"הכי קל לתקוף את חברות המזון"

איילת ליפשיץ היא סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של אסם. יובל לב, אסטרטג של של שיווק ותוכן, ישב איתה לשיחה אחד על אחת

05/12/2011
יובל לב קבלו עדכונים מיובל
  • RSS
» הכי טוב- שקדי מרק. ליפשיץ

איילת ליפשיץ היא סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של קבוצת אסם. היא מכהנת בתפקיד מזה שלוש שנים לאחר קריירה שכללה תפקידים כמו מנכ"ל BBDO-קונסלטינג, סמנכ"ל השיווק בסלקום, מנכ"ל מקס ברנר, חטיבת השוקולד בעלית – בקיצור, רזומה מפואר. אנחנו יושבים ביחד לקפה אבל היא לא שותה כלום. נראה שהבוקר שלה התחיל ממש מוקדם. בין משימות השוטף שלה: אסטרטגיה, עבודה מול נסטלה, אחריות על שירות הצרכנים של הקבוצה. האם המותגים איבדו את אהבת הצרכנים?, אני שואל אותה. "אני לא חושבת", היא עונה. ומפרטת: "הצרכנים לא איבדו את האהבה, אבל הם קצת יותר סקפטיים. יש בעיני הרבה יותר סימני שאלה בקשר שלהם עם המותגים. זה דומה לתהליך של ילד שמתפכח מהנאיביות שלו ופוגש את העולם האמיתי"

מדובר במהפכה אמיתית או בטרנד שיחלוף?

"יש תהליך של מודעות, למרות שאני לא בטוחה שזה חוצה את כל הגילאים. אצלנו אנחנו לומדים וחוקרים את הנושא כל הזמן ואנחנו רואים שמי שבאמת שינה הרגלי התנהגות, זה הקהל המבוגר יותר. בני 40 פלוס. דווקא הצעירים שעוררו את המודעות, לא שינו התנהגות. זה תהליך, אבל בטוח שהמודעות התעוררה. כצרכן אתה מתחיל לשאול שאלות ופשוט מתחיל להיות מודע".

מה השתנה במערכת היחסים בין הצרכנים שלכם לביניכם?

"אנחנו תמיד מנסים להבין את הצרכן. מנסים לקרוא את המחשבות של הצרכן ולהבין מה הצרכן רוצה. היום קצת יותר קל לנו כי הדברים נאמרים ע"י הצרכן; בפייסבוק למשל. אנחנו רואים מגמה של מודעות ובחינה, ואני חושבת שהצעד הבא יהיה להבין יותר גם את הערכים המוספים של המוצר – ואנחנו נהיה שם כדי לתת לצרכן מה שהוא רוצה וצריך"

מאז המחאה, משהו השתנה בהתנהלות השיווקית שלכם?

"עניין ההקשבה היותר עמוקה. כלים יותר נכונים ויותר מתאימים – במחקר, בערוצי המדיה של הפרסום. אנחנו שמים לב יותר מתמיד על מתן הערך לצרכן. למשל, אני קונה את שקדי המרק של אסם, כי הם הכי טובים. חד וחלק. ערך מוצרי אמיתי".

מה, אם בכלל, אתם מתכוונים לעשות שלא עשיתם עד היום?

"הרבה עבודה סיזיפית שמטרתה לחדד ולעשות עבודה נכונה: בחדשנות, בשיווק, בעצם בהכל – תחת המודעות של מיקוד במוצר. למען האמת, זה מה שעשינו תמיד אבל עכשיו עוד אפילו עוד יותר מפוקס".

האם, ואם כן מתי, תבוא המחאה לידי ביטוי במהלכים השיווקיים שלכם?

"אין לנו תוכניות כאלה ל-2012. אנחנו עובדים במתודולוגיות של תהליכי התמקצעות ושיפור מתמידים. זה גם מה שאנחנו מביאים מהשותפה שלנו נסטלה ומהעולם. מבחינתנו זה תהליך on going ואנחנו מתמקצעים בו ומתייעלים כל הזמן".

בהתנהלות השיווקית שלך בחברה, באיזה מהלך את הכי גאה?

"אנחנו צוות נפלא. המהלך שאני הכי גאה בו זה ריכוז אסם לשפה ברורה, מבודלת, ייחודית, מנוכסת שתרמה למותג העל וכמובן למותגים בקבוצה. כל המותגים שתחת הבית של המותג אסם, קיבלו זהות מאוד ברורה. אנחנו כבר שלוש שנים לא זזים מזה והתוצאות ניכרות. זו ממש עבודת צוות של כל המנהלים בקבוצה וזה עובד נפלא".

לאיזה מותג היית מפרגנת על התנהלותו לאור המצב ולמה?

"באופן טבעי, כולם עצרו הכל וניסו ללמוד מה קורה. אין מישהו שאני יכולה לשים עליו את האצבע שבלט. גם ההתקפה על חברות המזון היתה במקום בו הכי קל לצרכן לתקוף".

השאלון:

מה ההבטחה השיווקית האהובה עליך?

"חדש"

מה ההבטחה השיווקית השנואה עליך?

"בריא"

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, או רגשית?

"הומור"

מה דוחה אותך?

"צביעות"

בשביל מה את קמה בבוקר?

"אופטימיות. החיים. לעשות".

למי או לאן את פונה לעזרה רגשית?

"בעלי וחברים"

ממי לא תבקשי תמיכה לעולם?

"ממי שאני לא בוטחת בו".

באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד, חוץ מזה שאת עובדת בו היום?

"אמנית"

באיזה מקצוע לא היית רוצה לעבוד בשום פנים ואופן?

"רפואה"

מהם נכסי צאן ברזל התרבותיים שלך?

"מוסיקה -הכל, ספרות - 'אמנות ההקשבה לפעילות הלב', טלוויזיה - 'צ'רי פיקינג'".

אילו היו מכתירים אותך לגורו של שיווק, בזכות מה היית רוצה לקבל את התואר?

"בזכות שזה שגרמתי לאנשים להתחבר טוב יותר לעצמם. להביא לאנשים איזון לחיים שלהם, בין הרצוי למצוי".

מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותנת למישהי בתחילת דרכה שרוצה ללכת במסלול שלך?

"הרבה סבלנות ואינטליגנציה רגשית. בסופו של דבר אנשים מגיעים לתפקידים לא רק בגלל היותם אלופים בניהול או שיווק. צריך לפתח את עצמך במקומות נוספים שמפתחים אותך כאדם, וזה יבוא לידי ביטוי גם בעבודה".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • תמונה אישית catwoman 07/12/2011

    יפה, נהנתי לקרוא, באמת אפשר לראות שינוי במערכת היחסים בין הצרכנים לעסקים ורואים את זה למשל בשינוי שעשו מזרחי טפחות עם הבנקאות ההיברידית שנותנת יחס אישי אבל עדיין טכנולוגיה. אני מאוד מסכימה לגבי אינטלגנציה ריגשית, האמת בכל תחום בחיים קשה לתפקד בלי זה

בחזרה למעלה