"צריך במדינה חינוך פיננסי"

מיכל רביב היא סמנכל''ית השיווק של AIG. יובל לב, , אסטרטג של של שיווק ותוכן, ישב איתה לשיחה אחד על אחת

13/12/2011
יובל לב קבלו עדכונים מיובל
  • RSS
» צופה גל שני של מחאה. רביב

מיכל רביב מכהנת בתפקיד סמנכ"לית השיווק של AIG פחות מחצי שנה (מאז יולי). היא הגיעה לחברת הביטוח מבית ההשקעות פסגות, שם ניהלה את מערך התקשורת השיווקית (שיווק ופרסום) במשך כ-5 שנים, לאחר שמילאה תפקידי ניהול בגיתם. כיום, ביום יום שלה היא אחראית על אסטרטגיה, מחקר, שיתופי פעולה, דיגיטל, פרסום ומכירה ישירה, ועל עוד כמה משימות שיושבות על שולחנה. "זו שאלה טובה האם המותגים בכלל איבדו את אהבת הצרכנים", היא אומרת, "בעיתון כתוב שכן, אבל אני חושבת שמותג שאהבו אותו – לא אוהבים אותו פחות. יש כמה שנפגעו ספציפית, הקוטג' למשל, אבל אם מותג יודע לתחזק את האהבה שקיימת כלפיו, היא לא נעלמת. גם הירידה בהיקפי הצריכה לא קשורה לאהבה בעיני. צרכנים צריכים שיזכירו להם מה הם אוהבים במותג, באופן ישיר, בגובה העיניים, לא מתנשא – בדיוק כמו באהבה".

מה השינוי שעובר על הצרכנים? האם מדובר במהפכה אמיתית או בטרנד שיחלוף?

"זו מהפכה אמיתית בעיני. קשה יהיה לחזור אחורה לאי-מודעות צרכנית. לצערי זה עוד לא הגיע לעולמות הפיננסיים – צריך לעשות חינוך פיננסי כבר בבתי הספר, וזה לא קיים כיום. לאנשים באמת כואב בכיס והם לא יהיו מוכנים לוותר על מה שכבר השיגו. אני אפילו חוששת שיכולה להיות החמרה".

גם אם זה יקרה, רביב לא חושבת שמקום העבודה שלה יושפע מכך: "אנחנו לא רואים נכון להיום השפעה ישירה של המחאה בעולם של AIG. אנחנו כן מסיקים מסקנות מהאטמוספרה הקיימת בארץ. למשל, בתקשורת שלנו מדברים לצרכן בגובה העיניים, יצאנו עם מבצע מאוד אטרקטיבי גם ביחס לעצמנו וגם הלאה אנחנו מחפשים את המקומות בהם אנחנו אטרקטיביים ללקוח במה שמעניין אותו: מחיר, הוגנות, שירות, שקיפות – זו חבילה".

מה, אם בכלל, אתם מתכוונים לעשות שלא עשיתם עד היום?

"יש לנו תוכניות בקנה, אבל עדיין לא הזמן לחשוף אותן עכשיו. כולם יראו את זה כשנצא עם זה החוצה".

בהתנהלות השיווקית שלך בחברה, באיזה מהלך את הכי גאה?

"AIG גאה מאוד במהלך התקשורתי שרץ פה כבר שנתיים  - 'כשתצטרך נהיה פה בשבילך'. המהלך נתמך בשירותים כמו VIP, פתרונות ללקוח על הדרך, שירות 24.7 וכד'. למרות שאנחנו מבוססים על מוקדנים, במקרה של תביעה, הנציג שענה לטלפון ילווה אותך. זו תפיסה הוליסטית שיצרה בידול מאוד מול החברה הישירה המתחרה ואהדה בקרב הלקוחות שלנו. המסר הזה מובן וזוכה לרגשות חיוביים. הצטרפתי לחברה רק ביולי השנה, אבל לדעתי זהו מהלך נכון ומדויק ששווה להמשיך ולתמוך בו, וכך אני עושה".

לאיזה מותג היית מפרגנת על התנהלותו לאור המצב ולמה?

"אין מישהו ספציפי שבלט בעיני".

השאלון:

מה ההבטחה השיווקית האהובה עליך?

"JUST DO IT"

מה ההבטחה השיווקית השנואה עליך?

"אוהבים נקניקיות?"

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, או רגשית?

"לאקוניות מדויקת".

מה דוחה אותך?

"שקרים. הבטחות לא מבוססות".

בשביל מה את קמה בבוקר?

"המשפחה שלי".

למי או לאן את פונה לעזרה רגשית?

"כנ'ל"

ממי לא תבקשי תמיכה לעולם?

"אני נוטה לתת קרדיט לרוב האנשים".

באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד חוץ מזה שאת עובדת בו היום?

"ארכיאולוגית".

באיזה מקצוע לא היית רוצה לעבוד בשום פנים ואופן?

"מלצרית".

מהם נכסי צאן ברזל התרבותיים שלך?

"סבא שלי שאמר לי שהכי חשוב להיות בן אדם, ויגאל אלון על המשפט - 'אדם שאינו זוכר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

אילו היו מכתירים אותך לגורו של שיווק, בזכות מה היית רוצה לקבל את התואר?

"מהלך שישנה את המציאות הצרכנית וייתן ערך מוסף לצרכנים בדרך חדשה שהם לא מכירים. כמו סטיב ג'ובס למשל".

מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותנת למישהי בתחילת דרכה שרוצה ללכת במסלול שלך?

"לעבוד קשה, ולדעת לקחת הזדמנויות. שום דבר לא גדול עליך, אם תדעי לעשות את שני הדברים האלה".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה