תכתבי את הדרך שלך למעלה

אימי עירון, מנכ"ל סלונה, חושבת שנשים חייבות ללמוד למנף את המדיה הדיגיטלית כדי להתקדם, ומזמינה אתכן לכנס מנהיגות נשית של עמותת כ״ן

08/02/2012
אימי עירון קבלו עדכונים מאימי
  • RSS
» אל תזנחו את המדיה. עירון

"אי אפשר להשפיע על סדר היום הציבורי בישיבה על הספה". לשמחתי, המשפט הזה הפך בשנים האחרונות ללא רלוונטי. אפשר היום לחולל מהפיכות ולהזיז הרים מהסלון, מהמטבח ומבית הקפה. כל מה שצריך זה מקלדת (רצוי של מחשב נייד), קול אישי ברור וסוחף, ונטוורק ענף ברשתות החברתיות.

ולכן גם הטענה הרווחת, שנשים נבלמות כיוון שהן לא נמצאות במרכזי כח והשפעה צריכה להיבחן מחדש. כל אשה, באופן תיאורטי, יכולה היום לבנות לעצמה, באמצעות הרשת, מרכז כח והשפעה בקהילה, בשכונה, בעיר ובמדינה (טוב זה ידרוש כמה גיחות לכנסת ישראל מדי פעם).

נשים לא צריכות יותר שיזמינו אותן לפאנלים או יפנו להן מקום על הבמה, היופי הוא – שכל אחת יכולה היום להמציא לעצמה את הבמה שלה.

זה לא קל, זה דורש עבודה ומאמץ אבל זה אפשרי. ויותר מזה – זה הכרחי. אני פוגשת מדי יום כל כך הרבה נשים שרוצות להשמיע את קולן: יוצרות, פעילות חברתיות, נשות עסקים, נשים בתפקידים ציבוריים ועוד. אף אחד מהן לצערי, לא ממצה ולו אחוז אחד מה שהרשת יכולה לתת להן בכל הקשור לקידומן האישי והאג'נדות הראויות שהן מקדמות.

אם הייתי מייעצת היום לאשה שרוצה לרוץ לתפקיד ציבורי הייתי ממליצה לה לעבוד 90% בשטח ו 10% במדיה הדיגיטלית: בלוג, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם. כל מקום בו היא יכולה לחשוף את אישיותה, את האג'נדה שלה, את קולה הייחודי ולייצר מגע, שיח ואינטראקציה.

נשים נוטות להזניח את המדיה, משיקולים שגויים כ: "אני לא רוצה להיתפס כרודפת פרסום", "אין לי זמן", "אני לא יודעת לכתוב בלוג" . כולם לא רלוונטיים לדעתי. ואם נשים היו מבינות איזה ערך עצום יש לפעילותן במדיה ועד כמה הן יכולות לקדם את את מעמדן בתודעה הציבורית אני בטוחה שפתאום היה נמצא זמן בין שלל העיסוקים.

גברים אגב, מבינים זאת היטב. "עשית ולא סיפרת לחבר'ה? לא עשית".

האינטרנט תפור על הנשים ככפפה ליד

בשנתיים האחרונות ראינו בעולם כניסה מאסיבית של נשים לאינטרנט, תוך שהן עושות שימוש נרחב בכל הכלים, והופכות לרוב בולט בכל הערוצים המשמעותיים ברשת כמו פייסבוק (72%) או גרופאון (80%) ובפלטפורמות הסחר האלקטרוני (60% מהקניות ברשת מתבצעות על ידי נשים). ולא בכדי. האינטרנט תפור על הנשים ככפפה ליד. היכולות הנשיות החזקות ביותר באות לידי ביטוי ברשת: הקונקטיביות, יכולת השיתוף, השיח, ההכלה והשמירה על מערכות יחסים לאורך זמן. אלה הם הנכסים בעלי הערך הגבוה ביותר בעולם החדש, שנשען יותר ויותר על תוכן דיגיטלי.

ביחס ישיר לעליית כוחן של הנשים ברשת, עולה גם השפעתן על קביעת סדר היום הציבורי. המדיה הדיגטלית מאפשרת לקול הנשי להישמע בעוצמה חדשה, ולהעלות על סדר היום נושאים חשובים, שנדחקו שנים רבות לשוליים כגון: משפחה, יחסים, חינוך, בריאות נפשית, גידול ילדים ועוד.

פלטפורמות בלוגים נשיות מובהקות כמו Blogher האמריקאית, וסלונה הישראלית (6000 בלוגים), צומחות במהירות ומעניקות לנשים תחושת עוצמה, השפעה והכרה בקולן ובכוחן.

בבחירות לנשיאות בארה"ב, בה 41% מהבלוגים הם של  נשים, השקיע בחוכמה הצוות של אובמה, משאבים רבים ברתימת ה  Mommyblogs (אמהות בלוגרית) אשר השפעתן על התודעה הציבורית כבר מזמן אינה מוטלת בספק.

אחת מהנשים הבולטות בעולם שעשו קריירה בזכות הפה שלהן היא נעמי וולף, הסופרת האמריקאית הפמינסטית, שקוראת תיגר על תפישות צרכניות, ומגדריות. וולף מנהלת שנים בלוג דעתני ומפרסמת מאמרים בעיתונים מובילים. היא ופרסמה ספרים ומחקרים שהשפיעו על סדר היום העולמי, בינהם "מיתוס היופי"  ו"סופה של אמריקה" האחרון.

גם בארץ מתחילה לחלחל ההבנה שהרשת מציעה כלים נגישים ואפקטיביים ויש נשים שכבר עושות בה שימוש יפה לקידום אג'נדות ומסרים. דפני ליף וסתיו שפיר השתמשו בפייסבוק וטוויטר לכל אורך הדרך תוך שהם משלבות מסרים אישיים רגשיים ופוליטיים. שלי יחימוביץ' פועלת באינטנסטיביות מעוררת הערכה בזירה הדיגיטלית, באמצעות עמודי הפייסבוק והטוויטר שלה.  אורלי בר לב, אחת מהפעילות במחאה החברתית –מקדמת אג'נדה חברתית באמצעות בלוג בסלונה. תמר זנדברג, חברת מועצת העיר ת"א מטעם מרצ – מקדמת את פעילותה באמצעות בלוג בסלונה , טוויטר ופייסבוק.

הרשת מתגמלת את מי שפועל בה, בשני מישורים משמעותיים:

כוחו של החיפוש – מנועי החיפוש מכתיבים את סדר היום של התודעה הציבורית. וכדרכם של מנועי חיפוש, הם מגישים תוכן ולא פרסום. מי שייצר תוכן בכמות ובאיכות גבוהה, הוא זה שיעלה ראשון בחיפושים, יהנה ממודעות גדולה יותר, ומתדמית של מוביל דיעה.

כוחן של הרשתות החברתיות ­– הרשתות החברתיות "זוללות" תוכן. הן חיות ממנו וניזונות ממנו. מי שמייצר תוכן איכותי, חוויתי, אישי או אינפורמטיבי, מספיק אטרקטיבי, ימצא שהגולשים והתומכים לוקחים חלק פעיל בהפצתו. וניתן להרוויח הפצה וויראלית שנקראת  בשפה מקצועית earned media שכשמה כן היא – מדיה  שמרוויחים בזכות ולא קונים בכסף.

אז מה את יכולה לעשות כבר ממחר כדי להשמיע את קולך ברשת?

לפתוח בלוג (רצוי בסלונה), לנהל עמודים אישיים או עסקיים בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם (אפליקציית אייפון) או פינטרסט, הרשת החדשה והמתוקה.

את יכולה לייצר כל סוג של תוכן, טקסט, תמונה או וידאו, להפיץ אותו ברשתות ולנהל דיאלוג עם חבריך, תומכיך, בוחריך או מעריציך.

אני מזמינה אתכן ל'שולחן העגול' שאנחה בכנס מנהיגות הנשים הקרוב של עמותת כ"ן, בנושא – המדיה הדיגיטלית ככלי לקידום נשים במאה ה 21. הכנס ייערך ביום א', 19/2/2012 בשעה 14:30 באורט הרמלין להנדסה, רח' המחקר 2, א.ת פולג, נתניה.
יועברו בו כיתות אמן בנושאים שונים: אסטרטגיה פוליטית, אסטרטגיה תדמיתית, הון וסלילת הדרך לשלטון, תדמית ושיווק במדיה חברתית, ניהול מקצועי ונשי, נשים במוקדי קבלת החלטות. כמו כן יתקיימו שולחנות עגולים עם מנחים מהשורה הראשונה בתחומם, על פי שישה עולמות תוכן:  מנהיגות נשים בעסקים, פוליטיקה ארצית, פוליטיקה מקומית, אקדמיה וצבא ותקשורת. במליאת הסיכום יתקיים שיח יו"ריות בהשתתפות ח"כ זהבה גלאון - יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ שלי יחימוביץ- יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ ציפי לבני - יו"ר מפלגת קדימה ויו"ר האופוזיציה.

>> לפרטים והרשמה לכנס

>> מדריך סלונה לפתיחת בלוג




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה