9 טיפים לעיצוב לוגו

מקימה עסק חדש? אל תמעיטי בחשיבות הלוגו שתבחרי לייצג אותך - הצבע, הגודל והסגנון שלו ישפיעו על חיי המותג

28/03/2012
מיטל לוי קבלו עדכונים ממיטל
  • RSS
» רטרו או תנכ"י? (צילום: Thinkstock)

סבתא אמרה שמה שקובע זה הטעם ולא האריזה - אבל מצד שני, אמרו לנו שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. כמו שבדייט ראשון התרגלנו  לאבחן את אופי המועמד על פי שמלת הוינטאג' במראה שנות ה-60 או אולי החיוך שלו ממיס הלבבות, כשחשף שיניים צחורות ולצידן גומות חן שובות לב - כך גם עם מותג. כשיוצאים לדרך חדשה ומקימים עסק, יש חשיבות רבה ללוגו שייצג את ערכי המותג, והאופי שמשודר ללקוח.

כדאי לחשוב על הדברים הבאים:

1. סקר שוק

לפני שאתם באים לעצב לוגו חברה עליכם לערוך סקר שוק ולבחון כיצד חברות אחרות בתחום נראות, אלו מסרים הם מעבירים וכיצד הדבר בא לידי ביטוי באופן הגרפי. מומלץ להציץ ולראות מה קורה בארץ בתחום וכיצד נראות חברות בתחום גם בחו"ל. למשל בעלת עסק הרוצה לפתוח מכוני ספא ופדיקור תבחן את השווקים בארץ ובחו"ל, מתחרים, נקודות חוזק שיש לחברות המתחרות לצד נקודות חולשה. מה הערך מוסף שאותה בעלת עסק מביאה עימה לשוק.

2. שם

מומלץ לבחור שם קצר וקליט. הקדישו מחשבה האם שם העסק יהיה בעברית או באנגלית (לשוות יוקרתיות) וחשבו איך שימוש בשפה בלוגו משרת אתכם. בחירה של שם עסק הקשור לתחום העיסוק מקלה על הלקוחות לזכור אתכם. למשל רשת המותג  LAKA  השם שנבחר באנגלית מייצר מחד מראה נקי, חו"לי ומאידך פשוט, קליט וקל לזכירה ולהגהה.

3. פשטות זה שם המשחק

ככל שהלוגו יהיה מורכב מפחות אלמנטים כך הוא יהיה יותר קליט וזכיר. צריך לזכור שלעיתים לצופה יש כמה שניות לקלוט את הלוגו שלך ולכן המשימה הופכת למאתגרת יותר. למשל מותג האופנה והאופטיקה – אופטיקנה הסמל הוא פשוט  3 עיגולים אלפיטים.

4. בחירת צבע

לצבע משמעות גדולה בעיצוב הלוגו, בחירת הצבע נגזרת מתרבות, מקום ומסר אותו רוצים להעביר ולכן הקדישו לבחירת הצבע מחשבה. לדוגמא: בענף המזון המהיר נראה שימוש רב בצבע האדום, צבע אנרגטי ומעורר תיאבון לצד צבעי חום. בתחום הביטחון נראה שימוש בכחולים , בתחום התקשורת נצפה לראות צבעים של כתום (מותג ORNGE).

5. סוג גופן

גופן (פונט) סגנון וצורת האותיות. כמו לצבע גם לסוג הגופן יש משמעות וחשיבות גדולה בעיצוב הלוגו. גופן יכול להעביר משמעויות שונות כגון: רצינות, ילדותיות, דינמיות. גופן בסגנון רטרו או סגנון תנכ"י או גופן תלת מימדי. למשל מותג התכשיטים – מיכל נגרין – יש שימוש בפונטים המזכירים סגנון וינטאג'

6. הגודל כן קובע

כיון לבחון האם הלוגו שלכם מתאים, עשו בדיקה כאשר אתם מקטינים אותו וכאשר הוא נראה בגודל גדול יותר. לוגו טוב יבוא לידי ביטוי בכל גודל. לוגו יכול להופיע בגדול על שלטי חוצות ויכול להופיע בקטן של ניירת או לשלוח אותו בפקס וחשוב שבכל תצורה בה תרצו לעבוד עם הלוגו הוא יהיה קליט וקריא.

7. לוגו ומוצרים

הלוגו יופיע על פורמטים שונים – ניירת חברה, אתר אינטרנט, מודעות ושאר מוצרים. הלוגו צריך להיות ברור וקריא ומומלץ שהגודל שלו יהיה פרקטי לשימוש במדיות השונות. יש לקחת בחשבון הגבלים כמו למשל : פורמט מאורך ללוגו יכול להגביל בעיצוב של אתר אינטרנט.

8. פורמטים

עדיף לעצב לוגו בצורה ווקטורית, המאפשר הגדלה והקטנה של הלוגו ללא פגיעה באיכות ועיצוב הלוגו (בשונה מפיקסל). פורמט ווקטורי שוקל מעט יחסית ומקל על עבודה ביום יום מול מעצבים ובתי דפוס.

9. מעצב מקצועי

מומלץ לתת למעצב מקצועי לעצב עבורך את הלוגו, על מנת שהעיצוב יעשה בצורה טובה וקפדנית. מומלץ להסתכל על מספר עבודות של אותו מעצב ובידקו אתם בעצמכם. האם אותם לוגואים שעיצב משדרים את תחום העיסוק ואת אופי המותג?




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה