קמפיינים סנסציונים לחזיות

שלושה קמפיינים עולמיים להלבשה תחתונה שעוררו רעש. הצלב של בר רפאלי, דוגמן החזיות הבלונדיני ואחרים

09/01/2012
שיר וורובל קבלו עדכונים משיר
  • RSS

בתור צרכניות אופנה מושבעות, קורה לא פעם  שאנחנו לומדות להכיר את המותג ו/או הבגד עוד בטרם הספיק להגיע לחנויות (ואולי אפילו בטרם הגיע לפס הייצור) - בתצוגות, בקמפיינים הכוללים מודעות פרסומיות, במגזיני האופנה ובאתרי האינטרנט השונים. על-מנת להצליח להסב את תשומת ליבנו מהכתבה אותה אנחנו קוראות לכיוון הפרסומת ולגרום לנו לסמן את הפריט ברשימת הקניות הבאה שלנו, צריכים אנשי ההפקה והפרסום להמציא בכל פעם מחדש את הגלגל - בליהוק, בתפאורה או בקונספט.
..
אם זה נשמע לכן מסובך, תחשבו במה כרוכה הפקת קמפיין להלבשה תחתונה, בה אנשי ההפקה צריכים להתמודד לא רק עם הבעיות השגרתיות אלא גם לוודא שהקמפיין בהפקתם נמצא בטווח ההגיוני העובר בגבול שבין "סקסי" ל"בוטה". במידה ולא יצליחו לעמוד במשימה זו - יצטרכו לתת דין וחשבון לאנשי התקשורת בעלי החיצים המושחזים.

לפניכן שלוש דוגמאות בולטות מהשנה החולפת, שדווקא לא הצליחו לעבור מתחת לרדאר. אתן מוזמנות לשפוט בעצמכן אם מדובר בהיסטריה מוצדקת או לא.

מסוגננות כמו אמא

..
באוגוסט האחרון נתוודענו לחברת Jours Apres Lunes, מותג צרפתי המתמחה בייצור הלבשה תחתונה לקהל יעד לא צפוי - מתינוקות בנות 3-36 חודשים, דרך ילדות בנות 3-12 ועד נערות מתבגרות בנות 12שנים ומעלה.

..
המותג זכה לתשומת לב תקשורתית גדולה יחסית בעת השקתו, לאו דווקא בזכות הפריטים שהוצגו בקולקצייה, אלא בגלל תמונות הקמפיין שהושק. בצילומים נראו ילדות קטנות כשהם מסורקות, מאופרות ומסוגננות כמו מבוגרות - ומדגמנות למצלמה פוזות שאומצו מצילומים של דוגמניות בשלות. מצד אחד ילדות בנות 5-6 אוהבות להתקשט כמו אמא, מצד שני היה לצילומים גוון פתייני שמעורר אי שקט.
..

..
מתוך קמפיין Jours Apres Lunes

המעצבת האחראית על המותג, סופי מורין, מגיעה מרקע ארוך של סטיילינג למותג הלבשה תחתונה גדול, שקהל היעד שלו מבוגר יותר מזה שאליו היא פונה כיום. בכל שלושת הליינים שבעיצובה, משתמשת מורין בקודים של נוחות ויופי כאחד - תחרות, פפיונים, סרטים ובדים רכים כגון משי וסאטן, אשר אמנם אינם זרים בנוף ההלבשה התחתונה, אך משוייכים לקו הלבשה תחתונה בוגר יותר.
עכשיו נותר לגלות אם מדובר במותג פורץ דרך או כזה שעתיד להיעלם בקרוב עקב חוסר התעניינות.

חזייה מגדילה

אם הקמפיין הנ"ל נשמע לכם הזוי, חכו עד שתקראו על קמפיין החזייה החדשנית שהפיקה רשת Hema ההולנדית - חזיית פושאפ, שמבטיחה להגדיל את החזה בשתי מידות.
..
הרשת ההולנדית החליטה, כנראה, לבדל את עצמה מכל חזיית פושאפ אחרת שיצאה לשוק עד היום וכדי לעשות כן בחרה לצלם קמפיין שונה מכל קמפיין הלבשה תחתונה שאנחנו מכירים. במודעות, שנוצרו מתוך ההפקה, ניתן לראות דמות בלונדינית חושנית לבושה בבגדים מלאים.

מגה פושאפ; צילום: יח"צ
אנדריי פז'יק מדגמן הלבשה נשית תחתונה

ממבט ראשון קצת קשה להבין על מה כל המהומה ואיפה החדשניות שעוד לא ראינו קודם. ובכן, תופתעו לדעת שהדמות המצולמת הינה לא אחר מאשר הדוגמן הסרבי/קרואטי, אנדריי פז'יק בעל המיניות המטושטשת. פז'יק, אשר כמובן אינו זקוק לחזייה בחיי היומיום, מצליח לעשות את הבלתי יאומן ובפעם הראשונה בהיסטוריה מצליח לא רק לדגמן הלבשה תחתונה נשית אלא גם לגמרי לשחק אותה. עם או בלי קשר, פז'יק נכנס בשנה החולפת הישר אל המקום ה-98 המכובד ברשימת "הנשים היפות ביותר בעולם", במגזין הגברים FHM, ואני אישית לגמרי מבינה למה.

וידוי רעב ומבהיל

וכמובן, אם כבר מדברים על מותגי אופנת הלבשה תחתונה, אי אפשר שלא להזכיר את "ויקטוריה סיקרטס", שבתקופה האחרונה הצליחה להיכנס לכותרות יותר מפעם אחת, ולא בדיוק בהקשרים חיוביים, לאור תצוגת האופנה השנתית שערכה לפני כחודשיים (תצוגה אשר עושה יותר יחסי ציבור מכל קמפיין אחר מטעם החברה).
...
ההייפ התקשורתי הראשוני שסבב סביב רשת ההלבשה התחתונה התעורר לאור הצהרתה של אדריאנה לימה, דוגמנית-על ומלאכית של ויקטוריה סיקרט, אודות הרגלי האכילה שלה ושל אחיותיה המלאכיות בתקופה של לפני התצוגה. בין היתר מספרת לימה על אימונים מפרכים, דיאטה המבוססת על אבקת ביצים, שתייה של כמויות בלתי נתפסות של מים בתקופת האימונים ועל איסור מוחלט על שתיית נוזלים ביומיים שלפני התצוגה.
..
בדיוק ברגע שהעניין הזה הועבר לסדר היום (הרי לא באמת חשבנו שדוגמניות אוכלות מה שבא להן) חשפה מלאכית אחרת, אלסנדרה אמברוסיו, שהיא בהריון בחודש רביעי מה שאומר שבזמן שצעדה על המסלול היא הייתה בחודש השני להריונה. אמברוסיו הסבירה שהיא לא סיפרה לאף אחד מהרלוונטיים בויקטוריה סיקרטס על הריונה, שכן חששה שלא תוכל להשתתף בתצוגה שהיא "הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכל דוגמנית".

אדריאנה לימה בקמפיין של ויקטוריה סיקרטס.  חיה על אבקת ביצים

ואיך אפשר לדבר על אופנה תחתונה ולהתעלם מנציגתנו המיוחדת בענף, הלא היא בר רפאלי, כמובן, שצילומה לקמפיין  חברת הלנז'רי אגואה בנדיטה כששרשרת צלב מתנוססת על חזה, הפעילה את הלשונות הרעות של הנשמות הטובות.

בר רפאלי עונדת שרשרת צלב בקמפיין אגואה בנדיטה

לבלוג של שיר וורבל בסלונה
לדף הפייסבוק של שיר וורבל




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה