יום פינוק

ורדית גונדטר-דרוקמן היא סמנכ"ל השיווק של לאומי קארד, החברה שרוצה לפנק לפנק לפנק. יובל לב, אסטרטג של של שיווק ותוכן, ישב איתה לשיחה אחד על אחת

01/12/2011
יובל לב קבלו עדכונים מיובל
  • RSS
» ניכסנו מטבע לשון. גונדטר-דרוקמן

חמישי אחר הצהריים, שנינו באווירת הקלה של סופסוף סוגרים שבוע, אבל היא מפוקסת לגמרי. אפילו ששתינו יין חם ברביבה. בת הזוג שלי לארוחה: ורדית גונדטר-דרוקמן, עובדת בלאומי קארד כבר 12 שנה בשלל תפקידים, ובארבע השנים האחרונות סמנכ"ל השיווק של החברה.

"יש מותגים שידעו לייצר לאורך השנים ערך אמיתי, כלכלי ואמוציונאלי", היא אומרת לשאלתי האם המוצרים איבדו מאהבתם לאור המחאה החברתית, "והם אלה שמצליחים לשמר את אהבת הקהל גם בזמן המחאה. האתגר האמיתי זה לעמוד אחרי שתי האמיתות האלה. להבין שאי אפשר לרמות את הצרכנים או לספר סיפורים ללא כיסוי. אנחנו, למשל, ממש מפנקים. לא רק אומרים. במציאות כיום מותגים נדרשים לחדד את הערך שהם מספקים ללקוח ולבדוק את עצמם כדי לוודא שאם עומדים בהבטחה ללקוחות, צרכנית ומותגית".

מה השינוי שעובר על הצרכנים? האם מדובר במהפכה אמיתית או בטרנד שיחלוף?

"בעיני אין ספק שמדובר במהפכה אמיתית. כצרכנים, אנחנו מוכנים לשינויים בהרגלי הצריכה. כל הצריכה של מידע, שירותים, מוצרים, משנה התנהגות. ממצב של צרכן שבוי בהרגלי צריכה, אנחנו הולכים לעולם חדש בו הכל פתוח והכל משתנה. הפיכת הטכנולוגיה לשקופה מאפשרת לצרכנים היום לשנות את התנהגותם. המחאה החברתית נותנת לגיטימציה לכפור בהכל ולבחון הכל מחדש. פתאום מותר לבקש, מותר לדרוש".

מה השתנה במערכת היחסים בין הצרכנים שלכם לביניכם?

"לאומי קארד נמצאת באזור הפינוק הקטן, היומיומי, כבר לא מעט זמן. אנחנו מאמינים ששם אנחנו יכולים לתת ערך ללקוחות שלנו. בימים אלה אנחנו נמצאים בעיצומם של תהליכי שינוי ופרידה ממתודות ישנות, כמו שיטת הנקודות, ומעבר להצעות ערך יותר רלוונטיות לתקופה, שצריכות להתמודד עם האלטרנטיבות הרבות שהצרכן נחשף אליהן".

מאז המחאה, משהו השתנה בהתנהלות בשיווקית שלכם?

"המחאה הפכה אותנו להרבה יותר קשובים. לא ירדנו מהטלוויזיה ולא שינינו מהלכים באופן דראסטי, אבל אנחנו הרבה יותר פעילים בפייסבוק ונמצאים בקשר אינטנסיבי עם מוקדי השירות כדי לשמוע את הלקוחות. אנחנו שם ואנחנו מגיבים וחושבים איזה פתרונות אנחנו יכולים לתת".

מה, אם בכלל, אתם מתכוונים לעשות שלא עשיתם עד היום?

"השינוי שאנחנו רוצים להוביל הוא להגיש את הצעת הערך שלנו עוד יותר בפשטות ושקיפות ללקוחות שלנו. כמותג, אני מאמינה שזה המקום לפעול ממנו. אנחנו צריכים להיות שם".

בהתנהלות השיווקית שלך בחברה, באיזה מהלך את הכי גאה?

(מחייכת..) "לפנק לפנק לפנק כמובן. אני מרגישה שהצלחתי לייצר ולנכס ללאומי קארד מטבע לשון, מזוהה, מבודל, עם פרזנטורים אהודים ובנוסף, לאורך שנים, הצלחנו גם לגוון ולשנות את הפינוק שאנו מציעים ללקוחותינו".

לאיזה מותג היית מפרגנת על התנהלותו לאור המצב ולמה?

"אין מישהו ספציפי. כולם התנהגו כמו קיפודים. אף אחד לא בלט לטובה. מצד שני, אני חייבת לומר שעוצמת המחאה גרמה לכולם לחשוב מחדש ולראות מה קורה פה ולא להגיב כלאחר יד. מהבטן"
.

השאלון:

מה ההבטחה השיווקית האהובה עליך?

"לפנק".

מה ההבטחה השיווקית השנואה עליך?

"הכוכביות. הבטחות עם המון אותיות קטנות".

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, או רגשית?

"אנושיות".

מה דוחה אותך?

"אגרסיביות ושחצנות".

בשביל מה את קמה בבוקר?

"הדבר החדש. להמציא את עצמי מחדש".

למי או לאן את פונה לעזרה רגשית?

"לבעלי ולחברות שלי".

ממי לא תבקשי תמיכה לעולם?

"ממי שהוא לא חבר שלי".

באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד, חוץ מזה שאת עובדת בו היום?

"פסיכולוגית, מאמנת".

באיזה מקצוע לא היית רוצה לעבוד בשום פנים ואופן?

"מורה".

מהם נכסי צאן ברזל התרבותיים שלך?

"מוסיקה, הופעות, חופשים עם המשפחה".

אילו היו מכתירים אותך לגורו של שיווק, בזכות מה היית רוצה לקבל את התואר?

"חשיבה ארוכת טווח".

מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותנת למישהי בתחילת דרכה שרוצה ללכת במסלול שלך?

"פתיחות, ולבחור את המקומות הנכונים ולעבור הלאה אם את מזהה שהגעת לתקרת זכוכית כלשהי".

>> עוד בנבחרת המשפיעות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • "הצרכן הוא שותף" | הנשים המשפיעות | סלונה 08/12/2011

    [...] "לאומי-קארד. בתוך מחאה צרכנית כל כך בוערת, להצליח להמשיך לבנות כזה מותג אהוב, למוצר בנקאי בתפיסתו, וליצור הזדהות עם המחאה בדרך כה עדינה – זה לא מובן מאליו. עבודה מדהימה". [...]

בחזרה למעלה