עובדת נקי

שירלי גל , מנהלת תחום הטואלטיקה בחברת קוסמו-פארם מקבוצת סנו, משיקה את רשימת הנשים המשפיעות בישראל בתחום השיווק. יובל לב, אסטרטג של שיווק ותוכן, ישב איתה לשיחת אחת-על-אחד על מערכות יחסים בין צרכנים ומותגים

17/11/2011
יובל לב קבלו עדכונים מיובל
  • RSS
» יותר רגישה בעקבות המחאה. גל

שירלי גל היא מנהלת תחום טואלטיקה בחברת קוסמו-פארם מקבוצת סנו. גל נמצאת בתפקיד מזה כשנתיים – לפני כן עבדה ב"מגה", ולפני כן, ב"מקאן אריקסון". יובל לב, אסטרטג של שיווק, יש איתה לשיחה מקצועית אחד על אחת על עולם השיווק.

גל אחראית, בין השאר, על המותגים קרליין (דאודורנט ושמפו), נטורל פורמולה (טיפוח ושיער) ונקה 7 (סבונים ותחליבי רחצה). לדבריה, מדובר במותגים שנבחנים מחדש על ידי הצרכנים. "אני לא יודעת אם הם איבדו את אהבת הצרכנים, אבל מה שהיה פעם מובן מאליו, היום כבר לא. הצרכן בודק אותנו בכל עניין, משווה מחירים, מחפש מבצעים ונכנס פנימה לשורה התחתונה של הצעת הערך".

האם מדובר במהפכה אמיתית או בטרנד שיחלוף?

"זה לא טרנד שיחלוף. אני מאמינה שברגע שאנשים מתחילים לבדוק, זה הופך לדפוס התנהגותי אצלם. אנחנו עם שלא אוהב לצאת פראייר, ולכן המחאה החברתית פשוט עבדה".

לדברי גל, קוסמו-פארם פחות הושפעה מהמחאה, "כיוון שממילא אנחנו עובדים על מרווחים נמוכים", אבל כן חל שינוי ברמה התודעתית: "אנחנו משקיעים הרבה יותר כספים ומשאבים בלהבין את הצרכן ומה הוא רוצה. אנחנו בודקים מה אומרים הצרכנים ברשת וקשובים אליהם, כדי להיות מוכנים לכל תרחיש כבר ברגע שהוא מתהווה. בקיצור, אנחנו עוד יותר מכווני לקוח ממה שהיינו ממילא".

מה, אם בכלל, אתם מתכוונים לעשות שלא עשיתם עד היום?

"אין משהו שלא עשינו, אבל אנחנו מקשיבים טוב יותר לצרכן. הגברנו גם את נושא התנסות מוצרים לצרכנים הסופיים ואנחנו מגיעים לא רק לעיתונאים אלא משקיעים בחוכמת ההמון. כיום, השיחה שלנו היא יותר דו כיוונית, ולא חד צדדית באמצעות הפרסום בלבד".

מתי תבוא לידי ביטוי המחאה במהלכים השיווקיים שלכם?

"היא לא. בטח לא באופן גורף, אלא יותר בהסטת תקציבים לתחומים שמגבירים את השיחה עם הצרכן. אנחנו לא צריכים לשים את המחאה בפרונט כי אנחנו פועלים מתוך הוגנות. היום אנחנו פשוט עוד יותר רגישים".

בהתנהלות השיווקית שלך בחברה, באיזה מהלך את הכי גאה?

"הראשון, בתחום הדאודורנטים; בשנה שעברה היה עלינו איום מסחרי משני מותגים בינלאומיים שנכנסו לארץ  - רקסונה וגרנייה, ולמרות זאת הצלחנו לשמור על המעמד שלנו בקטגוריה, אנחנו במקום השלישי החזק. השני, בתחום סבוני הרחצה. נקה 7 הוא מותג שצמח עם המדינה ועדיין מוביל את הקטגוריה כיום, וזה אתגר גדול להישאר בפוזיציה הזו, במיוחד בשוק תחרותי ומשוכלל".

לאיזה מותג היית מפרגנת על התנהלותו לאור המצב?

"אין אף אחד שעשה משהו בולט. אולי הפרגון מגיע לעם. הצלחנו לראשונה להתנהג כחברה בעלת מודעות צרכנית, מה שקורה מאז ומתמיד בארצות הברית. מה שקרה גורם לחברות ולמותגים להעריך מחדש את הפוזיציה שלהם ולא לקחת את הצרכן כמובן מאליו"

השאלון:

מה ההבטחה השיווקית האהובה עליך?

"שמותג מאפשר לי להגשים חלום בר השגה".

מה ההבטחה השיווקית הכי שנואה עליך?

"שמותג מבטיח חלומות באספמיה".

מה מדליק אותך מבחינה יצירתית, רוחנית, או רגשית?

"תחום השיווק. היכולת שלי לשנות ולהשתנות. לגעת באנשים. הרב גוניות של התחום".

מה דוחה אותך?

"צביעות. בנוסף, אני לא אוהבת את האמירה שהצרכן הוא טיפש. זה פשוט לא נכון".

בשביל מה את קמה בבוקר?

"לייצר דברים חדשים ולגעת בצרכים הבסיסיים של הלקוחות".

למי או לאן את פונה לעזרה רגשית?

"לבן הזוג שלי. יש לו ראייה רב-תחומית. הוא משלים ומרגיע אותי".

ממי לא תבקשי תמיכה לעולם?

"מאנשים שאני לא בוטחת בהם".

באיזה מקצוע היית רוצה לעבוד, חוץ מזה שאת עובדת בו היום?

"שירה. להיות זמרת. אני שרה באמבטיה, אבל מזייפת נורא".

באיזה מקצוע לא היית רוצה לעבוד בשום פנים ואופן?

"ראיית חשבון וניהול כספים. בעיני זה שבלוני, מגביל יצירתיות, משעמם – בדיוק ההיפך משיווק".

מהם נכסי צאן ברזל התרבותיים שלך?

"מוסיקה, הוויה ישראלית, סרטי בורקס, הגשש בשבת בגל"צ. ערכי משפחה ונתינה למדינה".

אילו היו מכתירים אותך לגורו של שיווק, בזכות מה היית רוצה לקבל את התואר?

"יצירת מהלכים פורצי דרך. מהלכים שיצרו סדר יום חדש. מהסוג שאומרים עליהם לפני ואחרי".

מה הטיפ הכי חשוב שהיית נותנת למישהי בתחילת דרכה שרוצה ללכת במסלול שלך?

"לפני הכל, לא להילחץ. תחום השיווק דינמי ומלחיץ עם סדר יום מטורף. לדעת לקחת נשימה ולחשוב על הדברים לפני שפועלים. לא לעבוד בהיסטריה ולא לעבוד באוטומט. להיות יסודיים והכל בחיוך".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • רק בריאות | הנשים המשפיעות | סלונה 28/11/2011

    [...] >> משפיעות נוספות בסדרה: שירלי גל מ"קוסמו פארם" AKPC_IDS += "59882,"; תגיות: המחאה החברתית, הנשים המשפיעות, יובל לב, מנהלת שיווק, נבחרת המשפיעות, ענבר זך, קופת חולים כללית [...]

בחזרה למעלה