמה "גם וגם-ים": תפוח אדמה עם קליפה הוא גם בריא ומלא סיבים ואכילתו כך גם ממחזרת ושומרת על הסביבה. ואתם? גם חדשניים בארוחת הערב המשפחתית וגם יקירי העיר. עשיתם את שלכם.

קליפות תפוחי אדמה ממולאות

המצרכים (ל-4-6 מנות):

  • 6 תפוחי אדמה לאפיה, בגודל בינוני
  • 3 כפות שמן זית
  • מלח גס
  • 2-3 פרחי ברוקולי, מפורקים לפרחים קטנטנים
  • 1 שן שום, כתושה
  • 4 כפות פתיתי גבינת קשקבל
  • 2 כפות פטרוזיליה, קצוצה
  • מלח, פלפל שחור

פפפ

אופן ההכנה:

  1. שוטפים את תפוחי האדמה היטב, עוטפים ברדיד אלומיניום ושמים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לכשעה, עד שהם רכים וסכין שננעצת בהם נשלפת בקלות.
  2. מוציאים את תפוחי האדמה מעטיפותיהם וחותכים לאורכם, כך שתיווצרנה סירות שטוחות.
  3. מרוקנים בכפית מעט מהתוך של תפוחי האדמה, כך שיתקבל שקע להכנסת המילוי ועם זאת הקליפה לא תיקרע. שמים את תוך תפוחי האדמה המבושלים בצד.
  4. מברישים את סירות תפוחי האדמה מבפנים ב-2 כפות שמן זית ומפזרים מלח גס מעל.
  5. מכניסים שוב לתנור לאפיה של 20 דקות, עד שהקליפות הופכות לקריספיות.
  6. בינתיים מכינים את המילוי: משתמשים בכמחצית מתוך תפוחי האדמה שהוצאנו (את שאר הפירה אוכלים בתענוג עם קצת חמאה ומלח).
  7. מוסיפים פרחים קטנטנים של ברוקולי (אין צורך לבשל אותם), כף שמן זית שום, 2 כפות קשקבל, פטרוזיליה, מלח ופלפל ומערבבים היטב.
  8. מכניסים את המילוי לתוך השקעים שבסירות תפוחי האדמה שיצאו מהתנור.
  9. מפזרים מעל את פתיתי הקשקבל שנותרו ומכניסים לתנור לעוד כ-10 דקות, עד שהגבינה נמסה.

פפפ

בתיאבון!

השוונץ:

  • למרות שיש לי תמיד אסוציאציות שואתיות משהו בכל הנוגע לקליפות תפוחי אדמה (שלא ממש מעולות/מואילות לעיכול), יש בהן הרבה סיבים תזונתיים ולכן מומלץ לאכול את תפוחי האדמה על קליפתם.
  • קליפות תפוחי אדמה יכולות לספוח אליהן ריחות רעים במקרר. נסו לשים אותן בצלוחית על מדף ותראו בעצמכם.
  • אני מחכה ליום שבו יפרידו את הזבל שלנו בצורה מאורגנת ציבורית. שיהיה פח נפרד לזריקת החומרים האורגניים, כמו קליפות תפוחי אדמה, בננה ושאר ירקות ופירות. פרט לקומפוסט מעולה לחקלאות קראתי שאפשר להכין מזה גם ביו-דלק. נו, כראשונת מדינות המפרץ נהיה.

.

לבלוג של הגרגרנית

צילום: הגרגרנית
הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit