"הצרכן הוא שותף"

מיה סגל היא מנהלת השיווק של יבואנית ומפיצת סמסונג מובייל בישראל. יובל לב, אסטרטג של של שיווק ותוכן, ישב איתה לשיחה אחד על אחת

08/12/2011
יובל לב קבלו עדכונים מיובל
  • RSS
» שואלים את הצרכן מה הוא צריך ורוצה. סגל

מיה סגל, מנהלת השיווק של "סאני" יבואנית ומפיצת סמסונג מובייל בישראל בשלוש השנים האחרונות, אחראית יחד עם צוות הניהול שלה, על הלא יאומן - הפיכת הגלקסי למכשיר היחיד שנותן בראש לאייפון במחלקת הקוליות. לפני כן היתה מנהלת תחום בקדבורי-ישראל לאחר קריירה לא קטנה במשרדי פרסום בתפקידי ניהול.

האם המותגים בכלל איבדו את אהבת הצרכנים?

"לא את האהבה. קצת כן את האמון. היום אם אין לך ערך אמיתי לצרכן וסיפור טוב ומציאותי – אתה בבעיה. זה לא רק ערך מוסף כלכלי אלא מעטפת שלמה של תוכן שניתן למדוד את ההבטחה שמאחוריו בזמן אמת. אצלנו למשל, הסמארטפון שלנו תמיד יהיה הכי מתקדם, מהיר, חזק, מועיל – זו ההבטחה שלנו ואותה אנחנו מקפידים לקיים".

לדברי סגל, אנחנו בדרך לצרכנות מסוג חדש, של צרכנים שהם הרבה יותר מתוחכמים. "זה לא טרנד", היא אומרת, "כיום, הצרכן הוא ממש שותף שלנו בבניית המותג, בשונה מהעבר בו שיווקנו לו והוא היה פאסיבי. גם הקצב מוכתב על ידו. מעבר לעלייה גדולה מאוד ברמת המודעות, היום – בהמשך לעבודה קשה מול הצרכן שאנחנו עושים תמיד – אנחנו נמצאים במקום של הערכה וכבוד שלו כלפינו. במחקרים אני יכולה לראות ממש רגשות ועמדות חיוביות ומפרגנות כלפינו. בשונה מהמתחרים שלנו, אנחנו לא משווקים מוצר מוגמר אלא שואלים את הצרכן בדרך מה הוא צריך ורוצה. כל החוכמה והקידמה של המוצרים שלנו נמצאים במכשירים, אבל אנחנו מבצעים סגמנטציה גם ברמות המחיר כדי להתאים לצרכים של הקהלים השונים שלנו".

מה, אם בכלל, אתם מתכוונים לעשות שלא עשיתם עד היום?

"אנחנו רוצים לקחת אחריות ומובילות ולהסביר לצרכנים איך לצרוך נכון יותר מכשירים סלולריים. כיבואן הרשמי של סמסונג, אנחנו נותנים חבילה שלמה, כולל אחריות מורחבת, ולפעמים צרכנים לא מבינים שמה שלכאורה עולה קצת יותר זול במסלולים מקבילים, יכול לעלות לו הרבה יותר ברגע שהוא צריך: שידרוג גרסאות, תיקונים, תמיכה, אחריות ועד המון שירותים שהצרכן מקבל אצלנו בילט אין. על מנת לעשות יישום רחב למהלך כזה, נתגבר את נקודות המפגש עם הלקוח – גם ברמת שירות לקוחות בדיגיטל, פנים אל פנים, נקודות שירות, הדרכות עד הבית ורעיונות נוספים שמטרתם להמשיך לחנך את השוק לצריכה נבונה".

האם, ואם כן מתי, תבוא המחאה החברתית לידי ביטוי במהלכים השיווקיים שלכם?

"היא לא. לפחות לא באופן ישיר".

בהתנהלות השיווקית שלך בחברה, באיזה מהלך את הכי גאה?

"הצלחנו ליצור בארץ מותג שהוא סאב-ברנד, שנקרא גלקסי, המשלב בתוכו גם את סמסונג וגם את אנדרואיד. בישראל, כשאתה אומר היום גלקסי, ברור לצרכן שמדובר במוצר מוביל, חכם, נחשק, ומספק ערך מוסף הרבה יותר מכל מתחרה בקטגוריה. יש לנו מכשירים בכל מני טירים של מחירים, סמארטפונים וטאבלטים כאחד".

לאיזה מותג היית מפרגנת על התנהלותו לאור המצב ולמה?

"לאומי-קארד. בתוך מחאה צרכנית כל כך בוערת, להצליח להמשיך לבנות כזה מותג אהוב, למוצר בנקאי בתפיסתו, וליצור הזדהות עם המחאה בדרך כה עדינה – זה לא מובן מאליו. עבודה מדהימה".

השאלון:

מה ההבטחה השיווקית האהובה עליך?

"לפנק".

מה ההבטחה השיווקית השנואה עליך?

"בלעדי".

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, או רגשית?

"היצירה עצמה".

מה דוחה אותך?

"אטימות. מקובעות. חוסר גמישות וחוסר מעוף".

בשביל מה את קמה בבוקר?

"הילדים, הבעל, האתגר".

למי או לאן את פונה לעזרה רגשית?

"חברה, אמא, בעלי".

ממי לא תבקשי תמיכה לעולם?

"ממי שלא קרוב אלי".

באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד חוץ מזה שאת עובדת בו היום?

"חינוך מיוחד, או תסריטאות".

באיזה מקצוע לא היית רוצה לעבוד בשום פנים ואופן?

"נהגת מונית"

מהם נכסי צאן ברזל התרבותיים שלך?

"מוסיקה וספרות – קוראת עכשיו את "רומן משפחתי" של עדנה מזי"א".

אילו היו מכתירים אותך לגורו של שיווק, בזכות מה היית רוצה לקבל את התואר?

"פריצת דרך ושינוי מגמות צרכניות".

מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותנת למישהי בתחילת דרכה שרוצה ללכת במסלול שלך?

"לצייר את זה בראש, לראות את אבני הדרך שהיא רוצה להשיג ולעבוד בזה, עם המון מוטיבציה. כמו שאמר וולט דיסני, אם אפשר לדמיין את זה, אפשר להשיג את זה. בשבילי זה עובד מצוין".

>> עוד מנהלות שיווק בנבחרת המשפיעות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • תמונה אישית yaels 12/12/2011

    יש פה כל כך הרבה פניני חוכמה, וזה לא בא רק ממקום של שיווק והצלחת העסק עצמו. זה בעיניי צריך לבוא גם מהאכפתיות אל הצרכן. אחרי הכל, לקוחות לא מרוצים לא חוזרים לאותם מקומות.. ואם התקשרתי לשירות הלקוחות של חברה מסוימת והתעסקו בלהעביר אותי מנציג שירות אחד למשנהו, בסופו של דבר הזמן שלי התבזבז והתשובה שקיבלתי אפילו לא סיפקה אותי. ברור שאצא מהשיחה הזו עם תחושת בדדה אל מול המערכת הגדולה שנקראת “עסקים מסחריים”, מי לא ירצה לשבור את המכשיר אחרי שיחה כזאת מעצבנת? אז כן, לתת ללקוח את ההרגשה שאנחנו איתו, לא נגדו, לא מעוניינים רק לקחת ממנו עוד ועוד כסף, בטוח תתרום בסופו של דבר גם לצרכן וגם לנו.

בחזרה למעלה